Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, November 20, 2012

Kalau-kalau kita terlupa...








"I support all efforts to protect the security of the state of Israel," - Anwar bin Ibrahim.


7 comments:

  1. dan macam biasa, gambar TGNA masih gak diselitkan..

    jom pakat2 sumbang sikit kat aman palestin..doa sekali..xkira la lepas semayang ke..bila2 masa pun ble..

    ReplyDelete
  2. Sbb nik ajis penyokong kuat nuar israel dalam pakatan kot.

    ReplyDelete
  3. Pukimak punya umno harbi, umnolah rakan terbaik israel di asia tenggara.umno harbi tidak mengiktiraf Hamas sebagai pemerintah palestine yg sah.ternyata umno harbi bersekongkol dgn yahudi celaka..hamas adalah pilihan rakyat palestin tp tiada kedutaan di malaysia..celaka punya umno harbi...

    ReplyDelete
  4. Kuala Lumpur, Sabtu, 17 Mac 2012 - Kunjungan hormat delegasi Hamas yang diketuai oleh Osama Hamdan selaku Ketua Bahagian Hubungan Antarabangsa Hamas kepada Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor di Ibu Pejabat UMNO, petang tadi secara tidak langsung telah menjawab tohmahan pembangkang selama ini.

    Di Parlimen isu sokongan kepada Israel dibangkitkan dan UMNO/Barisan Nasional (BN) telah dituduh tidak mengiktiraf perjuangan Hamas dan gagal menjalin hubungan dengan pihak terbabit.

    “UMNO sentiasa menyokong perjuangan Hamas dalam menentang keganasan dan memastikan kemerdekaan rakyat Palestin dan tuduhan pembangkang terhadap kerajaan sengaja diada-adakan bagi menimbulkan persepsi kononnya UMNO dan BN tidak berbuat demikian,” jelas Tengku Adnan.

    Dalam pertemuan tersebut, beliau telah meminta agar Hamas dan Fatah dapat mengenepikan idealogi masing-masing dan bersatu dalam menentang keganasan yang dilakukan oleh Israel.

    “Kami sentiasa mendoakan kesejahteraan dan keselamatan saudara-saudara Islam kami di Palestin dan berharap agar Hamas dan Fatah dapat bersatu kerana apabila berpecah, pelbagai kekacauan boleh berlaku dan anasir-anasir luar akan mudah mengambil kesempatan.

    Terang Tengku Adnan lagi, situasi politik tempatan turut dikaitkan dengan keadaan di peringkat antarabangsa termasuklah hubungan dengan Hamas dan manipulasi pembangkang terhadap Israel sendiri.

    “Ketua pembangkang sendiri iaitu Anwar Ibrahim pernah bersama-sama dalam UMNO dan tahu mengenai gerak kerja kita tetapi dia sendiri boleh melemparkan tuduhan sedangkan kerajaan Malaysia sentiasa menolak keganasan dan menyokong perjuangan rakyat Palestin,” katanya.

    Dalam ucapan balasnya, Osama memaklumkan rasa penghargaan terhadap kerajaan Malaysia dan UMNO yang sentiasa memberikan sokongan padu kepada rakyat Palestin.

    “Alhamdulillah, negara-negara Islam termasuklah Malaysia memberi sokongan terhadap perjuangan rakyat Palestin dan ini secara tidak langsung memberi kekuatan kepada kami,” katanya.

    Turut serta dalam kunjungan hormat seramai enam orang ini adalah Pengerusi Badan Kebudayaan Palestin di Malaysia, Mohamad Husin. – MediaUMN

    ReplyDelete
  5. huh...9.41pm tu cai pembangkang. kita kan tau pembangkang ni memang raja fitnah alam semesta. standard la tu.

    ReplyDelete
  6. Kenape ye Palestin tak pernah menang.Carilah kaedah lain.Cara lama merugikan Palestin saja. Kesian lah anak anak Palestin tak habis habis dibom. Kalaulah macam ni, lama lama habis lah Palestin. Kita umat muslim hanya mampu terlolok terlolong tanpa memberi kesan apa apa pun. Semakin kuat Israel adalah. Ingat lah dalam kitab lama lama ada menyebutkan tak kan wujud negara yahudi. Tapi kenapa ye selepas beribu ribu tahun negara Yahudi wujud juga dizaman kita. Mungkinkah kerana kesilapan umat islam juga.

    ReplyDelete
  7. Askartua british pencen said patutlah minyak masak felda kurang dipasaran.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive