Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, February 25, 2011

Jauhnya jarak minyak dari Kelantan...


Jauh rupanya jarak pelantar petroleum dengan negeri Kelantan. 140km beza jaraknya (lebih 3 batu nautika) Dah masuk perairan antarabangsa tu. Sebab tu Kerajaan Malaysia 'terpaksa' bekerjasama dengan Kerajaan Thailand kerana sumber petroleum terletak di perairan antarabangsa. Patutlah Kelantan tak layak terima royalti. Khabarnya Kerajaan Persekutuan terpaksa sewa saluran paip milik Thailand untuk bawa hasil petroleum ke KB dan Kerteh kerana kos membuat saluran baru lebih mahal. Maka layak lagi ke Kerajaan Kelantan nak tuntut royalti? Atau selama ni Pas hanya nak jalan mudah untuk dapat duit...macam mereka selalu kutip derma lepas bagi ceramah tu. Dah ramai sangat penderma ceramah Pas kena tipu. Duit tak diaudit la katakan...



Sebab tak dapat tuntut royalti minyak dari Kerajaan Pusat, maka habis kayu balak dirobekkan di Kelantan. Husam pun kelihatan gembira bergambar dengan balak. Kena buat kajian negeri mana yang paling banyak keluarkan hasil balak setiap tahun. Kelantan bakal masuk senarai ke?



Sebab terlalu banyak balak yang di bawa keluar dari Lojing, sampai terbalik lori pengangkut. Sehari berapa tan balak tokey di Kelantan angkut keluar? Siapa yang kaya dengan komisen pengeluaran balak di Kelantan ni? Atau kerajaan Pas Kelantan saja buat-buat buta?

Sahlah...PAS TIPU U ALL!

11 comments:

  1. Dapat barang free. Siapa tak suka...

    Tapi urusan parti kutip derma la.

    Harap harap tu lah juga jumlah balak untuk di jadikan kayu api membakar mereka di kemdian hari.

    ReplyDelete
  2. tahun 2004 baru singapura mengaku selama ini mereka bersekongkol ngan israel dalam membentuk sistem tentera mereka...selama ini mereka menggunakan nama "american" bg mengaburi org islam..begitu juga 1malaysia (apco),bila ditanya,"amerika,bkn yahudi.kite ni duduk dibawah pemimpin yg memberi lesen judi,lesen jual arak...sape yg rosak??bom yg bunuh altantuya beasal dri ATM...sape menteri pertahanan???kenapa rosmah mengaku die first lady??bukan ke permaisuri agong yg layak menerima pangkat seperti itu??

    ReplyDelete
  3. kena baca byk lgik pasal royalti minyak...xyh nk cuba perbodohkan org lain nmpk sgt ko yg bodoh..zaman skrg nih type jer semua kuar xyh nk amik fakta yg smph smpi ko jdik smapah..wakakakakak

    ReplyDelete
  4. ok kite cite royalti n balak...korang ni bodoh ke,ko x nmpk ea kwsn penggalian petroleum 2,kwsn thai ke trengganu???tnt la kelantan,mate korang ni juling ke?ni bkn soal jauh,yg pntg itu kwsn kelantan...soal balak??ape mslh??xkan kerajaan johor lak dpt untung dri hasil 2..mst la kelantan yg untung...ape tipu???ko jawab soalan aku di atas 2...kalo x jwb,ko ngan najib same la pengecut,di ajak berdebat,die anta org laen lak

    ReplyDelete
  5. betul 2,apa pny binatang la najib.kalo bkn hak kelantan,mana pg duit royalti tu,untuk rkyt??jwpn-tak..dibawa ke bajet tahun seterusnya??jwpn-tak jgk..abis mane pg duit royalti tu??haha jwb2

    ReplyDelete
  6. apa bodoh benar penyokong parti ajaran sesat ni? tak belajar geografi dan matematik agaknya...bebal mengalahkan cipan...

    kalau dah kawasan tu di luar perairan negara dan masuk kawasan perairan antarabangsa, pe kejadahnya ko nak tuntut hak plak? kalo nak sgt, ko suruh la kerajaan kelantan tu bina sendiri segala kemudahan nak sedut minyak,proses minyak dan segala bagai...

    lagipun, hasil petroleum ni kerajaan negeri tak ada hak langsung!!! terserah kepada kerajaan pusat utk tentukan nak beri duit hasil dari pendapatan sumber alam bawah laut tu...heee...kalau dah bangang tu, memang la...mengalahkan daun keladi...

    kerajaan k'tan yg suka sgt nak tabur fitnah, memberukkan negara sendiri, menyesatkan rakyat, layak ke nak terima duit? sudahlah merompak hasil balak, menipu orang2 ulu tu, rakyat miskin papa kedana merempat, kerajaan pusat juga yg disalahkan...sudahnya org2 muda ktan pegi KL, merempit,merompak, ngedar dadah, raja segala penjenayah...ISLAM la sangat kan? agaknya itu lah hasil didikan TADIKA PASTI mereka...menghasilkan rakyat yang PASTI miskin, penjenayah, pemfitnah dan segala yg lain sewaktu dengannya...

    ReplyDelete
  7. pasal ape blog-blog yang ditulis oleh orang-orang tua kebanyakan isinya bodoh-bodoh belaka?

    ReplyDelete
  8. Pasal kau budak-budak laie, sonang nak dipengaruhi.

    ReplyDelete
  9. bodoh lagi bangang.. budak boleh la ko tipu..buang mase ko je la wat bende ni..try pi translate ayat2 suci AL QURAN and sebarkan..lagi banyak pahala..ni UMNO bagi ko bape sen tulis bende ni..???

    ReplyDelete
  10. Selidik dulu sebelum cakap, kalau cakap takde bukti dan asas yang kukuh akan menampakkan kebodohan kita. walaupun kita bodoh janganlah tunjuk orang kebodohan kita.

    ReplyDelete
  11. kalau masuk perairan antarabangsa, tak ada negara boleh tuntut la comey...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive