Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, November 27, 2012

Siapa Perwakilan Liberal PENGECUT?!

Perkara yang kononnya akan dibahas secara panjang lebar oleh Perwakilan di Perhimpunan Agong UMNO 2012 ialah...

Bahasa Melayu

Pendidikan Melayu

Ekonomi Melayu

Politik Melayu

Agenda Melayu...


Tapi bahas tu nak kena jaga hati Cina tau!

Ptuih...

15 comments:

  1. Salam tuan,

    Mohon pautkan link kami sibuti-selamanya.blogspot.com.


    Terima kasih.

    Salam perjuangan dari bumi kenyalang.

    ReplyDelete
  2. den pun nak gak nengok menjelang pru13 ni sapo perwakilan yang betul2 berani cakap pasal melayu dalam perhimpunan wakil2 melayu semua ni. atau sumo akan jadi liberal macam big boss.

    ReplyDelete
  3. selamat bersidang. perwakilan n9 harap betolo la skit.

    ReplyDelete
  4. Sabar paneh. Kita dengar dulu apa perwakilan nak cakap. Tapi aku sangat berharap ada perwakilan bantai presiden dan timb presiden yang terlalu liberal amik hati cinapek. Kerap sangat 2 orang tu keluar statement guris hati Melayu semata-mata nak bodek cina. Tapi aku taklah berharap sangat yang perwakilan UMNO tu tak bacul. Yelah, kalau cakap lebey karang tak jadi calon. Siaplah perwakilan yang berani bantai hisham bapuk tu agaknya.

    ReplyDelete
  5. Tak suka, tak payah hadir. Tak nak ikut pemimpin, tak payah datang.

    Muka tebal macam kulit babi nak juga hadir ambik elaun ke?

    ReplyDelete
  6. kah kah kah.. goli botul hati den, dongar kokok brdogar-dogar di ateh tu.. Mano ado pomimpin UMNO nang ado tolo laie. Sumo dah makan kek tapak tangon Cino. Sumo dah ambik rasuah dr apek Cino. Habih tanah topi pantai PD di gadai dek pejuang Melayu UMNO kek Cino2 Singapore. Habih dah tanah di Nilai di gadai kek Dr Gan kwn Isa Samad tu. Apo ajo ado peluang, sume gadai ke Cino. Sobab tu, Isa Samad dapek sobijik banglo godang dari Dr Gan Nilai tu. Inilah dio pejuang UMNO. Dopan ghamai garang pejuang Melayu. Belakang ghami, habis sodoalah digadai ko Cino.. Munafik botul...

    ReplyDelete
  7. Jom ke PWTC untuk memeriahkan lagi perhimpunan BADUT.
    BADUT bergurindam, berpantun, bermadah dan menyanyi sambil syiok sendiri. Pasti mengelikan hati.

    ReplyDelete
  8. Umno kalau nak menang kena berlakun dimana dihadapan orang melayu cakap berapi2 apa bila jumpa bukan melayu lain nadanya .Ini fakta.Isa Samad umpamanya bolihke dianggap pemimpin bersemangat melayu sedangkan yang menkayakannya semuanya bukan melayu .Banyak tanah ,balak ,lumbung diberikan atas nama syarikat melayu tetapi hakikatnya perunding awal telah dibuat untuk serahkan kepada Ah Chong.Rais pun sama jadi janganlah nak bercakap seperti pejuang kerana semua cerita dalam tangan ah chong.Perhimpunan umno ini pentas tayang badan untuk marketing tetapi dah terlambat kerana rakyat dah buat keputusan cumi tunggu perasmian untuk padamkan rekod tanpa kalah UMNO di PRU 13 .Harap PM umumkan tarikh PRU secepat mungkin kerana lagi lambat lagi banyak kalah dan tak mungkin ada calun umno hilang deposit....

    ReplyDelete
  9. PAU YG KE 66 RASO EH SAMOLAH MAANOEH 6-6 DOBUH KOK NO 66 JALAN TAMPIN JSHAM SODAP YO TELINGO SEY MENDONGAR EH,NI MARHABAN MALIKUL SEMBAB LOYO NAK MUNTAH PUN ADO BOLUM NAMPAK PERWAKILAN BOTO2 HULUBALANG MELAYU...HABIS PAU 66 (2012) BOLEH LAH JUAL KUEH PAU SANA SINI

    ReplyDelete
  10. Den sokong UMNO sobab tepakso. Takdo pilihan. Memang den setuju bonar yang UMNO ni lomah, takdo tolo laie...

    ReplyDelete
  11. 10:16

    Den pun samo yo...bengang sangat den kat umno nih....tak tau den nak cakap apo laie kek umno.....moga2 copek lah umno jalannnn.......perhimpuan PAU jd perhimpunan lobi-melobi nak jd calon, lobi-melobi nak projek, biasolah yg datang2 tu sumo eh, jutawan2 umno sumo eh tuh....diorg lbh pikirkan poket yo tuh....menyampah boto den....

    -- umno parti jahat--

    ReplyDelete
  12. Anak den dah kayo dapek projek minyak tapi perjuangan den bolum solosai.

    ReplyDelete
  13. Che abg den laei kayo dapek lombu 200 juto lebih den pulak tak di bagi tahu lahabau botui tapi kali nih perjuangan den dah solosai. uuukhhhhh konyang sampai akirat.

    ReplyDelete
  14. Perjuangan lombu2 kek NFC tu daj solosaikan ko sedaro? kok tak yo solosai laie pogi la mintak duit tambah kek Najib laie......

    yo lah najib kan pogang poti bosi duit negaro...perjuangan NFC tak solosai2 laie tuh....

    ReplyDelete
  15. banyak benar kejayaan anuar..
    dan kejayaan anuar paling besar dan paling hebat adalah membuatkan segelintir rakyat percaya bahawa UMNO sudah bobrok...

    yang aku nak gelak tu, kalau UMNO dahj bobrok, sapo pulak yang nak ganti UMNO?
    PAS? PKR? DAP? betul betul buat aku gelak..
    matematik mudah cam ni pun tak leh nak lulus...

    Macamana aku tak gelak..

    Pertamanya aku nak tanya ..Nuar tu ada parti ke? atau dia masih berangan nak masuk UMNO?

    kedua PKR ni parti untuk siapa?.. untuk anak beranak Nuar?

    Ketiga.. boleh percaya ke kelompok pembangkang ni? .. dalam hal menentukan brand pun masih gagal.... masing masing dengan bendera masing2 ..so tak lebih macam parti bawa tangguk.. macam ni suruh rakyat percaya

    keempat .. PAS ni boleh percaya ke?.. cakap berbelit belit tak sudah sudah, pendirian pun tak tetap, kejap hudud, kejap negara kebajikan, kejap hudud, kejap 0.0001%, sapu duit sana sini, pilih pemimpin pun yang tak bermoral.. ada ustaz ditolak ketepi.. alahai PAS,, nasib kamulah ,, memang peranan kamu hanyalah keldai tunggangan..

    DAP? .. malas aku nak ulas... dari dulu sampai sekarang.. pandangan aku terhadap DAP takl pernah berubah.. macam mana jijiknya aku pada babi, begitulah jijiknya aku pada DAP, sebab DAP sentiasa memandang jijik pada Melayu dan Islam..

    so apa pilihan yang aku ada? UMNO BN juga lah... selagi pemimpin Islam yang dominan, selagi mereka mengerjakan solat, selagi mereka beriman,, tugas aku adalah taat pada pemerintah ...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive