Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Friday, November 20, 2009

Syukran...Alhamdulillah!


Pereka fesyen Palestin, Mirvat Ghandur (kiri), menunjukkan tulisan berbahasa Arab yang dicetak pada pakaian rekaannya. Terjemahan tulisan itu berbunyi:

"Semua orang memiliki negara untuk hidup kecuali kami. Negara kami hanya hidup dalam diri kami."

Pakaian itu diperagakan oleh model Algeria, Sabrina Arab, ketika rancangan Misi: Fesyen di The Lebanese Broadcasting Corporation (LBC) Studio di Adma, utara Beirut.

Itupun masih ada rakyat Malaysia yang tak sedar diri, apatah lagi mahu bersyukur dengan kenikmatan yang dikecapi hari ini.

5 comments:

  1. siapa ada akaun facebook sila join group ini tq...

    http://www.facebook.com/group.php?gid=180485571937&ref=mf

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Paneh,

    Biarlah jika ada yang tidak bersyukur tapi kita tetap bersyukur kita punyai tahah air tercinta, Malaysia yang permai. InsyaAllah aman tenteram sentiasa.

    Kesian orang Palestin, Negara mereka dalam hati mereka..simpati kita semua.

    ReplyDelete
  3. Bukan tak bersyukur...namun dalam bersyukur tersebut org mengambil kesempatan menekan rakyat...siapa orang itu?? mereka lah pemimpin yg hanya lunak berkata2 memperdaya rakyat, mempermainkan sistem kehidupan bernegara, menekan hidup rakyat, sentiasa hipokrit, tidak telus dan lebih mementingkan kekuasaan...akhirnya yang merana adalah kita sendiri, iaitu rakyat!!! so, adakah ini syukur dan nikmat namanya bilamana yg dikatakan syukur dan nikmat itu hanyalah mainan kata2 utk terus menerus mencengkam kita!!!! fikir dan buka minda anda semua...fikir lah dgn merenung apakah realitinya kehidupan di bumi ini dgn mata hati yg penuh keinsafana bukannya dgn mata kepala yg sentiasa jahat bernafsu....buka minda anda!!!

    ReplyDelete
  4. sejak manusia melata di muka bumi ini, disetiap zaman pun ada org yg hidup susah. itu lumrah dunia. bersyukurlah apa yg anda ada. jgn asik menyalahkan org saja sedangkan diri sendiri yg malas berusaha. sekurang2nya tiada org di negara ini yg mati kebuluran setiap hari atau dihujani peluru walaupun ingin ke sekolah seperti di palestin. org lain dah meneroka hgga ke planet marikh tapi ada segelintir spt anon atas ni yg melambat proses kemajuan umat islam dengan asik menyalahkan pemimpin. entah kefahaman bernegara mana yg dia nak ikut.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  5. huh tom tem bak,

    eden amat menyokong apo yg kao koba ni.. kito lihat dan muhasabah la diri kita dulu dengan contoh terdekat bagaimana kita mentadbir keluarga sebelum kita menyalahkan orang lain.

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete

Blog Archive