Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, August 23, 2011

ROGOL BONTOT: Learning da law to break da law

Anwar Ibrahim semalam memilih untuk memberi keterangan dari kandang tertuduh iaitu kandang yang di duduki selama ini sebagai seorang tertuduh meliwat bekas pekerjanya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata Anwar mempunyai tiga pilihan memberi keterangan; pertama di kandang saksi di mana pihak pendakwaan boleh menyoal balas beliau.Kedua, memberi keterangan di kandang tertuduh di mana pihak pendakwaan tidak boleh menyoal balas tertuduh tetapi semasa membuat keputusan mahkamah boleh mengambil kira fakta yang pihak pendakwaan tidak memeriksa balas tertuduh. Atau ketiga memilih untuk berdiam diri, iaitu tidak memberi sebarang keterangan.

Karpal Singh yang mengetuai pasukan pembelaan memberitahu mahkamah anak guamnya akan memberi keterangan dari kandang tertuduh dan memilih untuk berada di bangku kalangan barisan peguamnya yang mempunyai mikrofon.Menurut Hakim Mohamad Zabidin, walaupun tertuduh duduk di kalangan bangku peguamnya, namun ia tidak mengubah hakikat bahawa tertuduh masih dianggap sebagai memberi kenyataan daripada kandang tertuduh (dock). - AIDC


Bagaimana orang seperti BroABI yang bukan saja 'hebat' melanyak China Doll, tetapi juga mantan Timbalan Perdana Menteri, kini Ketua Pembangkang di Parlimen, berkemahiran ceramah sehebat Sukarno, serta diwar-warkan oleh pencacainya konon memiliki 9 nyawa, TETAPI memilih untuk membela diri hanya dari kandang tertuduh; dalam bahasa Inggeris pulak tu? Pemilik Ijazah Am (CGPA bawah 2) Pengajian Bahasa Melayu, Universiti Malaya memberi keterangan (baca skrip sebenarnya) dalam bahasa Inggeris dengan harapan dapat mengelirukan rakyat bawahan dan orang kampung di pentas ceramah pada masa hadapan? Hahaha...taktik bangkai.

Dengan pemilihan jenis bela diri sebegini, membuktikan bahawa Ketua Umum PGayR itu rupanya seorang BACUL kerana enggan disoal balas oleh pendakwaraya yang mampu mencabar sebarang kenyataan bohong yang dilelehkan BroABI di mahkamah. Memberi keterangan dalam bahasa Inggeris, jelas menunjukkan demonstrasi "Keranda 152" yang kononnya memperjuangkan Bahasa Melayu tajaan BroABI dan Penipu Rakyat selama ini, semakin menyerlahkan sifat HIPOKRIT & MUNAFIK tahap tertinggi pakatan pembangkang.

Keterangan di kandang tertuduh (dock) bermakna 'keterangan kurang wibawa' dan boleh diabaikan, tidak perlu bersumpah serta tidak memberi peluang kepada pendakwaraya untuk menyoal balas bagi mencabar kesahihan sesuatu keterangan.

Sebab itulah agaknya BroABI lebih suka bermain dengan teori konspirasi daripada membela diri melalui alibi, bukti serta saksi pembelaan.

Saksi-saksi pihak pendakwaraya boleh pulak peguambela BroABI temuduga dulu sebelum perbicaraan, tapi diri dia sendiri sebagai tertuduh "dihalang" untuk disoal-balas semasa perbicaraan.

Inilah konsep 'Keadilan Cara BroABI'. Semuanya boleh diputar-belit dengan pelbagai tipu muslihat. BroABI menggunakan segala kelemahan dalam perundangan untuk kepentingan diri. Learning the law to break the law. Apa yang penting, taktik teori konspirasi BroABI bakal di'spin' oleh pencacai pembangkang dengan mengharapkan simpati rakyat menjelang PRU-13.

Sendiri rodok, sendiri pancut, sendiri puas, sendiri tertinggal DNA, orang lain pula disalahkan? Hahaha...apa punya tur...

20 comments:

  1. Saiful sebagai orang yang jadi mangsa telah mengorbankan segala maruah dan masa depan demi membuka mata kita bahawa orang yg sedang berangan nak jadi PM ada seorang peliwat. Lebih dari 67 kali penangguhan & lebih 3 tahun menanggung malu, maka sudah sampai masa nasib Saiful dibela ....

    ReplyDelete
  2. nak bela mcm mana?bersumpah pun taknak.asyik cite konspirasi 24jam.itula yang golongan pembangkang ni suka.diorg dua-3alam...standard la tuh.

    ReplyDelete
  3. Ajaran mazhab APCO@UMNO ni cakap kalau bersumpah kiro bonar,,,
    Kah!!Kah!!Kah!!!

    ReplyDelete
  4. Jubor SayFool kono jolok dengan PLASTIK rupo2 eh la!!!
    Mat Monggol la bg Idea tu kot?,,,Kah!!kah!!Kah!!!
    Asalkan bersumpah yo kiro tak salah,bersumpah yo kiro tak salah,,Mano kau belajar JANG????
    Mazhab APCO@UMNO yg ajar yo???
    Hee!!!Hee!!Hee!!!

    ReplyDelete
  5. Macamana agaknya masa depan pemuda melayu. Mempunyai susuk tubuh yang gagah bak ahli sukan tapi rela maruah dicabul oleh seorang warga emas.

    Inilah generasi alaf baru pemuda Melayu ciptaan Umno/Bn yang tidak mempunyai ROH sebagai anak lelaki. Kalau nak berperang mempertahankan negara alamat kena sontotlah dengan musuh...

    ReplyDelete
  6. salah satu dari SD (statutory declaration) Bala, dia terdengar perbualan DS Najib dengan Razak baginda, DS Najib memberitahu Altantuya bagi belakang jugak..

    Yang hairan keesokan hari, SD Bala ditarik balek (mana boleh SD ditarik kalau bukan ada ugutan) dan bala terus hilang entah kemana..

    DS Najib al maksumin ye Paneh???
    Cukup2 lah jadi pencacai cyber tropper umno.

    ReplyDelete
  7. Kpd anon u.malayan no otak, nama yg memang sesuailah kat ekau. Bapak Anwar bin Ibrahim aka BABI cakap merepek mcm tu pun boleh percaya. Den ingat si BABI nie rogol bontot kambing depan mata pun kau akan kata kambing yg salah. ....hehehe

    ReplyDelete
  8. telurku tak cukup masinAugust 23, 2011 at 5:43 PM

    united melayu ni org melayu ka? sebab maksud nick dia tu 'melayu yang bersatu xde otak?' maknanya melayu kena berpecah belah baru ada otak ka? hang ni mesti cina yang nak laga2kan melayu. kalu tak pun ada darah cinapek org paria yg tak senang dgn melayu.

    sumpah mubahalah adalah jalan terakhir ssorg yang yakin dirinya tak bersalah utk menyakinkan orang lain jg yg dia tak bersalah. itu sumpah antara dia dgn Allah. dlm sumpah tu dia sendiri minta dilaknat Allah seandainya dia berbohong. xde kena mengena dia mintak Allah laknat anwar ke apa. Saiful mintak Allah laknat dirinya sendiri jika dia bersumpah bohong.

    tp org bleh nampak la kebenarannya kan. siapa yg takut kena laknat bila buat salah, maknanya org tu la yg berbohong ya tak?

    Kau united paria kalau tak faham jgn cuba nak putar belit agama. buat malu je kalu kau beragama islam x faham agama sendiri.

    anon 441pm mohon masuk u gi ngaji psikologi.

    anon 459 sd bala tu bayar berapa ringgit? hehehe. bala' pun datang. lawak...lawak.

    ReplyDelete
  9. Telur ku tak cukup masin,

    Komen kau saja boleh diterima? orang lain komen semua tak betul?
    kau bukak blog kau sendirilah..

    Atau kau pernah rasa telur anwar tak cukup masin?

    ReplyDelete
  10. Kpd Anon 4.41pm Den setuju dgn cakap kau,,pemuda melayu ciptaan UMNO@APCO ni takdo ROH JANTAN sebagai lelaki.
    Kpd Anon 5.25pm,,,eloklah kau ni g Tazkirah banyak2 bulan Ramadhan ni yo,marah bonar pulak nampak eh tu!!???Bercakap pn dah mcm orang hilang akal Den tengok kau ni,,Hee!!Hee!!!Hee!!!
    Kpd Telur Tak Cukup Masin@Telor SAMBANG elok jgk kau ni pogo Mengaji lagi lah,,,Den raso kau ni mmg dah Bermazhab APCO@UMNO botul dah ni,,,insaf2 lah,tahap bahayo dh kau ni JANG!!!
    Nak tanyo cikit lah,,kau ni berniago jual telor Asin ko???Mcm tak cukup garam yo kau ni JANG,bahayo,,Darah Tinggi nt!!! Hee!!!Hee!!!Hee!!!!

    ReplyDelete
  11. Pencacai APCO@UMNO ni mmg songal la,,baru Den komen acah2 cikit yo dh kalut,melonting mcm cacing kepanehan,,Hee!!!Hee!!Hee,,Abih sumo apek,cino,koling,paria d sebut eh!!!Kah!!!!Kahh!!Kahhh!!!!
    Dari situ dh torang2 kito nampak sikap sebonar diaorang ni,,,
    Sodar2lah perjuangan berlandaskan bangsa ni tak kan kemano2 JANG.
    Tapi nak buek cemano yo tak,,,dah KARAT la katokan.

    ReplyDelete
  12. telurku tak cukup masinAugust 24, 2011 at 5:00 AM

    united paria elok la kau berbahas dengan ustaz kat link ni http://renungan2u.wordpress.com/2010/05/10/bangsa-dan-islam/.

    mana la tau Allah bukak hijab bagi kau hidayah.

    lama sangat kau dok puja aljub dan nik najis tu. sebab tu otak beku dok tersumbat dlm lubang najis.

    hehehe..kasihan dia.

    ReplyDelete
  13. Kpd United tak ada Otak,

    Ann tak berapo jelaslah ayat ekau kat 2.46pm. Karat kalau berjuang kat bangsa sendiri. Ann ingat kau nie jenis tak ada bangso lah ... ekau nie anak haram kut!!!. Jangan kau kata engkau berjuang kerana Islam mcm idola ekau BABI .... kwek..kwek.ptuih...ptuih..terjeluikAnn

    ReplyDelete
  14. wahh.. pak puk dah pakai avatar....

    - houmpoux -

    ReplyDelete
  15. standard la penyokong penyokong gereja,liwat,china doll,yahudi memang camtuh...bukti ado dopan mato pun totap kato liwat tuh tak salah...yeakkkk khoitttt tuihhhhh

    ReplyDelete
  16. Haa!!Haa!!!Haaa!!!,,,,
    Jadi kecoh bangso APCO@UMNO,,
    Kah!!!Kah!!Kah!!!! Sampai dah melalut2 bercakap mcm org hilang akal,,Hee!!Hee!!Heeee!!!

    ReplyDelete
  17. kpd United Malayan-No Otak,

    Nie contoh pencacai angkat najis kekal seumur hidup, sebab dia menulis memang tak pakai otak. Cuba kau jolok dubur kau sendiri dgn plastik boleh ke? Lepas tu mcm mana air mani idola kau ada dlm dubur Saiful. Ke ekau juga keluarkan air mani mcm keluarkan susu....hehehe

    ReplyDelete
  18. Utusan Meloya melapurkan keterangan doktor Pusrawi d mahkamah...SaiFool mengadu tak BERAK seminggu.
    Pencacai UMNO@UMNONGOK nampak gayo kono percayo la SaiFool tak TERBERAK seminggu ni yo sobab berita sahih UTUSAN MELOYA ni.Lawak Skrip UMNO@UMNONGOK.
    Tersenyum Songeh Telur Tak Cukup Masin@Telur SAMBANG baca ni,,,

    ReplyDelete
  19. pak ompuk ni setiusaha AMK rupo eh..
    patutla..

    hehehehe

    ReplyDelete
  20. pak ompuk setiausaha AMK, patut la idea dia terpancut mcm keluar drp sarung kunyit......ikut idola dia

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive