Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, November 12, 2012

Majikan Cina Zalim

Peratus majikan swasta yang dikuasai oleh Kaum Cina ialah 80% daripada pasaran majikan-pekerja sektor swasta di Malaysia. Populasi Kaum Cina hanyalah 20%.

Peratus majikan swasta yang dikuasai oleh Bangsa Melayu ialah 15% dan Kaum India (Kalinga) hanya 3%, selebihnya 2% lain-lain. Sedangkan populasi Rakyat Raja (Bumipuuera) ialah 65% dan India hanya 8% selebihnya 7% kaum lain.

Kelihatan daripada sebuah kajian oleh seorang Profesor keturunan Thiong Hua di Universiti Malaya bersama maklumat daripada buku Kajian oleh Khalil Akasah bertajuk "National Integration in the New State-Malaysia", ternyata isu penggajian pekerja dan pasaran buruh baik peringkat profesional, separa mahir, mahir dan tidak mahir, menunjukkan nisbah yang paling tidak adil dalam sejarah kemerdekaan sejak 1957 hingga hari ini.

Majikan kaum Cina mengamalkan Dasar Diskriminasi Penggajian Pekerjaan paling dahsyat sehingga boleh menafikan hak-hak kepentingan dan kedudukan Bangsa Teras. Ini meliputi rujukan iklan penutur Bahasa Mandarin/Kantonis diutamakan. Ini termasuk penipuan iklan dalam aneka ragam kelayakan, sedangkan meritokrasi sebenar ialah cauvanis dan sikap KECINAAN melampau ialah dasar-dasar komunisme berasaskan Buku Merah dalam Fasal 22 hingga Fasal 33 mereka yang dipersetujui oleh World Communist Conference di Berlin pada 1931 dan diperkukuhkan di Beijing pada 1935, apabila Parti Koumintang China ditukar nama Parti Komunis Malaya yang Pengerusinya Musa bin Ahmad.

Persoalan-persoalan yang terlalu banyak telah mula dijawab sejak Tan Siew Sin menjawat jawatan Menteri Kewangan Persekutuan Tanah Melayu. Jika dianalisa sejak handsard Parlimen Julai 1955, ada beberapa perkara pokok Majikan Melayu yang belum dibantu oleh Cina:

1. Mewujudkan 10,000 Syarikat Muhibbah iaitu Melayu+Cina dengan Modal Berbayar RM1juta.

2. Mewujudkan gudang-gudang Bahan Mentah di Pelabuhan atas nama Gudang Malaysia yang dikongsi oleh 60% Melayu dan 40% Kaum-kaum Lain, secara Smart Partnership.

3. Persetujuan Kaum Cina dan India untuk memastikan MCA dan MIC faham makna tersurat dan tersirat Perkara 3, Perkara 10, Perkara 11(4), Perkara 32, Perkara 38, Perkara 152 dan Perkara 153. Maksudnya semua ahli dan orang MCA dan MIC diberi faham secara bertalaqi proses tarbiyah Malaysia melalui resepi 1957, kerana inilah Gagasan persetujuan sejak terbatal Malayan Union pada 1 Julai 1946.

Majikan-majikan Swasta zalim...ingatlah Negara ini bukan milik Cina dan Kalinga. Itulah maknanya Tanah Melayu, kekallah ia hingga tiupan sangkakala pertama.

9 comments:

  1. Kedudukan Hutang Negara Singapura 102.4% drp KDNK(GDP) jauh lebih tinggi!! BERBANDING Malaysia yg hanya 54.2% drp KDNKA (GDP).(Fakta/sumber CIA-Bloomberg).

    Jika dilihat ratio hutang kpd KDNK (GDP) dgn mengikut piawaian EU (antarabangsa) iaitu 60% drp GDP maknanya Malaysia jauh lebih rendah (selamat) berbanding Singapura yg sudah melepasi piawaian antarabangsa (tidak selamat). Kedudukan Singapura kini sama spt Jepun 224% drp GDP dan Greece 127% drp GDP (sudah bankrupt).

    Pujian yg diberikan oleh DAP dan PR kpd Singapura kononnya EKONOMI mrk lebih baik drp Malaysia adalah indah khabar drpd rupa.

    ReplyDelete
  2. Tuan rumah telah bagi DATA dan saya bagi FAKTA.

    1- Malaysia belum pernah dipimpin oleh PR.

    2- PR tidak boleh dipersalahkan di atas kegagalan KERAJAAN PERSEKUTUAN sejak MERDEKA memartabatkan HAK ORANG MELAYU seperti yang telah dipersetujui bersama.

    3- UMNO dan BN telah GAGAL kerana kompromi dan kepentingan diri pemimpinnya.

    Oleh itu, sebagai rakyat Malaysia yang masih WARAS, TOLAK UMNO yang telah GAGAL dan mari bersama-sama kita bina Negara kita yang tercinta ini bersama PR yang lebih prihatin. Tiada RASUAH, rakyat dan Negara gemilang.

    TANPA UMNO, Negara tidak akan hancur, malah mungkin akan menjadi lebih baik dengan IzinNya. 55 TAHUN, Melayu jauh ketinggalan.

    ReplyDelete
  3. Masalahnya pemilihan parti pkr sendiri pun rasuah berleluasa. Sbb tu izzah dan bard buat kecoh tak puas hati dengan azmin. Budaya yg nuar aljub bawak dalam umno dulu disebatikan darah dagingnya dalam pkr kini. Penang dan selangor hari ni takdak rasuah kononnya (bleh blah la) sebab...semua kontrak besar bagi pada cina. Lesen2 kecik hiburan dan premis kecil pun habis disakau dek cina. Bab kroni lagi kronik drpd bn di dua negeri jajahan pembangkang tu walau tak sampai sepenggal memerintah. Cuma kedah je selamat sikit sebab azizan tadbir ikut cara umno dan berguru dengan mahathir hampir setiap bulan. Kelantan x payah ceritalah. MB kelantan mana tau apa anak buah dok rasuah mengayakan diri sendiri dan kroni. Ini ke contoh yg nak diangkat mentadbir Malaysia? Jauh panggang dari api la.

    ReplyDelete
  4. Anon 3:46 PM. Mesej posting ni jelas supaya orang Melayu kini perlu menjadi kumpulan pendesak Cina tak kirolah dio bn ko pr supaya hak pribumi jangan diganggu gugat. Yang ekau sibuk suruh tolak UMNO tu apasal? Orang cerita pasal Melayu ekau sibuk lak nak promosi pembangkang. Fahami intipati artikel...jangan sok orang kobar yang sokong pembangkang ni ghupo eh bangang ya amek. Tersirat pun tak tau.

    ReplyDelete
  5. Kalau PKR memerintah, melayu hancur lebur jadi debu...Islam cuma tinggal pada luaran...dalaman? Punah! Plural plural plularism!

    ReplyDelete
  6. tulah..kerana orang melayu sendiri yang berpecah belah...engkau salah aku..aku salah engkau.depa makan banyak..aku makan skit..sampai timbul hati yang busuk..rugi org melayu...cina..india..ambil kesekpatan..itupun banyak yg x sedar diri...

    ReplyDelete
  7. http://kadirjasin.blogspot.com/2012/11/bukan-kepada-umno-orang-tak-suka.html

    ReplyDelete
  8. wahai org melayu sedarlah sekiranya anda menyokong PR anda akan selamat ke neraka dunia. PR adalah pemusnah rakyat .orang melayu dalam PR hanyalah anjing pada DAP.Mereka akan ikut kata DAP, kalau suruh makan taik nik aziz akan makan taik, ikut cakap guan eng. Jangan sesekali berikan undi pada PR, kalau diberi juga maka andalah pengkhianat agama,bangsa dan negara. Guan eng akan jadikan Malaysia Negara Kristian dlm masa 10 tahun apabila ia dapat menang.Nikl aziz dah mati masa tu insyallah. Orang melayu PR jgn mimpi nak perintah malaysia kalau anda bertuankan DAP laknatullah

    ReplyDelete
  9. WAHAI UMNO, DAH 55 TAHUN.. CUKUPLAH TU!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive