Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, February 17, 2011

Bravo Khairy?


Patutlah KJ tak hadir program transformasi organisasi Bahagian Rembau. Sayap penerjunan lagi penting dari karier politik rupanya. Dengarnya confirm KJ bukan lagi calon Parlimen Rembau di PRU-13. Sama ada dia bakal bersara selamanya, atau dia akan join PKR, jika tidak pun KJ akan bertanding di Kepala Batas menggantikan mertua kesayangannya Tun Dol. Khabar yang bertiup pula mengatakan Anak Omak ni bakal senator yang kononnya dijanjikan jawatan Timbalan Menteri. Ontahlah. Yang pasti rato-rato orang Rombau memang dah lamo menyampah dongan KJ dan lagi copek dio berambus, lagi baik untuk komuniti Rembau. Apo-apo pun, lobih sosuai agak eh kok KJ apply terus jadi askar. Selanjutnya di sini.

3 comments:

  1. agaknyo dio dah busan ngan politik. yolah jadi ketuo pemudo umno malaysia. pehtu ketuo pemudo barisan tapi xdo pogang jawatan. merajuk la mamat tu. suh dio pulang an sumo duit dan reto negaro yg dio dah krono dio ponah songlap dulu, ngaku salah sobab huru harokan negaro, baghu oghang sumo bulih maapkan. tapi lopeh kono hukum la. ngan mertuo dio skali patut hukum.

    ReplyDelete
  2. bongek boy & paneh miang

    Cakap biar botompat ..mesti ado bukti kukuh jangan main sondol jo. jgn ikut sodap mulut .....ko sumo pun patut kono hukum ..apsal lak? tanyo diri sendiri

    ReplyDelete
  3. Saya orang Rembau dan saya sokong Khairy. Segala-gala yg Khairy buek somo eh dikeji.

    Parpu kari mesti ingat awak tu siapa. Koling dari mano kito tak tahu.

    Apa kau akan jadi parpu?? Menghina-menghina. Itu pasal Khairy tetap hebat sebab segala dosanya diambil oleh Parpu. Belom kita tengok orang sebodoh parpu dalam hidup saya. Jadi tentera upahan.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive