Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, July 8, 2011

OTAK KUNING HARAMJADAH

Anwar Ibrahim dan Ambiga sudah hilang kelayakan mengguna gelaran Datuk. Dasar HARAMJADAH, (perkataan yang selalu dizikir Anwar) bila dengan suka hati mak bapak dia memberitahu awam, khasnya rakyat yang sedang dibodohi, bahawa tidak perlu permit berhimpun kerana telah mendapat restu DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong dan persetujuan YAB Perdana Menteri Malaysia Ke-6.

Negara ini punyai Undang-undang yang mantap. DYMM SPBYA dan Raja-raja Melayu masih menyimpan senjata MAUT Baginda. Veto Kuasa Mutlak Raja-raja Melayu masih belum diguna pakai selepas 24 Ogos 1511.

Kuasa Darurat 13 Mei 1969, masih begitu kecil. Apakah Anwar ini sedar bahawa Perkara 149 boleh terpakai ke atas kumpulan tidak berdaftar a.k.a HARAM BERSIH LAGI NAJIS MUHALLAZAH ini.

Tiupan nafiri ummah Melayu masih tersimpan di gebuk-gebuk istana Raja-Raja Melayu. Andai Nobat Kuning ini ditiup dan Tetuang Askar Titah Raja berbunyi, maka NASI BAKAL JADI BUBUR.

Apakah Anwar Ibrahim sedang berjuang melawan Kerajaan Kafir? Apakah umat Melayu yang sedang diseleweng akidah oleh Anwar Ibrahim, yang tidak berpegang kepada fatwa oleh Majlis Fatwa Kebangsaan, peringatan Mufti-Mufti Negeri-Negeri Beraja termasuk Ilmuan Islam, merasakan bahawa gerakan "ikut-ikutan Ambiga" itu sebagai sah, benar dan menegakkan hak?

Kesan polemik Bersih hari ini telah merekodkan catatan di Bursa Malaysia jatuh dan menjunam seketika, mungkin sehingga keadaan kembali AMAN dan DAMAI sepenuhnya. Siapa cabar siapa di Malaysia ini? Apakah Kuasa Raja sedang dicabar oleh Rakyat British? Atau rakyat Raja dikeldai lembukan oleh rakyat British yang kecewa kerana tidak terjadinya Malayan Union?

Apakah umat Melayu tidak sedar bahawa Malaysia merupakan Benua Melayu terakhir yang sedang dibina Tamadunnya oleh barisan saf-saf, pewaris dan penerus 10,000 insan Melayu Islam yang pernah membantah Malayan Union?

Ingatlah bahawa Peristiwa Bersih baik secara perarakan, atau pun perhimpunan tertutup, tetap akan memberi kesan kepada otak manusia. Malaysia tidak boleh menjadi lantai basahan air mata darah sepertimana Medan Tienanmen 1990. Malaysia tidak boleh berada di kedudukan JAHILIYAH MODEN.

Ayuh Pasukan Parang Panjang! Andai Komunis, Freemasonry ini ingin benar merasai erti MERAH DARAH, dudukkanlah dirimu di barisan paling hadapan BERSIH karangan Ambiga dan Anwar Al-Syeikh Al-Juburi Al-Ifrit.

32 comments:

  1. Cicit Kamat,

    Den setuju bona2 dongan apo yang ekau kobaan tu. Agak eh dah lamo bona Tanah Melayu ni aman, dah ghimeh agak eh puak2 penjilat loyar murtad ni. Dio ghaso koadaan kek Tunisia tu sodap, koadaan kek Mesir to indah, koadaan kek Libya tu sesuai. Takpo, kalau botul nak menjual, jangan tekojut pulak kalau ghamai yang nak memboli. Terlajak peghahu boleh diundur, terlajak berdemo, jangan pulak tanggalkan baju kuning to sok yo, sonang sikit kojo.

    ReplyDelete
  2. APO BONDO EH NI PAK SEDARO...

    APO PULAK KAITAN EH BERSIH DGN GELARAN DATUK?

    DEN RASO PAK SEDARO SENDIRI PUN DAH BACO DAN TAHU APO TUNTUTAN BERSIH KAN?

    MUSTAHIL EKAU TAK TAU?

    TAK ADO TUNTUTAN BERSIH NAK JATUHKAN UMNO/BN,LAWAN AGONG, HURU HARO DLL..

    YG NAK DIIBERSIHKAN ADOLAH SPR YG DITUNGGANG OLH UMNO...

    KENAPO UMNO SENSITIF PD SPR? SOBAB MEMANG BONA UMNO MEMANIPULASI SPR...

    SOBAB TU UMNO TAKUT BEBONA DGN TUNTUTAN BERSIH DGN BUAT TINDAKAN KERAS DAN MELAMPAU2...

    BERSIH DAH PATUH PD AGONG, TPI UMNO MENDERHAKA TITAH AGONG..

    SUHAKAM PUN MINTAK BERSIH DIBENARKAN BERHIMPUN SBGMANA PERUNTUKAN PERLEMBAGAAN...

    TP YG DAJAL EH UMNO...UMNO LAH YG PATUT DITARIK GELARAN DATUK2, TAN SRI2, TUN2...DLL..

    DAJAL UMNO!

    ReplyDelete
  3. APO BONDO EH NI ANON..
    APO PULAK BANGANG KAU XPAHAM NI..

    DEN RASO ANON SENDIRI XPAHAM JAWAPAN PADO TUNTUTAN BERSHIT TU KAN?

    MUSTAHIL EKAU BANGANG BONA?

    TUNTUTAN XHURU HARO.. HIMPUNAN JALANAN YG HURU HARO..

    YG PATUT DIBERSIH KAN ADOLAH HATI DAN PIKIRAN ANON DAN KAWAN2 DITUNGGANG AMBIGA N DSAI..

    YG TAKSUB EH ANON.. BILO TAKSUB OTOMATIK JADI BODOH MCM LOMBU DONGA YO APO DIKONCING PEMIMPIN 'MAKSUM'... LOPEH TU BUEK HURU HARO..LANCAU CILAKE..

    ReplyDelete
  4. Bershit den tak konal tp mahashit pemangkin pemusnah ikatan saudaro sesamo melayu den konal.

    ReplyDelete
  5. Jika pemimpin Melayu kita masih berdegil menegakkan rasuah, Malaysia bakal menjadi "JAHILIYAH MODEN".

    Apakah saya seorang sahaja orang melayu yang merasa malu dan hina melihat seorang perempuan India cuba berjuang untuk memerangi rasuah didalam pilihanraya, sedangkan orang Melayu kita sendiri sanggup menumpahkan darah untuk mempertahankan rasuah didalam pilihanraya?

    Di manakah hilangnya integriti dan akal kita sebagai Melayu Islam?

    Apakah nasib anak-anak dan cucu-cucu kita yang tidak bersalah, hanya mampu terkilan dan tertanya-tanya, mengapakah pemimpin dan pembela keluarga membiarkan sahaja gelaja rasuah menular di sekeliling mereka?

    "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri"
    Surah Ar-Ra’d (ayat 11)

    ReplyDelete
  6. Kpd Anon Hamba Allah 2.59

    Anon nie memang salah seorang contoh ahli jahiliah moden, BERSIH bukan perjuangan hapuskan rasuah sebaliknya secara terang lagi bersuluh nak jadikan perasuah, penzina, peliwat & pengkhianat negara spt Bro ABI menjadi PM. Saya lagi malu apabila terdapat org melayu mengaku Islam sanggup gunakan Al-Quran utk bantu menghalalkan tindakan Ambiga yg jelas kapir Harbi penentang Islam..... Anon 2.59 adalah salah satu produk Khawarij moden yg berjaya.

    ReplyDelete
  7. Sey raso kito jangan jadi kobau atau lombu. Asalkan tompolok kito ponoh, kito kato OK. Kito berhimpun nak ngobakan sesuatu hasrat hati kito. Bukan eee nak mengamuk ni doh ! Jangan kito ditakut2kan kek orang ngatokan macam2. Tu sobab eee orang kito nie suko bobona tengok cerito antu. kojap2 dio datang...kokojap dio datang....pado hal to, bayang2 dio.... Sodalah wahai Pak2 sedaro sey!!!!!

    ReplyDelete
  8. "BERSIH bukan perjuangan hapuskan rasuah sebaliknya secara terang lagi bersuluh nak jadikan perasuah, penzina, peliwat & pengkhianat negara spt Bro ABI menjadi PM"

    Bolehkah sdr Anon July 8, 2011 4:02 menyokong statement diatas dengan bukti dan fakta, supaya kita tidak terpesong dengan mudah? Agar sesama kita boleh menghayati dengan ikhlas dan benar siapakah yang berada di pihak yang benar.

    ReplyDelete
  9. Bodoh...cakap berdegar-degar, kalau berani sangat, baham jer anwar dan ambiga tuh.... takat tulih tulih lepas geram apa kejadahnyer.... aku pasti, kalau paneh miang bentes anwar dan ambiga tentu paneh miang kena denda singgit jer...macam dato' T tu...

    ReplyDelete
  10. tuan tanah dan pak sedaro semua...,

    jgn la dok berfikir mcm zaman kesultanan Melaka lagi, hanya kuat dengan 'keng' parang keris ..

    ambiga tu pakai otak dan gunakan ruang yg ada dalam perlembagaan

    Zaman ini kita patut guna cara yg sama = hujah dilawan dgn hujah.

    apa nko semua ingat berjuang dgn parang panjang tu bangsa melayu akan maju?, kalau boleh cuba naik ke angkasa dgn basikal

    pakya

    ReplyDelete
  11. Kpd Anon Hamba Allah 5.20,

    Kalau hati dah mati, kalau telinga dah tuli, kalau mata dah buta..... Jika jujur pd diri sendiri mohonlah petunjuk, moga Allah tunjukkan kebenaran fakta dan bukti yg anda mahukan.

    ReplyDelete
  12. paneh miang..kenapalah buta hati kamu kerana selama ini makan rezeki dari sumber haram kot...semua orang tak betul......adakah umno gulungan suci saje di m'sia.

    ReplyDelete
  13. Mengapa kita semua tidak boleh berfikir dengan rasional lagi.... Perhimpunan sebegini sepatutnya digilakkan. Kalau dapat , ianya boleh diadakan sebulan sekali. Bulan Julai BERSIH, Bulan September, PERKASA, bulan Oktober, Pemuda UMNO, Seterusnya Silat LIncah dan sebagainya. Polis hanya perlu pastikan semua pihak berarak dengan aman. Cuba bayangkan berapa banyak kegiatan ekonomi yang berlangsung pada masa ini. Hotel penuh, T-Shirt boleh cetak banyak-banyak. Semua pihak boleh buat duit. Selepas semua perarakan ini berlangsung, kita semua boleh hidup dengan gembira kerana semu pihak boleh mendapat untung dari peristiwa ini.

    ReplyDelete
  14. kpd anda semua,

    saya suka slahuddin. begitu lah caranya kalau nak komen. ada jalan ada cadangan, bukan main lepas peluru buta je...

    ada cadangan pun, cadangan guna kepala lutut...parang panjang la, kuntau la... gelak tergolek2 aku kalau ada cadangan mcm ni

    pakya

    ReplyDelete
  15. goli hati den tengok kumpulan pemudo UMNO (Petriot) vs Bersih.

    Kato wakil Melayu... tapi kenapo hitam-hitam ajo yang ko dopan. Ni Melayu atau Mamak? Kesian UMNO dah ketandusan Melayu. Mamak pulak yang lobih Melayu daripada Melayu.

    ReplyDelete
  16. Salam Paneh,

    Setuju dengan cadangan mereka yang menderhaka dan berakhlaq buruk ditarik sahaja apa juga bintang kebesaran. Tidak ada maknanya lagi gelaran Dato atau Dato Seri pada pengkhianat2 negara yang suka mencetuskan huru hara.

    ReplyDelete
  17. mereka tu siang sokong parti petriot malam pulak sokong KIMMAK, biasolah anak cucu poei bershit keturunan mahakutty SHIT.

    ReplyDelete
  18. itulah klau dah terlampau taksub, agenda tersembunyi puak kafir utk menghancurkn agama, bangsa dn negara pn dah x nmpak, masa tu kauorg akan melihat anak cucu generasi melayu dihina kena tendang mcm sampah tepi jln klau puak kafir tu dpt kuasa, kau taukn siapa ambiga tu atau buat2 x tau, baik aku ingatkn, ambiga sikafir anti islam dialh yg menyokong murtadnya org islam, mendesak penggunaan parkataan Allah dlm kitab mereka, kenapa kauorg x menentang melawan plak siambiga ni senyap pulak padahal ini perkara yg paling besar melibatkn maruah agama islam yg pelik kauorg sokong, sanjung, sanggup cium tapak kaki dia, siambiga hanya gula2kn kauorg dgn isu2 semasa, mmg klau berlaku pn rasuah ke apa ke x kira org kerajaan pn ada yg kena tindakan, kenapa kauorg diam plak bila berlaku pd negeri yg d perintah PR, rasuah, pengunaan wang rakyat, kontrak utk kroni, roboh rampas tanah gerai rakyat, janji nk bg kemudahan pd rakyat pn tinggal janji, klau bru perintah 5 negeri pn dah hancus jd jgn nk kata kerajaan x betul, itulh cakap x serupa bikin, nk salahkn kerajaan plak bila gagal memerintah habis tu yg janji nk bg bulan dn bintang klau dpt perintah semuanya boleh di ubah 'kononya' bila gagal memerintah salahkn BN plak. Senangnya nk tutup kelemahan dn kegagalan pemerintahan PR. Itu belum lg puak yg cuba nk menghidupkn fahaman kominis, mengagong2kn pemimpin meraka itu pn kauorg buat2 x nmpk bukanya nk bantah tp pelik sanggup bersekongkol plak lg, nk cerita pasal DAP yg anti islam tu, harapkn Pas hancur terduduk dikerjakn oleh DAP, slogan keramat Pas 'negara islam' yg dilaungkn selama puluhan tahun dah di pijak2 oleh puak2 Dap ni, itu semua demi kuasa dn pangkat yg dijanjikn oleh Dap, islam pn d jual pd Dap. subhanallah, nk cerita pasal DSAI plak malas dh, semuanya ada bukti kukuh, saksi pn dh bersumpah dgn nama Allah yg belum bersumpah hanya DSAI je lg tp kauorg dh buta mata hati akal fikiran utk berfikir sbb ketaksupan membabi buta kauorg. 'Ingat' dia jgak menyokong murtad org melayu atas dasar kononya 'hak' dan dia ni jgak yg menyokong persamaan kpd semua agama. subhanallah. Pemimpin kafir dn jgak melayu yg kauorg sanjung tu semuanya ada agenda dn tujuan yg tersembunyi tp bodohnya ada org melayu yg x nmpk atau buat2 x nmpk terus sokong membabi buta. Cubalh fikir dgn meluas dr berbagai sudut baru kauorg nmpk muslihat sikafir dn melayu ni. Ada lg pelik kauorg kata kerajaan zalim, kauorg x nmpk ke pemimpin2 kafir dn melayu yg kauorg sanjug tu semuanya kaya raya harta berjuta, kereta besar, pangkat besar, duit dlm dn luar negara x terkira, mereka ni hidup mewah sbb menjadi rakyat melaysia, rasanya kerajaan jgak yg tanggung pelajaran utk mereka jd tolonglh tanya mcm mna bleh jd kaya raya ni, samalh jgak dgn kauorg 'hipokrit' bekerja dgn kerajaan dpt kumpul harta, smpi buncit perut,siap bg mkn anak bini lg dgn duit kerajaan, mengunakan segala kemudahan yg disediakn oleh kerajaan, pgi belajar pn kerajaan yg tanggung dn berbagai2 lg bantuan kerajaan klau nk crita, jd zalim mcm mna kerajaan ni? ada ke keturunan kauorg yg mati kebulur x mkn, ada ke kauorg anak beranak putus mkn smpi terpaksa minta sedekah. Masaalah skrg ni kauorg x pernah belajar bersyukur atas rezeki dn nikmat yg ada.

    ReplyDelete
  19. aduhai kesian ko noname...

    kat puak2 nko kata puak nak hancurkan melayu islam. Apa nko ingat kafir dlm umno tu nak pejuangkan melayu dan islam kerrr..

    apa yg berlaku skrg nampak najib dgn perlbagai kompeni 1malaysianya lah yg byk nak hancurkan melayu, tanah2 milik kjaan (melayu). Tak caya? nko tunggu tengok pembangunan 1developmen kat sg besi tu....nanti berapa ramai melayu mampu milik ?

    pakya

    ReplyDelete
  20. UMPORNO@UMNPONGOK adolah pengkhianat BANGSO dan NEGARO,,,,,

    ReplyDelete
  21. habih tanah melayu dokek singapore d gadai,,Tanjung pagar dah tutup,, Apo yg malaysia dapek????lebih2 lagi orang melayu,,,Hampeh,, Dapek kek kroni dia la besok tu,,kroni2 paksi yahudi,, Sodar la cikit WOI mangkuk hayun Paneh Bangang,,, UmpoRno jugak la yg kau suko lg????/

    ReplyDelete
  22. Anon 1:18pm, saudaralah sebenarnya lembu tunggangan Amigo Ambiga dan kamu juga keldai tunggangan Amigo Anwar.Jelek beno nengok rusuhan Melayu2 di TV Australia tadi!

    ReplyDelete
  23. mana puak cina yang berarak di bersih? nampak melayu je ramai. kalinga pun bulih kira dgn jari.

    yg kecoh pasal tg pagar tu mmg la tak tau apa2. asik baca haprakdaily, keadilanbuntut dan malaysiatipu mmg la tak tau malaysia keuntungan yg malaysia dpt melalui perjanjian tg pagar. hehehe. kesian. masih ada jugak org yg buta maklumat.

    ReplyDelete
  24. bongek boy den ingat ekau buto perut atau ekau dah terminum air stoking mamakkutty. Perjanjian tangjung pagar parlimen pun tak dapat penjelasan sama sekali mungkin ekau refer utusan meloya.BN dah panik peserta cino dan koling pun ramai, mungkin ekau tak tgk TV3suku kut. Petriot adalah kurang lebih 80 orang itu pun puak golap keling KIMMAK dan budak upahan bangla. Ekau takda maklumatko ekau rasa terpukul kali ini. puek.

    ReplyDelete
  25. Kpd Anon 9.17,

    gelak tergolek2 ann baca penjelasan anon. Anon kau tau ke parlimen tu apo? Tompek ANwar,hadi,Ah Kit & all bahlul makan duit haram rakyat. Dpt pengikut mcm anon 9.17 ...kira sepadan la....

    ReplyDelete
  26. Anon 1002, hang pon makan duit haram. Dibayar utk maki dan mencarut. Lepas tu bagi anak bini makan .

    ReplyDelete
  27. kpd Anon 11.46,

    Ann nie ikut ajaran nik ajis aje...boleh mencarut & tak payah dibayar nak sedarkan org mcm Anon.

    ReplyDelete
  28. Cuba tuan puan bijak pandai fikirkan, hari ini kita di Malaysia, anak kita nak sekolah boleh tak? nak pergi universiti boleh tak? nak cari rezeki boleh tak? nak sembahyang cukup senang, nak berlibur cukup senang, 9hb julai orang dok sebuk berhimpun kami sekeluarga berendam di sg Chingkak, aman tenteram.... Pandai berniaga carilah segala rezeki Allah SWT yang terhimpun luas... tak cukup pergilah ke luar negara, nak kumpul harta, kumpulah sebanyak-banyaknya, takde orang nak rampas (melainkan perompak la). Apa lagi yang tak cukupnya? Apa lagi yang kita nak? Apa lagi yang kita tak puas hati? Marahkan kroni? Kalau yang satu lagi tu memerintah tak ke kroni dia juga yang dapat? Janganlah esok yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran. Menang sorak kampung tergadai.......

    ReplyDelete
  29. wirajack den harap ekau poei tinggal kat kat USA.

    ReplyDelete
  30. Orang ramai berhimpun secara aman janganlah pulak nak dipolitikan sebagai ganas atau pengganas masakan sempat lagi sewa khemah kenduri setelah mereka dibelasah. Sila baca ulasan Aspan Alias sangat bernas dan tiada bias spt ulasan blogger cari makan yg lain.

    ReplyDelete
  31. Pasukan Bersekutu HARAMJADAH "BERSIH" telah disepakati oleh pakatan-pakatan yang berpaksi kepada Freemasonry Missionary. Dana yang dimasukan ke akaun Hari Raya Bersih 9 Julai 2011 ialah USD40juta, melalui 3 orang tengah. Dana asal daripada Akaun berpangkalan di Detroit, dimana Anwar Ibrahim diberi kasta khusus oleh KUMPULAN ini, yang mana selera seksualnya secocok dengan Anwar. Apakah BERSIH ini sebagai "obor" ciptaan Zionis melalui Ambiga, B.A.B.I., Hadi Awang, atau disambut tidak cerdiknya Khairy dan Lokman Noor Adam! Menu pilihan 9 Julai 2011 mengikut resepi PKR+PAS+DAP+Zionis sudah tercatat dalam Kamar Sejarah Negara Malaysia 54 tahun merdeka. Rakyat yang diselimuti oleh Nikmat Allah yang tidak BERSYUKUR, merupakan ramuan kumpulan ini. Maka, benarlah, ingatan Allah swt dalam Surah Ar-Rahman yang diulang sebanyak 32 kali, "Maka, yang mana satu akan nikmat-nikmat Tuhanmu, yang hendak kamu dustakan?" Malaysia sebagai Bumi Melayu terjajah selama lebih 470 tahun akan KEKAL sebagai Negara/Bumi/Wilayah/Jajahan/Takluk Kuasa/Tanah/Perbatasan Tanahair milik Melayu. Hanya Malaysia dan Mauritius sahaja yang meletak martabat Bangsa Teras dengan Ketauhidan Kepada Al-Khaliq, maknanya, Melayu itu Islam. Namun, ramai kalangan pemilik sijil yang terhasil dek makna TERBATALNYA MALAYAN UNION, cuba menafikan HAK SENDIRI, Alhamdulillah, Moga Kalian Yang Sanggup Bersekedudukan dengan Missionary HARAMJADAH ini, menjadi Ahli Syurga Dunia, kerana andalah begitu ramai sahabat warganegara dan rakyat Malaysia lain menderita, sengsara dan terkorban JIWA, RAGA DAN PAHALA Masyhar.

    ReplyDelete
  32. apo nak di kato,yang ngaku dio betul,sorang lagi cakap pon dio betul..sapo yg salah @ silap nya..yang rugi ,yang musnah,yang mundur,yang tergadai,yang tak bermaruah adalah bangsa melayu dan agama islam..yg mati melayu,yang cedera melayu,pengikut setia melayu..ketua nya koling ambiga..yang gaduh2 pon melayu jugak..CINA DAP ,KOLING DAP & PKR topuk tangan wahai MELAYU MELAYU WOIII..TAK JUGAK SODAR SODAR LAGIIII..BERSIH KAN JIWA & MINDA TU DULU..den sokong noname..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive