Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, August 24, 2011

PANEH! PANEH!.....Lawak sungguh!!!

Satu lagi lawak antarabangsa daripada Naib Presiden KEADILAN, N.Surendran yang mengatakan Anwar Ibrahim, peliwat & penzina dari Malaysia mempunyai persamaan dengan bekas presiden Afrika Selatan, Nelson Mandela.

Kah...kah...kah...Lawak sungguh!

Kata N.Surendran, tindakan Anwar memilih untuk memberi keterangan membela diri dari kandang tertuduh kononnya sama seperti dilakukan mantan presiden Afrika Selatan, Nelson Mandela ketika beliau memilih untuk memberi kenyataan bersumpah dari kandang tertuduh semasa perbicaraan politik yang dihadapinya.

"Mandela menggunakan kenyataan ini yang terkenal dalam perbicaraan Rivonia Sham untuk mendedahkan kejahatan rejim apartheid bagi penelitian dan kesimpulan kepada dunia. Kenyataan oleh Mandela turut diambil oleh Anwar ketika berada di dalam kandang tertuduh". - Keldaiandaily.

Kuek ptuih.....ptuih!!!

(i) Nelson Mandela dipenjara lebih 20 tahun di Roben Island kerana membebaskan bangsanya daripada diperkosa dan diliwat oleh Regim Pretoria ekoran dari dasar Apartheid. TAPI Anwar hanya berjuang membebaskan dirinya dari tuduhan meliwat seorang anak bangsanya sendiri untuk mengelak dipenjara 20 tahun ekoran dari dasar hawa nafsu kerbaunya. Itu yang dikatakan sama?

(ii) Nelson Mandela terpaksa turun naik mahkamah bagi mempercepatkan kesnya dibacakan TAPI Anwar turun naik mahkamah lebih dari 67 kali untuk menangguhkan kes. Itu yang dikatakan sama?

(iii) Nelson Mandela tidak berpeluang memilih peguam oleh regim Pretoria bagi memenjarakannya TAPI Anwar boleh memilih seberapa ramai peguam hebat bagi mengelak dirinya dipenjara. Itu yang dikatakan sama?

(iv) Nelson Mandela terlalu sukar mempertahankan dirinya di mahkamah TAPI Anwar telah berpeluang menggunakan segala saluran mahkamah dari mahkamah majistret, mahkamah seksyen, mahkamah tinggi, mahkamah persekutuan, mahkamah rayuan dan mahkamah syariah untuk membebaskan dirinya. Itu yang dikatakan sama?

(v) Nelson Mandela memilih untuk memberi kenyataan bersumpah dari kandang tertuduh TAPI Anwar setakat sanggup memberi keterangan membela diri tanpa bersumpah dari kandang tertuduh dengan kenyataannya tidak boleh diperiksa balas. Itu dikatakan sama?

Kah...kah...kah.....

Nampaknya itulah rupanya tahap pemikiran pencacai pembangkang. Janganlah disamakan Anwar dengan Nelson Mandela sebab BEZAnya macam langit dengan bumi, macam nasi dengan tahi.

18 comments:

  1. Setuju bang. Nelson adalah hero bangsanya manakala Anwar....taik!

    ReplyDelete
  2. aNuwAR...pengecut..xdak telor...tau nak tusuk jer kat mana2 ....tp kecut...bodoh punyer anUWar

    ReplyDelete
  3. salam,

    bagus anwar wat pilihan gitu. puas hatinya menceritakan apa yang berlaku. kalu tidak tak der ruang untuk dia bagitau masyarakat apa yang sebenarnya berlaku.
    tengok kes khir toyo.. dia kata 3 menteri sengaja nak kenakan dia... klu bekas org kuat UMNGOK kata gitu.. apatah lagi anwar yg sememangnya telah lama yang memang teringain sangat 'dibunuh' oleh UMNGOK... mu paneh miang takat berani dalam blog mu jer... ngata pun kot sedap mulut jer... bukan ada bukti apa pun.. jenis lalang, ngampu ikut dan. orang makan tahik mu pun ikut jer ..yer..yer aku makan... ni le jenis mu nih...hehheeh salamat hari raya bro..

    ReplyDelete
  4. RAJA JUBUR DGN NELSOM MENDELA..AMAT JAUH BEZA MCM LANGIT DGN BUMI...67 KALI TUNDA..SJARAH DUNIA TU...NELSON MASUK PENJARA TAK TUDUH KERAJAAN RACUN DIA GUNA RACUAN SRSENIK, HIV DAN LAIN2..NUAR 6 TAHU MCM HAL DI TOHMAHKAN...KAU AKAN KARAM..SEBAB TU KAU AMBIL PEGUAM NAMA KAPAL , KAPAL BILA LANGGAR BATU KARANG AKAN KARAM...PASTI KAU AKAN KARAM AKHIRNYA JJJJJJJJJJJUUUUUUUUUUBBBBBUUUUUURRRRRRRR

    ReplyDelete
  5. Blogger umngok kan terkenal sebagai blogger carik makan. Identiti kena suruk, mana tau nanti PR menang pilihanraya. Bolehlah jadi blogger pakatan pulak. Masa tu, umpu pakatan dan kutuk umngok dan bn berabis. carik makan.... mana nak dedah identiti.

    ReplyDelete
  6. Bulan Puasa Paneh dan Penyokong dan pencacai umno, tolong elak lah memfitnah dan meng aib kan sesama insan.

    moga-moga berganda-ganda lah dosa korang akhirnya mati di panah petir

    ReplyDelete
  7. Bang Najib, Bang Noh Omar, Bang Jamaluddin jarjis kalau jadi imam kau berani jadi makmum?

    ReplyDelete
  8. laa kan najib baru2 ni dah jadi imam. tak tgk tv ke? ketinggalan zaman tul la.

    ReplyDelete
  9. leh baik nuar jadi imam dari jadi makmum. sebab kalu nuar jadi makmum nanti dia asik perati buntut imam je. seriau imam oooooo... x kusyu' solat. kakaka

    ReplyDelete
  10. kpd Akulah69,

    Nie contoh salah seorang pencacai pembangkang yg agak nampak cerdik sebab membincangkan isu tajuk, anon yg lain spt Anon 4.40pm, Anon 4.45pm dan Anon 4.47pm komen mcm pencacai angkat najis. Akulah69, den rasolah topik yg diutarakan semua org dah tahu (common known), tugas mahkamah hanya akan mengesahkan bukti sahaja selepas mendengar ceramah politik karpal singh. Anwar dimahkamah sepatutnya membela diri bukan mencaci hakim. Kalau kat mahkamah US dah lama mati kena sula.

    ReplyDelete
  11. Itu hak die nak mempertahankan diri, terpulang pada diri die sendiri, siapakah anda yang bercakap menongkah langit menjatuhkan hukum kepada manusia lain sedangkan anda sendiri tidak berada di tempatnya, sudahlah, sepuluh kali anda mengatakan org poengecut, xtak telor, sepuluh mulut lain akan berkata begitu kepada anda.
    Satu je kepada penyokong UMNO, pergilah beritahu pada pemimpin anda, kalau betul le ADA TELUR, pi le buat perbicaraan Anwar tu live , biar satu Malaya tengok dan saksikan sendiri, apa lagi nak malu, dah habis semua org terpuji seperti anda hamburkan kepada Anwar. Nak tengok jugak org terpuji dan ada telor seperti anda dan UMNO sekelian betul2 ada telor atau hanya telur kosong yg berisi angin.

    ReplyDelete
  12. telurku tak cukup masinAugust 25, 2011 at 7:21 AM

    marah tul anon nuar boy atas ni. perbicaraan nuar jubur secara live? hahaha. kompom nuar xnk sbb takut tembelang dia pecah disaksikan 28juta rakyat malaysia. nnt susah dia nak mintak tangguh kes lagi. hahaha. baik punya cadangan. kasi tau nuar cepat ya suruh buat live tu. rakyat majoriti pasti setuju.

    ReplyDelete
  13. aku pun stuju bona buat live tu...

    - hompouxes -

    ReplyDelete
  14. To Anon, August 24, 2011 4:45 PM.

    Apa yang fitnah apa yang aib. Memang kebanyakannya fakta apa. Mungkin anda adalah Anwar punya loverboy tapi tak baik doa kan orang mati kena panah petir. Kita tak tau untung nasib kita lagi.

    akuantiPAKATAN.

    ReplyDelete
  15. Betul tu Bro akuantiPAKATAN,

    Sekurang-kurangnya rasional juga bro punya pandangan drp Anon2 yg lain tu. Kalau kita nak berdoa, doakanlah kpd sahabat kita yg baik2 aje. Atau kita doakan org yg kita tak suka diberikan hidayah, paling tidak pun kalau kita tidak berada dipihak yg benar Allah akan buka hijab kita utk terima kebenaran.

    ReplyDelete
  16. Bro. Jangan dilayan sangat lah si Nuar ni. Aku rasa la otak dia ni dah tak berapa betul dah. makna kata dah biul lah . Aku cadangkan dia ni simpan saja di tanjung rambutan .

    ReplyDelete
  17. khaaakk pthhhhuuuihhh lah keling paria ni !!!

    pundekchiiittt

    ReplyDelete
  18. buat perbicaraan secara live ??

    gua pun tak tahu sama ada nak gelak atau nak maki !!

    pencacai Anuar ni lupa agaknya, siapa yang banyak minta perbicaraan secara tertutup ? Saiful atau Nuar ?

    Baghal punya pencacai !! berfikir sebelum bercakaplah ... percuma kena maki hamun je !!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive