Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, July 28, 2011

Selamat Tinggal Saifuddin...

Temerloh telah melahirkan seorang Ahli Parlimen yang diasak oleh kelompok tertentu disebabkan kebebalannya. Presiden UMNO telah meletak calon yang salah kerana Saifuddin Abdullah masih simpati kepada rakan senior MCKKnya Anwar Ibrahim. Saifuddin Abdullah hadir ke acara debat Sinar Harian yang dikepalai oleh Wan Saiful Wan Jan, ahli seumur hidup PAS yang kini CEO Ideas.

Timbalan Pengerusi SPRM, Ambiga dan Prof. Shamsul Amri Baharuddin, orang Kuala Pilah merupakan pembahas isu-isu 9 Julai 2011 atas tajuk "Apa selepas 9 Julai?". Hadir nampaknya Saifuddin Abdullah sebagai rakyat Malaysia yang hari ini Timbalan Menteri Pengajian Tinggi dan MKT UMNO.

Saifuddin secara terbuka menyokong BERSIH 2.0. Syabas Saifuddin kerana anda seorang yang berfikiran songsang! Saudara tidak layak dicalonkan sebagai ADR UMNO/BN. Saudara meletak asas definisi Demonstrasi sebagai fakulti yang HALAL! Benar ia halal dalam Kamus Dewan 2010, namun BERSIH 2.0 "diklasifikasi sebagai HARAM" kerana tamadun Negara Bangsa Malaysia disuntik dengan fasisme dan sosialisme. Demonstrasi ialah amalan kelompok fasis dan sosialis, dan tidak ada dalam KAMUS ILMU TAMADUN ISLAM.

Saifuddin memberi harapan dan sinar baru kepada Ambiga! Saifuddin layak disingkir daripada Kabinet Persekutuan, juga sebagai MKT UMNO. Saifuddin iktiraf Bersih sebagai Program. Saifuddin Abdullah menjadi "gunting dalam lipatan", "api dalam sekam", "harapkan pagar, pagar makan padi" dan inilah rupanya musang berbulu ayam.

Saifuddin ingin popular dan menjadi pilihan rakyat sebagai Perdana Menteri? Saifuddin cuba memaklumkan kepada pendukung BERSIH 2.0, bahawa dia seorang Ahli Jemaah Menteri yang rasional dan bijaksana?! Atau sebenarnya Saifuddin ingin memaklumkan Najib dan Muhyiddin bahawa aku sudah "in-power", dah banyak aku kerjakan Kementerian Pengajian Tinggi dan lebih daripada itu, aku sudah tahu "siapa KUAT" dan siapa LEBIH BERKUASA DAN KUAT"!

Mungkin kerana itulah Saifuddin sering mengeluarkan kenyataan yang amat-amat bercanggah dengan Kabinet.

Kenapa Najib masih ingin menyimpan makhluk perosak ini?

9 comments:

  1. Najib memang suka simpan benda2 antik macam tu, biar dia 'beranak' - dari kudis jadi kurap, dari kurap jadi kanser.

    You ingat Najib tahu ke 'gajah' depan matanya, dia asyik teropong 'kuman' di seberang laut.

    ReplyDelete
  2. Kah, kah, kah,

    Saudara Paneh Miang,
    Tak payahlah cakap selamat tinggal saifuddin. Sebenarnya engkau yang ketinggalan. Dia yang tinggalkan engkau.

    Nasib baik dia musang berbulu ayam, bukannya Miang berbulu puki.

    Dia jadi ahli MKT UMNO dipilih oleh perwakilan, bukannya dilantik! Dia popular dikalangan ahli perwakilan UMNO. Engkau siapa? Menyalak macam anjing.

    ReplyDelete
  3. sekurang-kurangnya dia dapat juga merasa jawatan imbalan menteri....itu dah dikira baguss.....daripada menjadi bloger cabukk....kah22...

    ReplyDelete
  4. Duke Of UMNO,
    Engkau janganlah dok maki Paneh Miang, walaupun aku sebagai ahli UMNO menyokong Saifuddin. Paneh Miang adalah sahabat kita dalam BTN dan Kelab Warisan. Dia sudah jadi blogger sepenuh masa dan di bayar oleh KPKM. Mestilah dia sanggup jadi anjing apatah babi sekalipun, asalkan nampak menyokong UMNO. Terima kasih

    ReplyDelete
  5. Memang benar apa yang di katakan olih Anon.Kerajaan yang bengap sememangnya tidak dapat menerima apa yang baik.Ini adalah pengakhir hayat UMNO.Sama sama lah kita talkin nya.

    ReplyDelete
  6. orang-orang saifuddin dah paneh buntut. mungkin sebab lama tak rasa penangan aljuburi sejak di mckk. heh. cuba nak pecah belah ke brader? belakon dan menyamar dah jadi lurah pencacai pembangkang. kesian. taktik dah lapuk.

    saifuddin popular dikalangan perwakilan? huh. bangang sungguh perwakilan itu.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  7. tom tem bak kalau gian sangat jubor, kluangman ada boleh lah berjub

    ReplyDelete
  8. umporno,,,,, wa,,kahh,kahhhhh,,,,

    ReplyDelete
  9. sindiri mau pikir laJuly 29, 2011 at 6:15 PM

    wau. wau. satu budak hitam pergi sana program sudah mau talkinkan umno. kalo mau talkin, itu brg sudah mati. tapi itu brg belum mati. apamcm mau talkin. ( Wa paham la kalu mati nanti la kan) hehehe. Lu kasi hantam kuat sikit la baru mati. Itu pudin keluar belum mati maaaaa.

    satu org kalo pergi suda mau talkin... kalo suda ramai keluar itu Parti Kincing Rakyat apa mau bikin?????

    kasi tanam laaaa. Hehehe jgn marah la kwn. wa rasa tak payah talkin punya. talkin mau kasi dengar org idup juga.tak mau talkin la. worang idup pun tak mau denga punya. hehehehe.

    Ramai suda pirgi tak da bising. Satu juga mau bising ka. Mau hidup pun susah, mau mati pun susah.

    p.s: kekadang tepikir juga kenapa nik ajis sokong ambabiga. mungkin sebab ingat masa dulu dia ngaji kat india kot. cakappun dah pusing2.hehehe jgn marah ye bro. hhehehehe

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive