Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, November 19, 2012

Wahai kalangan UMNO yang bangang...

Apa pasal semua orang UMNO/BN sibuk turut sama membincangkan bakal PM barisan pakatan pembangkang ni? Kenapa mudah sangat terperangkap dengan psywar pembangkang?

Kalau hari-hari sampai PRU memperdebatkan siapa kalangan pemimpin pembangkang yang paling layak jadi PM untunglah pihak pembangkang kerana persepsi rakyat akan terbentuk sebegitu rupa. Seolah-olah dalam fikiran rakyat UMNO/BN sudah terkeluar dari equation sebagai bakal kerajaan yang memerintah.

Apa yang bodoh sangat orang UMNO/BN ni? Yang paling bodohnya, ahli Parlimen dan pemimpin UMNO pun turut sama memperdebatkan isu ini seolah-olah mereka juga turut bersetuju pakatan akan diberi mandat oleh rakyat pada PRU 13 akan datang! Bangang!

Jangan kerana konon terlalu ingin menyakinkan rakyat supaya pilihlah BN, tapi hakikatnya kamu sedang membantu mempromosi kemenangan pakatan pembangkang! Bangang!!

Pemimpin UMNO jangan terlalu menunjukkan pandai berpolitik tapi hakikatnya kamu sedang menari ikut rentak dan musik dialun oleh pembangkang!!! Bangang!!!

Patutnya bukan memperdebatkan siapa yang paling layak di kalangan mereka jadi PM, tapi perlu perjelaskan kepada rakyat bahawa pembangkang memang tidak layak dan tidak berkemampuan sama sekali untuk menjadi kerajaan kepada negara dan rakyat negara ini!! Bangang betullah!!

Pemimpin UMNO dan blogger UMNO....cukup-cukuplah. Berhentilah membuat kerja bodoh mempromosi pakatan pembangkang ni.

Jika nak debat jugak, lebih baik lagi kamu bincang siapa kalangan pemimpin UMNO yang paling layak jadi PM. Ada juga kebaikannya dari segi persepsi rakyat terhadap UMNO. Sekurang-kurangnya subjek perbincangan soal kelayakan menjadi PM ini hanya berkisar di kalangan UMNO dan para pemimpinnya. 

Jangan bagi promosi percuma kepada pakatan pembangkang!! OK?

Cilok KK.

17 comments:

  1. Tompek No 1 dan No 2 Patut dipertandingkan dalam pemilihan UMNO akan datang jangan jadi dalam persidangan yang sebelumnya jawatan berkenaan tak dipertandingkan.Gochoh dulu baru kecek sapo dio leh jadi PM......ko guano.

    ReplyDelete
  2. Adakah setelah 55 tshun UMNO masih belum matang dalam politik?

    ReplyDelete
  3. tulah polik gak den nengok an ghamai oghang umno yg den jumpo beiyo bincang sapo pm pembangkang. kan dah kono bangang an.

    ReplyDelete
  4. rupa-rupanya dia baru sedar yg pemimpin2 & ahli2 tu banggang. bodoh punya spesis

    ReplyDelete
  5. PR 13 itu formality saja kerana UMNO dan BN dah jatuh sebab itulah rakyat setuju bincang calun PM .Ini diketahui umun jadi tak ada nak diemosikan kerana kita sebagai rakyat mahukan yang terbaik .BN dah perentah 54 tahun jadi elok kita beri orang baru yang akan bawa idea baru bukan yang karut2 diulang2 dan diungkit2 yang rakyat dah jemu.

    ReplyDelete
  6. Anon 8.18
    Jgn overconfident Jang.Dulu Den dan keluarga memang support PR,tapi den tengok lopeh 4 tahun ni,tak nampak yg PR lebih baik.Tahlah dongar cakap kodai kopi ketua-ketua PR terutama PKR dan PAS dah poning kepalo di mano nak tanding sobab dulu masing-masing tanding tompat orang,macam mano ni Jang.ADUN PKR tompat den ni tahlah langsong sonyap.Bilo Dewan Bersidang jo asyik keluar ikut DAP.Habis tah kemano masaalah yg kito mengadu kat dio tak ditimbulnya.Den setuju dgn cadangan kita ganti org barulah tompat den ni.Kali den tengok calonlah,kalau tidak 6 undi keluarga den balik kepada yang telah perintah 54 tahun.Sorik dah dikelentong olih parti politik ni.

    ReplyDelete
  7. Korang semua ni SYIOK sendiri ler... xsabar nak "kuburkan" korang semua...

    ReplyDelete
  8. SALAM BRO,JANGANLAH MACAM TU.KALAU PEMBANGKANG BOLEH BUAT CERITA TENTANG UMNO TAKKANLAH UMNO TAK BOLEH BUAT CERITA PASAL PEMBANGKANG.TAK ELOKKAN.POLITIK NI MACAM-MACAM BOLEH BERLAKU.KAWAN MENJADI LAWAN DAN LAWAN MENJADI KAWAN.APAPUN YANG PENTING IALAH ORANG MELAYU MESTI BERSATU UNTUK MEMPERTAHANKAN AGAMA,BANGSA DAN TANAHAIR.HIDUP MELAYU

    ReplyDelete
  9. kan tun dh cakap dulu..umno hanya dihuni oleh orang2 yg bahlol sahaja...mcmna ada org bijak dlm umno ni?

    ReplyDelete
  10. BAGI SAYA BUKAN KITA NAK BINCANGKAN PASAL CALON PM PEMBANGKANG TETAPI KITA NAK TEKAN KAN BETAPA BERCANGAHNYA MEREKA.BEREBUT2 NAK JADI PM DAN INILAH YG KITA NAK TONJOLKAN PADA MASYARAKAT....BAGI PELUANG KAT NAJIB KERANA SAYA YAKIN KALAU BN MENANG KALI INI NAJIB PASTI AKAN BERUBAH DAN MULA SEIMBANGKAN ANTARA MELAYU DAN BUKAN MELAYU..DIA TGH GOYANG TU DAN KURANG YAKIN DGN UNDI CINA..MCA DAN GERAKAN X BANYAK MEMBANTU

    ReplyDelete
  11. Tak payah harap undi Cina sangat,InshaALLAH UMNO sendiri bolih menang dan dibantu olih Sabah/Swk saya rasa dah cukup.Jika ia menjadi kenyataan,jangan dilantik sekor pun orang Cina dalam kabinet,masa tu baru mereka tahu langit tinggi rendah.Kita tengok dalam masa 5 tahun keadaan mereka tanpa representasi apabila kjaan membincangkankan masaalah kaum.Apa mereka bolih buat jikalau keadaan begini,kita lihat.

    ReplyDelete
  12. puak A..cukup suka laung2kan org UMNO bahlol n bangang..,kita ni kalau ada yg tak puashati sesuatu2 hal..bagilah cadangan..tunjukkan contoh terbaik.Kalau PR cuba2 nak jadi peneraju...,saya tak nampak mana contoh yg baik yg telah di tonjolkan.
    Pas pulak..'berdentum sana,berdentum sini..'anak buah depa makan gaji dan mengngendeng kat UMNO jugak..dapat tender dari UMNO/BN jugak..anak2 org pas..sekolah kat sekolah kerajaan jugak.....sekolah dan masjid kat Kg aku ni..tanahnya di wakafkan oleh orang2 UMNO jugak...saya cadangkanlah...cuba ramai2 orang Pas..gi duduk dan pindah ke Kelantan.duduk bawah ketiak Pok nik dan Hadi tu..cari makan dan kerja dgn Parti Pas Kelantan..tak usahlah menyebok kat negeri2 yg makmur di bawah pentadbiran kerajaan yg sedia ada...kalau dah jemu dgn UMNO, org2 Pas...lebih baik pindah sekarang...buat nyusah orang lain buat apa??nak tadbir negara konon..anak buah dlm Pas pun banyak yg kucar kacir...tak usahlah nak temberang banyak sangat..

    ReplyDelete
  13. kalau dah ramai2 pindah ke Kelantan..hah maju lah Kelantan di bawah payung Tok Guru2..anak buah Pas dah terbela..tak ada gejala sosial di Kelantan,semua gi solat berjemaah...sekolah dan masjid Pas buat sendiri..masuk keluar Kelantan mesti pakai passport ler...yg kerja kilang di mana2 selain Kelantan..sila kerja di Kelaantan jika kamu org Pas...amacam??cantik jugak cadangan tu..masa tu bolehlah buat hudud,buat cara Islam dan lantiklah Anu+war jdi Presiden korang.,Karpal jadi tukang cuci bontot anu+war..Pok Nik dgn h.Hadi jadi apa?jika dah molek contoh2 terbaik dari pentadbiran pas..bolehlah perkenalkan dgn kerajaan.

    ReplyDelete
  14. dua dua anom di atas inilah yang di maksudkan DRM yang bodoh & bahlul berada dlm UMNO

    ReplyDelete
  15. Aku setuju ada orang Melayu UMNO yang tak berapa pandai dan ada orang Melayu PAS yang kurang cerdik. Namun, harapan sebagai seorang Melayu, tak kisahlah negeri-negeri Melayu akan diperintah oleh UMNO atau PAS, asalkan mereka bukan dari kalangan Melayu yang kurang cerdik serta boleh diperkuda sesuka hati. Bukan orang PAS je yang boleh diperguna wei, gua tahu ada oang UMNO pun bila buat sesuatu keputusan, kena sentiasa pikir kepentingan taukeh yang sponsor. Cantaslah pengkhianat bangsa masa ada peluang mengundi nanti - tak kisahlah UMNO atau PAS.

    ReplyDelete
  16. melayu umno memg bangang.tak baca sejarah.baca utusan sex ngan tv3.jom buka minda,cari maklumat.guna internet,jgan internet guna cari lucah aje.aku masih ahli umno.tapi tak pangkah umno.u,mno dah tipu sejarah.takcaya....cari sejrah umno dalam internet.barua inggeris,ikut idea israel laknattullah.

    ReplyDelete
  17. anon 8:22..
    suka suka lu je ngaku ahli UMNO..
    kalau benar lu ahli UMNO lulah antara anak gampang yang menyebok dalam UMNO.....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive