Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, November 21, 2012

Bezo McD luar dengan McD kito...


Teringat kisah Nabi Ibrahim as yang pernah di bakar dalam api yang sangat besar oleh Raja Namrud.

Melihatkan kejahatan Raja Namrud itu, seekor burung kecil yang begitu kasih kepada kekasih Allah itu, telah mengambil air menggunakan paruhnya lalu dititiskan ke atas api besar yang sedang marak.

Perbuatan burung kecil itu ditertawakan oleh sekumpulan burung lain. "Usahamu itu sia-sia saja. Api besar itu tidak akan terpadam dengan setitis air", burung lain mengejek.

Burung kecil itu menjawab, "Aku percaya bahawa Allah SWT tidak akan menanyakan pada ku sama ada api itu berjaya dipadamkan atau tidak, tetapi Allah pasti akan bertanya apa yang telah aku usahakan untuk memadamkannnya."

Andai dibandingkan pengorbanan NYAWA saudara kita di Palestin, apalah sangat untuk kita menahan diri daripada godaan seketul burger dan segelas Pepsi?

3 comments:

  1. Biasa la org malaya kan bersopan santun..ramai org kita yg keje ngan mcD..tak baik boikot..kerajaan kita kan mesra pelabur..patut tutup je McD tu.buang duit aku je..

    ReplyDelete
  2. Boli burger kek topi jalan tu lagi baik

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive