Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, November 13, 2012

Jenayah Aqidah Izzah

Perangai goblok Anwar Ibrahim sudah terpalit kepada adik manis bini orang Nurul Izzah Anwar. Nurul Izzah telah melakukan jenayah aqidah kepada sekumpulan besar pengikut taksub dan goblok Melayu Plural dan Liberal.

Siapa perangkap siapa? DAP sudah jerat Nurul Izzah!

Chua Soi Lek pun bukan boleh percaya sangat. MCA makin jahanam di bawah pimpinan dan telunjuk CSL ini, dan mengikut risikan dianya anak kepada seorang Pegawai Tinggi PKM dari Batalion 3 (siapa nak confirmkan keturunan dia, biarlah masa menentukan untung nasibnya) inilah bahana bila mana perwakilan MCA juga dibodoh-bodohkan.

Gamaknya pakatan senyap DAP dan MCA, menjadi-jadi sejak akhir-akhir ini. 25 November 2012, Dong Zio Jong akan berarak menuntut kemasukan guru-guru bahasa Cina dari China dan Taiwan. Dong Zio Jong sudah berjaya secara senyap dalam 5 resolusi mereka. Andai dikaji, pada tahun 1957 perjanjian sosial Cina bersama Orang Melayu, mereka tidak akan bersetuju dengan mana-mana gerakan subversif yang boleh melanggar syarat-syarat Jus Soli keturunan mereka. Nampaknya, sudah menjadi dasar pengikut parti siasah Plural/Liberal/Komunisme dalam DAP dan MCA untuk membatalkan perjanjian tua Tun Tan Siew Sin dan Tun Tan Cheng Lock. Padanlah, Tan Sri Micheal Chen begitu kesal dan kecewa dengan perangai goblok MCA hari ini.

Berbalik kepada jenayah aqidah yang menjadi permainan PkR. Ummah Melayu sudah miskin Kuasa Politik dan Ekonomi. Hari ini, ditambah dengan Miskin Kefahaman dan Ilmu Pengajian Agama secara Tadabbur. Maka, benarlah rupanya pesanan Pendeta Za'aba, bahawa Orang Melayu Miskin dalam 4 bidang: Miskin Harta, Miskin Asuhan, Miskin Perangai, Miskin Hayat & Roh (ditulis panjang lebar dalam makalah Al-Ikhwan bertarikh 16 Mac dan 16 Mei 1927).

Taubatlah Nurul Izzah Anwar. Jangan jadi "bapa" kau yang TAK SEDAR DI UNTUNG. DULU MAKAN TIDUR DENGAN DUIT RAKYAT DAN PENYAMUN NOMBOR WAHID MENGAJAR ORANG UMNO POLITIK WANG. KINI MAKAN TIDUR DENGAN DUIT ZIONIS DAN PENDERHAKA BANGSA NOMBOR WAHID MENGAJAR UMMAH MENJADI PLURAL DAN LIBERAL NEO-ZIONISME.

18 comments:

  1. Artikel sampah..anak najib,mahathir,muhyidin terang2 dh jadi org barat ko xnmpak dan xnak tulis plak,

    ReplyDelete

  2. Muhyiddin Pemimpin LEMBU.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ~ BUKTI 5 ~

    ~ BUKTI 6 ~


    ReplyDelete
  3. blogg banggang lagi membanggangkan

    ReplyDelete
  4. Si anak badwin aka badawi macam mana?? Ngapa umno bisu selama ni? Ngapa sekarang mau jadi jaguh? Bukan ibu yg salah lahir tapi bapak punya mani salah target kok? Syndrome orang umno.

    ReplyDelete
  5. Jang,apo kono dgn org-org di atas tu,gilo agak nyo,meroyan tak tentu pasal.Terlampau banyak baca Harakahlah tu,dio tak tau ko kat Harakah tu waktu fardhu sembahyang jo yg botul,yg lain kaput.Baik dari yg hijau atau yg mata lobam dah torang-torang kono tipu masih ikut lai,itu Bangang kato org den.

    ReplyDelete
  6. Saudara cicit.
    Apakah ang di perkatakan oleh Izzah yang menyebabkan akidah nya terkeluar.

    Jika kita hendak menyokong UMNO pun kita jangan menyebar fitnah dan memburok nama otang lain.Ini di larang sekali dalam Islam.
    Baca quran surah 104.Al Huzaimah.
    Yang di perkarkatakan oleh Izzah ia lah apa yang di perkatakan dalam Quran.Quran berkata tiada ada paksaan dalam memileh ugama.Ini bermaana kita umar Allah di beri akal untok berfikir dan kita boleh membuat pilehan ugama apa ang kita hendak anuiti.Kita hendak jasi Kristian,atau Budda atau Saibaba itu pilehan kita.Tidak siapa boleh Paksa.
    Pada masa yang sama Quran berkata hanya Ugama Islam yang d terima Allah.Kita tidak boleh menduakan Tuhan atau menyembah lain dari Allah.
    Jika kita menyembah Tuhan lain dari Allah,di hari kiamat nanti masok neraka.Dipanggang macam kambing.Minum aye panas,makan buah berduri dll.

    Jika kita menganut uama Islam dan menyembah Allah ang esa kita akan masok syurga.Jadi pilehan itu ditangan kita,bukan di angan raja kita,atau Mufti,atau ustad,atau MUIS.Izzah oleh berkata ia tidak menggalakkan murtad tapi jika umat Islam hendak masok kristian,siapa boleh menghalangnya.

    Jadi kenapa orang Melayu UMNO takut dengan bayang bayang dan marah sangat dengan Kenyataan Izzah.Dia kata dia tidak menyokong Murtad dan Dia tidak oleh paksa jika ada orang yang hendak tukar ugama.Bagaimana dengan ada orang UMNO ang tidak percaya hadith,yang menghina nabi Muhammad saw,Yang meminta di tapsirkannsamula Quran.Yangnberani berkata judi tidak di larang dalam Quran.
    Bagaimana pula dengan Ketua UMNO dan isterinya membawa sami India ka rumah jalan Duta dan mandi susu sambil mengelilini api.Apa ini bukan Shirik?

    ReplyDelete
  7. cino nak sombolih melayu masih tak sedor lagi,memang dasar melayu bangang.bondo ni akan jadi kenyataan kalau melayu tak bersatu dibawah umno.umno tongak melayu ,hancur umno hancur melayu.kalau tak cayo undilah fuckatan masa akan datang.maso dopan anak cucu jangan digadai kerana marahkan org umno tertentu.salam.

    ReplyDelete
  8. Si anak badwin aka badawi macam mana?? Ngapa umno bisu selama ni? Ngapa sekarang mau jadi jaguh? Bukan ibu yg salah lahir tapi bapak punya mani salah target kok? Syndrome orang umno.

    November 13, 2012 5:56 PM
    Anonymous Anonymous said...

    Jang,apo kono dgn org-org di atas tu,gilo agak nyo,meroyan tak tentu pasal.Terlampau banyak baca Harakahlah tu,dio tak tau ko kat Harakah tu waktu fardhu sembahyang jo yg botul,yg lain kaput.Baik dari yg hijau atau yg mata lobam dah torang-torang kono tipu masih ikut lai,itu Bangang kato org den.

    Bagus lagi dari utuseks, keputusan nombor ekor je betul.

    ReplyDelete
  9. Anonymous said...

    cino nak sombolih melayu masih tak sedor lagi,memang dasar melayu bangang.bondo ni akan jadi kenyataan kalau melayu tak bersatu dibawah umno.umno tongak melayu ,hancur umno hancur melayu.kalau tak cayo undilah fuckatan masa akan datang.maso dopan anak cucu jangan digadai kerana marahkan org umno tertentu.salam.

    November 13, 2012 6:52 PM

    Lawak dowh kenyataan ni. HANCUR UMNO = HANCUR MELAYU? Ye, ye, Melayu UMNO je yang hancur. Melayu yang duk menjilat je yang hancur. Melayu BERWAWASAN akan terus memajukan Malaysia bersama BANGSA lain dengan Aman dan Harmoni.

    ReplyDelete
  10. Den askartua, den sokong apa yg kapal layour dan utusek kato. Hatta kapior zimmi wal harbi hero porno hina hudud pun den sokong.

    ReplyDelete
  11. BALACHI DAN BARUA UMNO memang suka tumpang semangkuk dan rela mencuci mangkuk tak kirolah sapa punya mangkuk pun, takdo hal janji massyuk.......Hidup melayu setakat tu yang bulih apa pun tak bulih BRO..

    ReplyDelete
  12. http://www.danielpipes.org/2110/the-issue-of-compulsion-in-religion-islam-is-what-its

    Artikel di atas membincangkan tafsiran ayat 2:256 secara komprehensif. Semoga ianya membantu kita supaya boleh berbicara mengenai isu ugama secara intelek tanpa diwarnai emosi.

    Wallahua'lam.

    ReplyDelete
  13. gilababi penyokong anwaraljuburi yang sama-sama suka main jubur lelaki memng lu orang semua melayu liberal yang taksuka islam dimalaysia terpelihara

    ReplyDelete
  14. Jang,
    Susah dgn dio orang PR ni.
    Hari hari dongar penipuan;
    Hari hari tengok penipuan.
    Hari hari percayakan penipuan,
    Akhirnya jadi mangsa penipuan.
    Lopeh tu salahkan dan tuduh orang lain membuat penipuan.
    Perkataan favourite Barua dan Balaci.memang kono diri mereka sendiri.
    '

    ReplyDelete
  15. Anon 8.42.
    Menyamar nampak.

    ReplyDelete
  16. Mat kluang ngaji akidah kasi habis dulu. Ekau kata siapa boleh halang umat islam masuk kristian? Ekau ni hampir kpd murtad kau tau tak? Setelah dinasihat org yg murtad, masih enggan bertaubat, darahnya jadi halal. Bab ekau tuduh umno tu bab akhlaq dan feqah, masih boleh diampunkan Allah jika bertaubat. Bab aqidah ekau jgn memain. Kok tak paham jangan komen. Samo yo spesis kau ni ngan anak aljub tu.

    ReplyDelete
  17. Umat Islam boleh meninggalkan agamanya
    Ummat Islam boleh meninggalkan agama mereka kalau mereka sudah tak suka.Korang nak buat apa kalau mereka dah tidak percaya kepada Islam lagi ....ha! ha! Bukan Nurul Izzah cakap.Bukan aku cakap.Tapi orang Umno sendiri yang cakap. Bukan sembarangan punya Umno, ni Bapak Umno yang cakap : Abdullah Ahmad Badawi



    Klik untuk baca


    Pemimpin Malaysia telah menggesa guru-guru Islam untuk menjadi lebih memahami dan mendengar kepada orang-orang yang mahu meninggalkan agama. Beliau berkata demikian ketika bercakap kepada pemberita selepas merasmikan persidangan Islam di Putrajaya.


    Abdullah Ahmad Badawi berkata: "Saya selalu berkata kepada pegawai agama bahawa mereka perlu mendengar apa yang mereka rungutkan. Adakah kerana mereka kecewa dengan perkara-perkara tertentu yang berlaku dan maka itu mereka mahu meninggalkan agama Islam."


    Ditanya mengenai peningkatan bilangan pertikaian agama mendominasi tajuk berita, beliau menjelaskan bahawa umat Islam boleh meninggalkan agama tetapi mereka mesti terlebih dahulu membawa perkara itu kepada pihak berkuasa agama negeri.


    Abdullah berkata: "Ini bukan sesuatu yang tidak boleh dilakukan Ia telah berlaku sebelum. Mereka yang telah memutuskan untuk meninggalkan agama kerana sebab-sebab tertentu, mereka tidak mahu menjadi orang Islam lagi, apa yang anda boleh lakukan jika mereka mahu meninggalkan agama? Apa yang anda akan lakukan? "


    Tetapi beliau menegaskan bahawa pegawai-pegawai agama mesti menawarkan kaunseling dan mengetahui apa yang di sebalik niat untuk keluar daripada agama Islam.


    Bawah undang-undang Syariah di Malaysia, ia adalah tanggungjawab pihak berkuasa agama untuk menentukan sama ada seorang Muslim harus dibenarkan untuk meninggalkan agama atau tidak. Rencana Asal

    ReplyDelete
  18. bodohwi tu memang bodoh. orang umno pun dah tak peduli dengan dia. tak relevan. hanya pembangkang saja sibuk masih nak pakai statement dia. buang masa.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive