Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, December 16, 2009

MP BN Mulut Penuh Langau!

Ahli Parlimen Barisan Nasional yang tidak hadir malam tadi untuk menyambut UNDI atas Pembentangan Bajet 2010 amat menyedihkan Pak Sedaro. Beza undi ialah 66 menyokong dan 63 membangkang? Ke mana perginya 70 lagi manusia berbaju dan bertopi Ahli Parlimen BN?

Tidak habis lagi mencatur bidak-bidak di kampung? Atau semai tuba kepada orang lain? Inilah yang Pak Sedaro panggil Ahli Parlimen BN Mulut Penuh Langau... Bila sampai tahap paling mustahak dan strategik, ramai yang HILANG entah ko mano? Apakah ini yang diminta oleh Rakyat? Rakyat tidak mahu MP BN sebagai Ahli Parlimen Longkang, apalagi Kaki Temberang.

Pemilih dan pengundi PRU13 akan menjadikan ini sebagai MODAL Pilihanraya. Kalian Ahli Parlimen yang gagal tanpa sebab PALING MUNASABAH, PALING MUSTAHAK dan PALING AFDHAL sudah tergolong dalam kelompok PENIPU Rakyat.

Para pengundi PRU13 tidak mahu Ahli Parlimen yang BODOH, BANGANG, BAHALOL, BIADAP, BAGHAL, BAGERO dan BARUA kepada perkara-perkara furuq. Kerana bila mana keperluan mendesak amat strategik, nescaya BN akan terjun di Parlimen. Insiden menang Undi 3 sahaja di Parlimen merupakan rekod paling tidak BOLEH DIMAAFKAN. Maknanya, Ahli Parlimen BN yang ada masih BUTA, PEKAK, BISU, TULI, KUDUNG sifatnya.

Inilah bahana apabila Mulut Busuk dan Buruk, dipenuhi Langau. Apabila perut dan tembolok dipenuhi dengan kejahilan Dunia, apabila nawaitu menjadi Ahli Parlimen hanya kerana KUASA, KEDUDUKAN, HARTA, PANGKAT, GELARAN dan SAMBUTAN, maka, PRU 13....bukan milik Barisan Nasional. Juga bukan milik Pembangkang. PRU 13 menjadi sandaran kepada milikan Komunis, Yahudi, Nasrani dan Majusi.

Pak Sedaro harap Pejabat Perdana Menteri, khasnya barisan Setiausaha Sulit dan Setiausaha Politik, menasihat dan berpesan agar AMBIL memo dan perhatian kepada telatah dan gelagat Ahli Parlimen BN ini. Pastikan adanya Fail Merah Berpalang Peribadi semua Ahli Parlimen BN dan Bukan BN. Juga memulakan dari sekarang Carian Ahli Parlimen Berkaliber untuk Rakyat Malaysia. Ramai anak Malaysia yang berkaliber, jujur, ikhlas dan berhati mulia untuk menjadi Ahli Parlimen.

Jangan cari Mulut Penuh Langau. Bergaya laksana Bangau, Berhujah macam Kobau.

11 comments:

  1. Sedar pun MP UMNO tu barua. Tapi yang aku heran, macamana orang ini boleh naik kalau tak kerana penyokongnya juga jenis barua. Sekor lagi barua UMNO ialah Adun Kota Siputeh. Hang angkatlah si barua tu jadi pemimpin nombor wahid (1). Siap SPR tolong menangkan wakil barua tu. Nampak sangan SPR pun jadi barua UMNO. Kah!....3X

    ReplyDelete
  2. salam paneh...yuppp kerana kesalahan MP-MP BN negara hampir di timpa musibah....lebih penting dan harus diingat pihak pembangkang akan gunakan segala cara utk jatuhkan kerajaan dan salah satu caranya ialah melalui insiden di parlimen isnin yg lalu.

    dollah, siapa barua DAP sekarang?

    ReplyDelete
  3. Itu lah akibat nya jika MP BN lalai..dah tahu ada pengundian untuk meluluskan bajet..kansel le semua acara.. hadir dulu di parlimen..

    siapa agaknya MP BN yang tak hadir di parlimen tu...??

    intip...intip ..jangan tak intip..

    lepas tu hebahkan di blog masing masing..biar padan muka depa..

    ReplyDelete
  4. salam paneh, dulu gelaran pada MP adalah rubber stamp. Kini penyakit lama berulang kembali. Ingatan kepada ahli-ahli Parlimen, jangan memperjudikan kepercayaan pengundi.Inikah balasannya kepada pengundi yang memilih mereka masa PRU. Bajet bukan untuk mereka sahaja tapi untuk rakyat terbanyak. Pengundi sedang memerhatikan tingkah laku anda tunaikan tanggungjawab dengan sebaik mungkin. Kalau nak politiking juga dalam hal yang begini penting..........kesannya pada PRU 13 sangat besar. Jadi perlu difikirkan adakah kita perlu ubah memilih calon PRU daripada mereka yang berjawatan sahaja atau sebaliknya?

    ReplyDelete
  5. MP2 dari PR pun same juga - kaki ponteng. Kalau tak, tumpo BN/UMNO dibuatnya.

    ReplyDelete
  6. Kenapa MP Pembangkang bertindak menolak usul Bajet???? Inilah pembangkang Malaysia dengan niat JAHAT bukan untuk sama-sama membangun negara TETAPI mahu menjahanamkan Negara.

    Berpolitik setiap masa. Apa tujuan MP2 Pembangkang hadir sepenuhnya untuk mengundi sedangkan masa lain yang tidak membabitkan Undian mereka ponteng?? Tidak lain untuk mensabotaj keamanan negara.

    Inikah jenis Pembangkang atau MP yang Rakyat Malaysia mahu dan akan pilih pada PRU13 kelak??? Sangat Bahaya.....

    Seharusnya apa2 langkah Kerajaan Pemerintah yang baik perlu diSokong tidak kira MP2 Kerajaan atau MP2 Pembangkang supaya negara maju ke hadapan.

    Dinzi.

    ReplyDelete
  7. kalau ramai mp bn hadir dan luluskan usul, puak bangang pr akan tuduh mp bn sebagai rubber stamp saja.

    mp pr pun ada yang barua juga dan tak hadir. awat tak nampak ka? buta kot?

    anyway, bajet lulus juga. kalah lagi temberang anwar.

    ReplyDelete
  8. "DAH LAMO SKOT @ ORANG KAMPONG MENANTI"Terima kasik kepada YB Dato Aziz BN Seri Gading diatas mencadangkan di Parlimen untuk membayar pencen separuh Tentera yang telah berkhidmat 10 ke 20 tahun. Eden raso slogan "JASOMU DIKONANG" TOPAT SEKALI YB. Kok ado joki mako bekas warga tentera yang tak berpencen sobolum ni tidak diparuahkan oleh pemerintah beraso logo terutama melayu kito, ini baru tradisi membela rakyat diutamakan. Eden raso kalau boleh DSZH melaksanakan dalam masa terdekat eden pasti Nogori yang tolah tolopeh dapek kito tawan semula insyaallah molopong lah kau PR.... PSYOP yang berkesan

    ReplyDelete
  9. Padan muko MP BN...rupo2nya MP BN ni kuek ponteng gak...poloso...dan penipu...nasib baik ado 1 majoriti...kalau tak...???hmmm...

    cam no lah ni...agak eh, tebal muka PM 1 Malaysia mlm td tuh...dan kocut tolo eh, nengok cam ni!!! padan muko!!! ini bukan soal nak berpolitik memanjang...ini soal komitmen!!!

    Padan muko!!!

    ReplyDelete
  10. HARAP SENARAI MP BN YANG X HADIR TU DISIARKAN. JOM SAMBUT NGAN PALUAN KOMPANG. DAN JGN LUPA KITA NYANYI LAGU .................

    POTONG..POTONG..POTONG..POTONG. POTONG AJE LAH..POTONG! POTONG! POTONG! POTONG JE NAMA DIA ORG NI KALAU NAIK JADI CALUN PD PRU13 NANTI. (TAK BERANI NAK GUNA ISTILAH KERAT CAM KAT TANJUNG ARI TU)

    ReplyDelete
  11. Takut ada antara MP yang tak hadir ni duduk atas pagar. Harap YAB PM jeling sikit kat mereka ni.

    ReplyDelete

Blog Archive