Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, February 14, 2011

Baju Rosmah RM35 saja...


Muncul dalam program bual bicara "Today" dengan memakai baju yang cuma berharga USD35, telah memberi definisi baru rakyat Amerika terhadap First Lady mereka. Keberanian Michelle Obama untuk muncul di khalayak ramai dengan memakai pakaian sederhana dan setaraf dengan rakyat kebanyakan, sedikit pun tidak menggugat kedudukannya.

Persoalan kita, sanggupkah 'First Lady Wannabe' a.k.a. Rosmah Mansor memakai baju berharga RM35, mahupun pakaian bernilai bawah RM100 (setara dengan USD35) yang dibeli dari stor keluarga seperti Gedung Pakaian Hari-Hari? Sanggupkah beliau menjadi 'setaraf' rakyat dengan memotong kos perbelanjaan peragaannya yang bernilai ratusan, malah ribuan ringgit sepersalinan?

Perhaps this is the very distinction between a true First Lady loved by the people and a First Lady Wannabe hated by most of the people!

3 comments:

  1. apa kelas gdung hari2.. jtuh ler standard.. kak mah klau pakai baju murah.. mau gatal satu badan.. kira tak serasi ler.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. penangguh; nape rosmah xleh pkai baju murah? kulit dia kulit buaya ke sensitif sgt tuh..agak2 la weh..duit yg dia gune tu pon duit rkyat tau..tlong la jgn slh gune..ingat kami bodoh ke!

    ReplyDelete
  3. tak kan lah dengan pakai baju murah orang tu kira hebat...kalau macam tu hebat lagi sami buddha hanya pakai kain aje balut badan....

    kenapa mesti kena pakai baju murah baru dikira berjiwa rakyat...kalau macam nie lah pemikiran orang pas...patut lah selalu kena kencing dengan puak-puak kafir harbi....

    ikut suka rosmah lah nak pakai baju jenis apa....tak kan baju yang dia nak pakai pun nak kena ikut kehendak rakyat....

    habis tu yang kerajaan hantar kau belajar sampai masuk U tu bukan guna duit rakyat ker???? mana bapak kau ada hasil nak hantar kau belajar.....bodoh punya puak-puak pas nie..

    ReplyDelete

Blog Archive