Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, July 29, 2010

Masalah Dalaman Pakatan

Antara masalah dalaman Pakatan/Komplot Pembangkang di negeri Selangor, Pulau Pinang, Kedah & Kelantan yang paling serius pada pandangan umum rakyat Malaysia:-

a. Rasuah & salahguna kuasa
b. Perkauman
c. Tidak faham keadaan rakyat
d. Pemimpin yang lemah
e. Angkuh
f. Pengurus ekonomi yang lemah
g. Mengabaikan nasib orang Melayu
h. Pentingkan diri sendiri/pilih kasih
i. Pakatan yang tidak melambangkan "unity"
j. Menipu & memfitnah
k. Leka dengan situasi politik semasa
l. Terlalu berkompromi dengan bukan Melayu
m. Tiada jaminan perpaduan kaum
n. Tiada jaminan kestabilan politik berterusan

Ada yang nak tambah?

11 comments:

  1. Jangan mengeluarkan fakta Yang hantam Semberono Kerana Kena Sogok.

    ReplyDelete
  2. wah ini kajian merdeka centre ka ni? toruk rupo eh pembangkang ni. lagi toruk dari zionis.

    ReplyDelete
  3. ni fakta org yg sesat akal dan buta mata.

    baru 2 tahun pakatan memerintah dah nak lihat hasil yg bukan2.

    berapa puluh tahun gerakan perintah penang....

    org melayu dihalau mcm anjing kurap.

    apa umno buat utk membela nasib melayu di sana? tak ada.

    yg ada cuma membesarkan telor je.

    kat selangor, baru beberapa penggal khir toyo jd mb, tp hartanya tak terkira. dr mana datangnya duit yg begitu banyak?

    siapa sebenarnya pengkhianat bangsa melayu?

    manusia berotak tak keluarkan fakta yg merapu dan bangang.

    -pejuang melayu-

    ReplyDelete
  4. manusia yg ade otak tp bodoh je sokong pembangkang haram jadah..

    ReplyDelete
  5. Soalan:

    kat selangor, baru beberapa penggal khir toyo jd mb, tp hartanya tak terkira. dr mana datangnya duit yg begitu banyak?

    Soalan kepada soalan:

    Boleh tuan yang mendakwa khir kaya menyebut nilai kekayaan Khir Toyo?

    Khalid Gagap tak kaya ka? Dia ni Myanmar ka? Atau dia kaya kerana dasar kerajaan?

    Anwar Ibrahim tak kaya ka? Anwar Ibrahim ni bangsa apa?

    ReplyDelete
  6. Aku setuju sikit(sikit aje)dengan pejuang melayu(konon),umno biarkan cina gerakan menghalau melayu dari pulau pinang secara senyap.

    Sekarang ni pejuang melayu(konon)dan konco2nya menyokong pengusiran melayu secara terang2an dr p.pinang.Itu sebab khalifah lim sudah ambil tanah tol di balik pulau(satu2nya kaw melayu) untuk dibagi pada cina.Itu sebab juga exco p.pinang secara terang2an mengusulkan supaya rumah2 kos rendah diharamkan di pulau pinang,cuma rumah 300K ke atas saja yg dibenarkan.Tujuannya supaya tidak ada melayu yg mampu tinggal di pulau,pulau akan menjadi 100% milik cina seperti pulau singapura.

    Inilah perubahan yg pejuang melayu(konon) idam2kan,perubahan yg drastik dan efisien dalam menghapuskan terus melayu di p.pinang.

    Syabas pejuang melayu(konon)!

    ReplyDelete
  7. Bukankah kamu dengan parti kamu sendiri yang perkauman?

    ReplyDelete
  8. Gua sokong pakatan rakyat sbb lebih adil dan setakat ini tidak terlibat rasuah macam BN. Ramai pemimpin BN kena tangkap rasuah dan salah guna kuasa. Nik Aziz hidup macam biasa dan baik tapi orang melayu umno pun tak suka, orang china suka tengok peribadi dia. Kalau china suka tengok orang baik kenapa melayu umno tak suka? ini ajaran lu punya agama ka?

    Masa 13 mei tiada orang mati di Kelantan dan Kedah tempat orang melayu ramai sokong Pas. Orang china boleh berniaga dan hidup senang. Bila Selangor, Perak pakatan dapat tawan kenapa umno macam orang gila? sudah biasa menang dan jadi tuan, sekarang tak senang ka? Lu cakap pakatan tak pandai perintah, tiada perpaduan, tak stabil dan perkauman. itu tak betul sebab orang melayu umno sendiri kacau sebab orang melayu pas tak mahu tolong melayu umno sedang sakit. orang china bukan setan kasi susah sama orang, kami pun ada nak bini mau hidup bahagia. Kalau kelantan boleh kasi kami hidup sama kenapa sini tarak boleh ka? apa lu ingat China MCA dan Gerakan manyak baik ka? itu Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng ada makan rasuah dan kacau bini olang ka? Gua ingat orang china, india dan melayu akan bantu Pakatan ini pilihanraya 13. Sekarang minyak, gula, ekonomi down dan orang china ada baca problem ini. melayu Pas baik tapi melayu umno jahat suka makan rasuah dan dia punya ketua suka betina.

    ReplyDelete
  9. yaa.. melayu umno suka buat jahat, baca surat khabar sekarang ada sahaja kes orang umno. Mca pun sama. kalau melayu umno kalah nanti, kita pastikan semua pemimpin umno, mca dan mic yang terlibat dgn rasuah dan salahguna didakwa. kita ajar sama dia. kita cari mahataik, Najis, Tok Mudin, Samy dan lain-lain. kita perbetulkan PDRM, Tentera, Mahkamah agar lebih professional dan bersih.

    ReplyDelete
  10. tu la..pasainya aku joint UMNO.
    Masuuuuuuk.
    kalo joint PR..hampeh.
    tara masuuuuk.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive