Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, December 9, 2009

BTN Bahan Jajaan Jalanan Politikus Malaysia?!

Pak Sedaro terpanggil untuk menulis beberapa perenggan sebagai wacana KRITIKAL kepada pengkisahan mulut-mulut biaDAP, yang takPAS, yang Pikir Korup Rakyat, juga elemen BODOH mulut budak hinggusan Padang Rengas, Nazri Aziz.... Apakah BTN ini menganjurkan program indoktrinasi rasis "perkauman"? Indoktrinasi "TataUMNO" merujuk kepada tulisan-tulisan bercambah biak dalam tabloid Harakah? Hari ini pula, 8 Disember 2009, Khalid Ibrahim seperti menyesal, nak rujuk pula BTN dengan adakan Kaukus Kajian Modul BTN yang baru, belakang akan ikuti dan patuh??? Apa tak ada RM nak bikin SPIES ke? Atau SPIES akan ke mahkamah kerana mungkin di saman oleh ESQ 165, kerana SPIES meniru hak cipta dan model ESQ 165?

Para pembaca budiman, BTN di hujung tahun 2009, gamaknya hinggap di kotak fikiran politikus sebagai bahan jajaan jalanan yang murah dan fakir sekali. Sekaligus, menggambarkan bahawa ahli politik Malaysia khasnya Halimah Ali, Hassan Ali, Khalid Ibrahim sebagainya amat DAYUS dan FAKIR dalam menyelesaikan masalah Rakyat dan keperluan kehendak Rakyat, dalam gelanggang kuasa pentadbiran mereka.

Oleh kerana BODOHnya seorang menteri, Nazri Aziz yang hari ini mengatakan pula Dr.Mahathir sebagai Rasis. Inilah manusia UMNO yang dipungut dan dikutip daripada sampah dan tepi longkang picisan UMNO 1987. Orang seperti Nazri Aziz begitu ramai dalam UMNO dan BN, baik dalam MCA, MIC, GERAKAN, PPP, sewaktu dengannya. Juga tidak kurang ramainya dalam PAS, PKR, DAP, PRM yang memiliki teori berfikir sama darjah BODOHnya seperti Nazri Aziz.

Pak Sedaro mulakan pukulan cemeti ini dengan mengimbau apakah yang berlaku pada 9-11 Mei 1969. Kemudian pada 12 Mei - 16 Mei 1969.

Semua tragedi dan insiden sejarah 9 Mei-16 Mei 1969 bermula dengan asakan oleh pengaruh Komunis yang melampau dalam kefahaman politik Malaysia. Bermula selepas pilihanraya 69. Dalam tahun ini, Komando VAT 69, PDRM tertubuh untuk membantu usaha pengurusan darurat dan subversif. Disember 1969 hingga Jun 1970, difikirkan bagaimana untuk bantu rakyat Malaysia faham apakah erti Merdeka dan Cinta akan Tanahair daripada hasutan Komunis, maka, termaktublah Piagam yang diwarta sebagai Rukunegara. Seraya, terwujudlah juga Unit Penyelidikan Belia di Kementerian Kebudayaan, Kesenian, Belia dan Sukan Malaysia yang dinaik taraf sebagai sebuah Jabatan yang dinamakan Biro Tatanegara.

Secara kolektifnya Parlimen Malaysia mengetahui kewujudan BTN sejak 1970, falsafah dan pedagogi ilmunya. Ini merupakan institusi yang diperteguh menurut Perkara 153, Perlembagaan Persekutuan. Kerana Umat Melayu masih tidak kuat fikrah kemajuan mengenal apa itu Negara, apa itu Bangsa, apa itu Negara Bangsa, apa itu Sendi dan Tulang Belakang Malaysia? Siapakah, Apakah, Bagaimanakah dan Mengapakah Malaysia ini wajar MERDEKA dan DIMERDEKA secara yang difitrahkan dalam Sejarah? Apakah perhalusan setiap inci peristiwa atau mungkin setiap zarah perkara yang WAJIB diketahui oleh Rakyat Malaysia khasnya Rakyat Raja, Orang Asli, Pribumi Sarawak dan Pribumi Sabah serta Kaum-Kaum Lain?

Dalam beberapa minggu ini, Pak Sedaro amat sedih kerana telahan Pak Sedaro bahawa racun dan virus H1N1 Komunis sudah mula melekat dalam otak ahli Politik Melayu yang mendukung liberalisasi kebangsaan atau National Liberalisme, atau juga kerangka pimpinan Demokrasi Komunis dan Yahudi. Tidak kiralah daripada UMNO, PAS, PKR, DAP sebahagiannya....

Kenapa BTN dijadikan Kuda Tunggangan untuk diPARIAkan? PAS sudah ada PUTIK di Kelantan, yang perjalanan survival programnya sepadan dengan BTN. Namun oleh kerana sikap prakmatis Rakyat Raja dan Kerajaan serta kerukunan Istana Kelantan, PUTIK masih terus memutik dan berbuah.

Anwar Ibrahim merupakan BARUA Yahudi yang berjaya di Malaysia. Namun, dia kini dalam Laknat Rakyat Raja yang menjunjung diskripsi Perkara 160 (2). Anwar Ibrahim dan kadernya, seperti Rosli Abdullah dan barisan insan yang hidup sewaktunya, sudah kembali menjadi PELACUR ATASAN yang memperdagang JATIDIRI BTN kepada Yahudi dan Nasrani.

Begitu ramai yang melihat dan membaca tulisan, pandangan oleh bekas-bekas Penceramah, Peserta, pegawai BTN yang mungkin kecewa atau diterajang daripada Arus Perdana. Hinggakan Dr. Mahathir seorang yang Allah telah takdirkan selama 22 tahun memacu Malaysia sebagai Rakyat Raja Nombor 1 turut ditampar dan dilempar taik dengan Cop "Rasis". Sesungguhnya semua ini, mencermin dan melambang kepada Rakyat Malaysia teramai, bahawa Alam Politik Melayu semakin dilaknat Khaliq.

Ada manusia namanya Nik Aziz, boleh "confine" dengan Doa Minta Allah Turunkan Bala kepada Pemimpin Nombor Satu Malaysia? Ada manusia namanya Anwar, boleh Jual Negara dan Jual Jubur? Ada manusia namanya Lim Kit Siang, dan ramai sekutunya yang mempopular Komunis Abad Millineum? Ada manusia seperti Nazri Aziz, Hassan Ali, Zaid Ibrahim, dan seangkatan fikiran bersama mereka, yang MENJAHANAMkan Rakyat Raja tanpa sedar?

Wahai pembaca budiman, bumi Malaysia ini mempunyai jasad, roh dan zuk yang unik dan antik. Allah memelihara kita dengan adanya 9 buah Negeri Melayu Beraja. Malaysia merupakan satu-satunya Negara Bumi yang mempunyai Kesultanan dan Raja paling ramai. Apakah rasional di sebalik mewujudan kerajaan beraja ini?

Malaysia terjajah oleh 4 Kuasa Asing yang amat digeruni selama 550 tahun. Tanah Semenanjung Emas ini mewarisi sejarah Empayar Purba yang lama hampir 1000 tahun sebelum Parameswara hijrah ke Temasik dan akhirnya Melaka dimasyhurkan selama 105 tahun sahaja. Orang Melayu yang ditakrif sebagai Rakyat Raja mula digeruni dan disegani selama 55 tahun sebelum 1511. Kemudian 550 tahun, Rakyat Raja menjadi FAKIR, PARIA dan BARUA orang.

Apakah hari ini, Rakyat Raja, Orang Asli, Pribumi Sarawak dan Pribumi Sabah serta Kaum-kaum Lain merasa tersisih dalam kemajuan kosmopolitan dan metropolitan? Apakah hari ini, Warganegara Malaysia sedar apakah sebenarnya Rakyat? Yang membising beriya-iya benar ini merupakan manusia-manusia yang menerima kesan dan implikasi selepas 1969. Mereka ini, lahir dalam gelanggang kemewahan dan kemerdekaan material yang membukit dan menggunung.

Binalah Negara ini dengan IMAN, AMAL dan TAKWA. BTN terasas daripada IMAN, AMAL dan TAKWA yang membutuhkan kesentosaan Agama, Bangsa dan Tanahair. Negara ini diasaskan oleh Sejarah Anak Watan yang panjang sejak 1403 masehi lagi. Negara ini tidak didaulat berpaksi kepada imigrasi seperti Kerajaan United States of America, Australia, Canada, New Zealand. Negara ini dibina kekuatan kesan Imprealisme seperti di Great Britain dan Jepun. Malaysia dipusakai oleh kerja tangan manusia yang PERCAYA kepada TUHAN dan amat WAJIB diwarisi oleh insan yang PERCAYA kepada TUHAN jua.

Kepada Pembaca yang totok dan ortodok kepada skandal pemikiran Luar Nikah yang dilemparkan kepada BTN, Pak Sedaro berposan "Iqra"....lakukan pencarian anda dalam Surah As-Syams yang dinamakan surah Makkiyah.

4 comments:

  1. kagum + insaf bila baca 5 perenggan terakhir...serius...

    ReplyDelete
  2. Saya mencadangkan supaya subjek Sejarah menjadi matapelajaran WAJIB LULUS dalam peperiksaan awam negara, samada peringkat PMR,SPM maupun STP. Biarlah Sejarah sama penting dengan subjek Matematik dan Sains. Senario ini wujud kerana kita mempunyai ramai pemimpin yang BUTA SEJARAH TETAPI CELIK DEMOKRASI YANG SALAH, HASIL INTERPRETASI OLEH SEKUMPULAN BABI YANG DIBELA OLEH KOMUNIS DAN YAHUDI.

    Harap saranan saya ini disampaikan kepada Menteri Pelajaran kita.

    ReplyDelete
  3. ko pertahan btn tapi yang salah guna btn macam mus ahitam dolah bodowi dan nuar berahim yg hentam btn.

    siamang punya pemimpin!!!!

    ReplyDelete
  4. BTN (Baru Tahu Negara) perlu dikekalkan sebagai wadah untuk mempastikan rakyat Malaysia tahu asal usul Negara ini.
    Pemimpin pembangkang akan melakukan perkara yang sama sekiranya mereka berkuasa. Demokrasi yang ada sekarang telah dilaksanakan dengan baik dan perlu dipertahankan. Kalau kita nak dengar cakap pembangkang, tak pernah setuju dengan semua perkara yang dilakukan oleh kerajaan.

    ReplyDelete

Blog Archive