Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, August 22, 2011

PRU-13 Kurang 100 hari

Pak Sedaro suko bonar posan pado Perdana Menteri supayo tak terpesona dek dodoian buaian dan lagu-lagu manis, yang akan menjadi "RACUN PEMUSNAH Barisan Nasional". PRU-13 boleh dilaksana bila-bila masa, tapi bukan tahun 2011. Kerajaan BN sedang diduga oleh rakyat, yang tidak sepenuh jiwa, hati dan fikiran nak memangkah Barisan Nasional pun.

Khairy Jamaluddin sedang mencari simpati media dan rakyat, dengan mengumumkan bahawa andai dia tidak lagi calon pilihanraya akan datang pun tidak mengapa. Ketua Bahagian Jelebu pun dengan kiraan dan sifirnya begitu yakin, boleh buat pilihanraya segera. Selepas ini, akan ramailah begitu terkehadapan untuk menyatakan "itu dan ini" tentang pilihanraya.

Gerakan akar umbi dan rakyat pengundi berdaftar masih tidak faham dengan senario kepemimpinan Barisan Nasional. Konsep meletak calon atas Nama atau Semangat "Formula Kongsi Kuasa" seperti contohnya di peti-peti Majoriti Melayu, letak calon Cina atau Keling, dengan harapan pengundi akan memangkah BN, sudah tidak RELEVAN lagi.

Kerusi seperti DUN Kajang misalnya, perlu seorang UMNO/Melayu untuk Barisan Nasional. Kerusi untuk Parlimen Rasah misalnya, perlu seorang UMNO/Melayu untuk BN. Kerusi Sungai Siput untuk Melayu. Kerusi Cameron Highlands untuk Melayu/UMNO. Jika BN hendak menguji tahap kebersediaan Wakil Rakyat Cina dan Keling dalam BN, maka hantar mereka di kerusi Dusun Tua, DUN Labu, DUN Serting Hilir. Andai mereka boleh bekerja untuk BN secara mutlak sebagai Wakil Rakyat DUN, maka, inilah PENCIPTAAN GENERASI PEMIMPIN 1MALAYSIA.

Amatlah malang, kepada DS Najib dan TS Muhyiddin andai dalam perkiraan mereka, ditafsirkan bahawa rakyat bersedia untuk dijemput ke bilik-bilik pemangkahan UNDI. Pulau Pinang ternyata dalam berantakan politik BN. Sama ada dicipta atau direkayasa, tidak penting. Pelabur kini semakin berhati-hati. Apakah duit yang dikorban sebanyak RM2.5 billion untuk bayaran BONUS tempohari, sedang digali semula? Dapatkah PETRONAS terus memberi hak-hak inklusif kepada BN jika dilihat daripada gerak kerja yang dimajukan hari ini?

Amatlah malang, jika Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 masih tidak dihormati. Nampaknya, tiada siapa yang seberani Almarhum Prof. Tan Sri Dr. Ahmad Ibrahim, Peguambela Natrah yang juga meletak Perkara 121 A dalam perlembagaan, seperti yang diminta oleh Dr. Mahathir. Kisah Natrah dan Mansor Adabi mempunyai banyak ulasan mahkamah yang perlu dikaji oleh Ahli Peguam Syarie masa kini. Hujah balas Dr. Ahmad Ibrahim dalam pembelaannya begitu mantap, namun dek kerana Kuasa Penjajahan Penghakiman, maka prinsip asas Islam dan Negara Melayu tergadai jua. Hari ini, pengkisahan murtad yang berleluasa merupakan implikasi yang telah dibahaskan sejak 1950 di Mahkamah Tinggi Singapura.

Apakah KUASA politik masih di tangan Melayu? Atau yang hanya ditayang gambarkan ialah KUASA-KUASA BAYANGAN POLITIK semata-mata? Di mana jentera Pasukan Kerja Ahmad Maslan dalam urusan Penerangan UMNO Malaysia? Pendekatan simpati ialah pendekatan Anwar Ibrahim, sejak dia di import oleh Dr. Mahathir. Penekatan populis dan bergaya juga digemari oleh B.A.B.I.

Pak Sedaro fikir, hari ini bukan sahaja PAS, DAP, PKR, KITA senyum sampai ke telinga, tetapi Reuters sedang melaporkan kepada Setiausaha Negara Amerika bahawa misi Freemasonry telah berjaya selangkah lagi.

3 comments:

  1. Apo kau merepek ni pm. carilah ideo yang buleh mengombang an minda. Amat membosankan.

    ReplyDelete
  2. ontah'eh. den bilo baco prktan pertame dimulokan dgn pekataan 'pak sedaro' trus den kensel baco tutup laptop toghuih. cicit kamat ni memang jonih membosanan sojak lahir gak'eh. kreatif la skit.

    ReplyDelete
  3. Minyak gamat dah tak laku la tuan lobai,,bisnes jatuh,ekonomi meleset,subsidi kono potong pulak,susah,,hee,,heee,,,

    ReplyDelete

Blog Archive