Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, November 17, 2012

HARAM sertai PAS

Taib Harun, Ketua Dewan Ulama' Pas memberi kenyataan isu Nurul Izzah perkara kecil dalam Muktamar PAS ke-45. Nampaknya Harun Taib telah mengesahkan bahawa membicara dan memberi kefahaman perihal Aqidah Islam bukanlah perkara pokok sebuah parti politik Melayu seperti Pas.

Ternyata Pas memakmurkan perkara yang amat diharamkan oleh Ahlul Sunnah Wal Jamaah iaitu mengecil-ngecil pandangan songsang berkenaan ilmu Aqidah Islamiyah. Maka bolehlah rakyat awam memuktamadkan iqtikad bahawa para pendukung Pas hakikatnya membawa pemikiran yang diHARAMkan dan BERDOSA BESAR.

Dek tamak dan jolap nak monang pilihanraya, Pas sanggup lacur Aqidah.

KUALA TERENGGANU 14 Nov. - Pas menyifatkan isu kontroversi yang dicetuskan oleh Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar mengenai kebebasan beragama dalam kalangan rakyat, termasuk orang Melayu sebagai 'satu perkara kecil'.

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib berkata, disebabkan 'perkara kecil' itulah, Pas tidak bercadang membawa isu tersebut untuk diperbincangkan pada Muktamar Tahunan Pas Ke-58 di Kota Bharu yang sedang berlangsung sekarang.

Beliau memberitahu, pada muktamar kali ini, hanya isu besar yang menjurus kepada tumbangnya UMNO dan Barisan Nasional (BN) akan diberi keutamaan untuk dibincangkan.

"Sepanjang muktamar Pas kali ini, kita tidak akan bincangkan isu tersebut. Itu isu kecil sahaja, tak perlu kita bincang.

"Malah dalam muktamar sebegini, isu seperti itu kita tak perlu bincang. Sebaliknya, kita akan bincang perkara atau agenda yang lebih besar yang boleh menumbangkan

22 comments:

  1. Haram jadah sertai Umno-BN... Umno terlebih dahulu melacurkan akidah dan agama Islam bila bersekongkol dengan MCA, MIC dan Gerakan yang terang-terang menolak Islam dan hudud. Dan lebih teruk lagi apabila pemimpin-pemimpin Umno sendiri menolak Islam dan perundNgan Islam.
    -ABU

    ReplyDelete
  2. Bro.mana lah kita tahu yang akidah Izzah jatoh atau gugor.Dia hanya berkata kta bebas memileh ugama kita.Kita di beri akal dan oleh berfikir.Kita pun tahu jika kita memelok ugama lain kita akan masok neraka.Kenapa kita hendak mencari bala.

    Satahunsaya Akidah kita akan jatoh jika kita berkata Tuhan iyu ada anak atau ada bini.Tapi dia tidak berkata bagitu.

    Bagaimana pula dengan cerita Najib dan Rosmah,bawa Sami dari India ka umahnya kemuain mandi susu dan keliling api.Apa tidak kah ini jatoh akidah.

    Saudara cuba baca surah Quran 104. Tentu kita takut hendak gossip dan fitnah.

    Salam

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya bukan taraf kita yang menjatuhkan hukum. Biarlah para ulama yang menentukan kerana yang memberikan pendapat atau pandangan akan menjadi tafsiran. Dan tafsiran akan menjadi fatwa. Yang bertaraf ulama layak melakukannya.

    Cicit Kamit,
    Tidak haram menyertai PAS tetapi mendokong perjuangan memecahbelahkan umat Islam itulah yang tidak boleh diterima.

    Anon November 17, 2012 6:45 PM,
    Terimakasih kerana menyatakan pendirian anda yang bermaksud sekiranya UMNO boleh buat, PAS juga boleh buat bersekongkol dengan bukan Islam. Niat menghalalkan cara?

    Anon November 17, 2012 6:47 PM,
    mungkin ada di antara kita yang tafsirkan kenyataan Nurul Izzah itu cara berlainan. Mengikut kefahaman aku (bukan hukum/pendapat/tafsiran) apabila seorang Melayu itu yang diiktirafkan Islam dalam perlembagaan bebas memilih agama mereka sendiri maka terdapat dua sebab:
    Pertama - Kurang didikan daripada ibubapa
    Kedua - Tiada peruntukan dalam undang-undang atau perlembagaan yang boleh membendung gejala ini. Perlembagaan inilah yang mungkin maksud Nurul Izzah perlu dimansuhkan supaya mereka yang dilahirkan sebagai Melayu dan di didik secara Islam berHAK murtad apabila cukup umur.

    Semoga kita dan keturunan kita terus dipelihara oleh Allah SWT dengan kekuatan aqidah keislaman kita hingga AKHIR ZAMAN. Wallahualam

    ReplyDelete
  4. Tidak adil lah jika kita nak menjatuhkan hukuman pada sesuatu kenyataan yg kita sendiri tiada atau mengikuti acara tersebut. Seperti kata Mujahid adalah tidak adil jika utusek mengaitkan kenyataan tersebut sebagai menggalakkan melayu murtad. Tapi apa nak di buat seperti umum kita tahu utusan meloya adalah penyambung lidah syaitan. Den askartua sokong benar dgn kenyataan ustaz Harun Taib agar ulamak yg menyuruh izzah taubat sebenarnya dia wajib bertaubat. Jangan jadi seperti ustazah mekap tebal yg suruh org taubat tapi sebenarnya dia yg menghinakan ugamanya sendiri dgn mempertikai hudud.

    ReplyDelete


  5. Muhyiddin Pemimpin LEMBU tua nyanyuk nak MAMPUS!!!.... Puteri UMNO Kump ANJING menyalak Gila Babi....


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... Tua2 NYANYUK nak mampus!!!

    Lihat Bukti Transformasi Pemuda UMNO otak lembu telah berjaya!!!

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ~ BUKTI 5 ~

    ~ BUKTI 6 ~


    ReplyDelete
  6. Anak Rintik Kata,Kebebasan agama tidak tertakluk kepada mereka yang bukan Melayu saja. Orang Melayu juga bebas memilih apa agama yang mereka suka.
    Bapak Borek Kata, Kebebasan hak asasi manusia ialah bebas memilih lubang depan ataupun lubang belakang asalkan tidak dibuat depan khalayak. Aku suka dua beranak ni...

    ReplyDelete
  7. Dari kita pilih umno yg mmg harbi,baik kita pilih pas.umno dr ketua bahagian smpailah naib presiden semua dpt jawatan melalui rasuah.kalu dr bawah pun naik dgn rasuah,alamat hancurlah malaysia ni.singapura dh tergadai.batu putih dh hilang.separuh johor dh tergadai pd cina.mmg umno ni parti syaitan dan perlu dikuburkan..

    ReplyDelete
  8. Anon 10:21.
    UMNO tipu hal dunia,
    PAS tipu hal dunia dan akhirat.

    Kita tunggu saja sapa yang kuburka sapa...!

    ReplyDelete
  9. Bilo bab jatuhkan hukum ni memang den memang den goli ati bona.Bukan kojo kito tu.

    P/S:Cucu kiamat den ghaso buek kojo sio-sio ajo.Makno eh kalau Pas haram UMNO tu halalan toyyiban la.. kahkahkah parti rasuah halal wajib sokong camtu ko???

    ReplyDelete
  10. Salam Paneh,

    Tak habis habis orang TAKSUB PAS menuduh UMNO dari segala sudut terutama Tak SeIsle ala PAS. Segala apa yang dilakukan untuk ISLAM di negara ini untuk umat Islam langsung tak dihargai. Negara Islam lain pula yang iktiraf "KeIslaman" negara kita.

    Penyakit TAKSUB ni amat merbahaya tetapi sudah agak terlambat di Malaysia sekarang. Ramai yang hendak menjadi Muslim Muslimah sejati tetapi tersalah pilih apatah lagi jika pada mula Ustaz Ustazah PAS. Habislah.

    Islam ala PAS lah yang mereka anuti. Benci benci benci, fitnah, mengadu doma dan semua pada UMNO je...Yang DAP pun suci pada mereka. Politik Politik Politik yang sepatutnya jambatan kebaikan bangsa, Agama dan Negara tetapi sebaliknya dengan PAS.

    Kerajaan Malaysia pula terlalu berlembut dengan mereka ini. Terlalu nak berdimplomasi..Sepatutnya mereka ini dikira sebagai Satu Parti Ajaran Sesat, A CULT. Macam ayah pin tapi in a more appropirate attire and manner like Islam.

    Contoh mudah...Adake mendoakan kehancuran sesama Islam itu Islam?

    ReplyDelete
  11. Umno dah perentah 54 tahun dan terbukti melayu makin mundur dan pemimpinnya makin kaya,angkuh dan merompak dan menipu jadi kita sebagai pengundi yang waras wajib pilih yang terbukti kebolihan dan belum menipu dsbnya.Kalau nak senaraikan penipuan tak cukup ruang jadi eloklah berhenti terhormat kerana itu lebih baik bagi kamu .

    ReplyDelete
  12. pasal apa cerita pasal PAS ni bro. ceritalah pasal UMNO. asyik2 cerita pasal orang lain, sendiri apa cerita? apa yang lu takot sangat dengan PAS bro? lebeh la lu bro ... jangan hentam orang lain la bro, sendiri mau ingat ..

    ReplyDelete
  13. Kalau kita dok asyik mengata orang, memang akan terlupa cermin diri sendiri bro. Itu dinamakan poyo dan syok sendiri.

    ReplyDelete
  14. Jang,
    Tak apo Jang kau telanjangkan pokong Lalat Hijau ni sebab lagi banyak dio defend lagi banyak tombolang koluar.Sekarang ni Boss kata dia hanya nak jadi Khadam.Kalau Boss jadi Khadam pengikut kito nak panggil apo eh.Patutlah suruh telontang tongah jalan olih DAP dio buat,suruh angguk-angguk kepala sambil pogang lilin dopan mayat cino dia patoh,maklumlah anank Khadam.MALU DEN.

    ReplyDelete
  15. Den pon malu sokong amno yg beriman n sokong mca porno..porno CSL sayang islam tu..asal bukan umno den sokong ja..anything but umno.muktamad i/allah

    ReplyDelete
  16. Anon 3.14,
    Apo kono kau ni jang,yg kau sokong org homtam chinadoll dan menyondol buntut samo lelaki apo hal,itu BANGANG namo nyo.Almaklumlah skrg ni dah jadi anak-anak pak khadam,konolah relo diri di keldaikan PKR dan DAP.Jatohkan standard orang den ajo.

    ReplyDelete
  17. Cuba teliti laporan portal berita pro pembangkang pada 3 Nov memetik Nurul Izzah sebagai berkata: Rakyat tidak seharusnya dipaksa menganut agama tertentu dan perkara ini juga PATUT terpakai kepada orang Melayu. (Bunyi dia mcm tak ada apa2 jer kn? )

    TETAPI makna tersirat kepada ayat Nurul Izah "PATUT" ini berbunyi "kalau orang Melayu nak murtad pun tak apa sbb ada undang-undang yg akan "melindungi" mereka." Ini yg Ambiga dan Karpal Singh DAP mahu sebenarnya, supaya tiada lagi ruang utk perlaksanaan hukum HUDUD khusus utk bab murtad.

    Lebih2 lagi parti PAS sekarang pun beroperasi secara "remote control" yg "alatnya" dipegang olih Karpal Singh dan LGE. Kalau ada orang Melayu yg ingin murtad, mereka (Ambiga/ Karpal Singh)sudah ada "lampu hijau" dari Naib Presiden PKR utk menjadi 'Juara hak asasi MURTAD" supaya orang Melayu juga boleh murtad dgn mudahnya.

    Menurut Hj. Hadi inilah "isu kecil" dan tak penting utk di perbincangkan didalam Muktamar PAS baru-baru ini.

    ReplyDelete
  18. Muktamad Umno akan tewas PRU13..tapi dgn selamba menang tipis dgn bantuan myanmar,nepal,bangla,indon dll..kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  19. Anon 3x5.
    Botul ko apo yg kau tulih tu.Walau botul tak apo lai mereka tu masih maanusia,tak lah Syaitan saporti Tok Guru kau kata bolih berkawan.Anak -anak buah Khadam ni dah Biol agaknya,tauk otak kat kepalo lutut.Malu Den.

    ReplyDelete
  20. BN adalah syaitan yg dikenali, ujar Dr Madey..ini fakta dol...tak pcaya tanya Utusex Meloya

    ReplyDelete
  21. Laa,kato boikot Utusan tapi suruh kito semak kat utusan,tak den baco Haramkah dan Berita Keldaian sobab den tak boikot.Kalau dah jadi anak buah Khadam tu,macam tulah perangai merapo tak tontu pasal.

    ReplyDelete
  22. Syaitan BN akan terus berkuasa kata CSL

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive