Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, February 14, 2011

Baju Rosmah RM35 saja...


Muncul dalam program bual bicara "Today" dengan memakai baju yang cuma berharga USD35, telah memberi definisi baru rakyat Amerika terhadap First Lady mereka. Keberanian Michelle Obama untuk muncul di khalayak ramai dengan memakai pakaian sederhana dan setaraf dengan rakyat kebanyakan, sedikit pun tidak menggugat kedudukannya.

Persoalan kita, sanggupkah 'First Lady Wannabe' a.k.a. Rosmah Mansor memakai baju berharga RM35, mahupun pakaian bernilai bawah RM100 (setara dengan USD35) yang dibeli dari stor keluarga seperti Gedung Pakaian Hari-Hari? Sanggupkah beliau menjadi 'setaraf' rakyat dengan memotong kos perbelanjaan peragaannya yang bernilai ratusan, malah ribuan ringgit sepersalinan?

Perhaps this is the very distinction between a true First Lady loved by the people and a First Lady Wannabe hated by most of the people!

3 comments:

  1. apa kelas gdung hari2.. jtuh ler standard.. kak mah klau pakai baju murah.. mau gatal satu badan.. kira tak serasi ler.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. penangguh; nape rosmah xleh pkai baju murah? kulit dia kulit buaya ke sensitif sgt tuh..agak2 la weh..duit yg dia gune tu pon duit rkyat tau..tlong la jgn slh gune..ingat kami bodoh ke!

    ReplyDelete
  3. tak kan lah dengan pakai baju murah orang tu kira hebat...kalau macam tu hebat lagi sami buddha hanya pakai kain aje balut badan....

    kenapa mesti kena pakai baju murah baru dikira berjiwa rakyat...kalau macam nie lah pemikiran orang pas...patut lah selalu kena kencing dengan puak-puak kafir harbi....

    ikut suka rosmah lah nak pakai baju jenis apa....tak kan baju yang dia nak pakai pun nak kena ikut kehendak rakyat....

    habis tu yang kerajaan hantar kau belajar sampai masuk U tu bukan guna duit rakyat ker???? mana bapak kau ada hasil nak hantar kau belajar.....bodoh punya puak-puak pas nie..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive