Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, August 12, 2013

Kepada Melayu yang belum tonton...

4 comments:

  1. KENYATAAN MEDIA
    4 Julai 2013


    Kami NGO Islam ingin menarik perhatin kerajaan dan juga masyarakat umum mengenai perlantikan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim sebagai Pengerusi baru Lembaga Tabung Haji oleh kerajaan. Kami berpendapat bahawa perlantikan beliau sebagai pengerusi Lembaga Tabung Haji, tidak menepati kriteria transformasi dan tidak bersifat transformatif seperti yang diwar-warkan oleh kerajaan selama ini.

    Sebuah organisasi perniagaan yang mempunyai wawasan dan tujuan yang besar lagi murni serta mempunyai kaitan rapat dengan aspirasi kerajaan, Islam serta kaum Muslimin, ia sepatutnya dipengerusikan oleh seseorang yang mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang berkaitan serta memiliki latar belakang pentadbiran perniagaan serta kelulusan akademik yang tinggi. Selain dari memiliki kriteria tersebut, untuk mengurus suatu entiti perniagaan besar seperti Lembaga Tabung Haji dengan imej Islam pula, pengerusinya memerlukan reputasi yang tinggi dengan integriti dan sahsiyah yang tinggi juga.

    Maka, kami berpendapat Datuk Abdul Azeez tidak mampu membawa imej tersebut dan tidak sesuai menjadi pengerusi kerana Lembaga Tabung Haji terlalu besar baginya serta mempunyai kaitan dengan imej dan identiti Islam pula. Oleh yang demikian kami meminta kerajaan menilai semula keputusan perlantikan Datuk Azeez tersebut dan segera mencari calon baru yang lebih kompeten dengan memiliki integriti dan sahsiyah yang tinggi yang justeru dapat memelihara imej kerajaan yang bersih lagi Islamik serta dapat membawa Lembaga Tabung Haji kepada tujuan asal penubuhannya dan dalam masa yang sama dapat menyelesaikan pelbagai masalah kronik yang sedang dihadapi oleh Lembaga Tabung Haji ini.
    Ismail Mina b. Haji Ahmad
    Presiden
    Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (MUAFAKAT)

    ReplyDelete
  2. Azeez ni memang hebat positioning politik dia ..sahabat2 cubalah bayangkan ...dari gangster tarik kereta ...ke exco pemuda malaysia ..ke ketua mat rempit ..ke majlis tertinggi ..ke duta palestine ...ke pengerusi tabung haji.
    Kalau najib asik cerita hal tranfomasi ...azeezlah contoh hidupnya. Dari taraf setan ke taraf rasul ....hehehehehheee
    Inilah UMNO yg dah bangsat pemimpin dan pemimpin yg ada bangsat ...

    ReplyDelete
  3. Wajib bagi tayang masa PAU nanti...
    Terutamanya Najib...

    ReplyDelete
  4. Sila tanya Azeez Rahim,bekas kuncu Tingkat Empat, apa yang dia lakukan dengan diskaun bernilai RM36 juta yang DBKL berikan kepada KLGCC / Sime Darby untuk pajakan tanah Bukit Kiara.

    SPRM perlu melihat kepada perkara ini!!

    Azeez kaki songlap tak layak jadi chairman Tabung Haji

    ReplyDelete

Blog Archive