Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, February 26, 2011

Biarlah mahasiswa demonstrasi...

Tapi sebelum mahasiswa ambil keputusan nak berdemonstrasi atau nak pecahkan pintu chanselory, mahupun berniat nak ponteng kelas etc. lihat dulu carta di bawah ini:-

Klik untuk paparan lebih jelas

Lihatlah berapa banyak wang yang telah dibelanjakan Kerajaan untuk menanggung anda agar BERKEMAMPUAN belajar di IPTA. Malah perbelanjaan ini semakin meningkat setiap tahun. Justeru, janganlah menghampakan harapan ibu bapa, rakyat dan negara yang meletakkan kepercayaan tinggi terhadap 'kematangan' anda. Jika PKR dan PAS ajak anda memberontak dan berdemo, maka jawablah, "Kami diamanahkan untuk belajar, bukannya menghancurkan negara".

Dan yang paling penting, mahasiswa dan Najib sendiri janganlah percaya sangat dengan Saifuddin Abdullah. Dia tu spesis Abdullah bin Ubay dalam kerajaan dan UMNO. Penjilat jubur Bro Anwar Bin Ibrahim.

Nasihat sey, kok raso nak buat demo tak tentu arah tu, cuba tengok sekeliling, perati ramai tak orang Cina buat demo dengan korang kat situ? Kalau tak ramai apa maknanya?

Confirm DAP TIPU U ALL!

6 comments:

  1. setuju sesangat paneh..

    ReplyDelete
  2. mahasiswa hari ni pandai tapi tidak bijak. mentally bright but not wise.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Paneh,

    Agak-agaknya berapa CGPA budak-budak yang berdemonstrasi tu???

    ReplyDelete
  4. CGPA cukup2 makan mcm mursyidul am yg amat maksum,sheikh anuwar bin ibrahim al jubr.yg penting degree ada.xmacam puak2 ameno punya pemimpin.dah la takde cert ramai,cert ada pun beli.

    -Ahli PAS Seumur Hidup-

    ReplyDelete
  5. Duit kerajaan adalah hasil dari rakyat termasuk pembangkang. Jangan jadi bangang kerajaan hanya diamanahkan rakyat untuk mentadbir negara jadi mahasiswa pun mempunyai hak untuk bersuara akibat tidak kepuasan hati mereka cara kerajaan BN mentadbir negara.
    Ingat! gaji menteri umno/bn pun dibayar oleh rakyat

    ReplyDelete
  6. ni apo citor anon ateh ni. org tu nasihat mahasiswa supayo jgn lupo t/jwb belajar bukan demo tak tontu arah, dio lak sibuk citor duit rakyat, gaji rakyat bla bla bla. nak lahir tak pueh hati pun byk saluran bhai. bukan dgn demo dan merosakkan harto bondo awam. sah ko ni mahasiswa yg ontah score ke tak cgpa ni. tahap kematangan mcm cibai.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive