Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, August 17, 2011

Wahyu DAP untuk PAS


Al-Amen: Khairil, abang dah tak kuat lagi. Kalau boleh abang nak mintak kamu teruslah usahakan tanah abang tu.

Khairil: Jangan cakap macam tu abang Amen (sambil berkata dalam hati, "Tak sia-sia aku baik dengan abang Amen. Dapat jugak aku tanah dia. Padan muka Abu tak dapat apa-apa.")

Al-Amen: Segala tanaman, ternakan, villa, traktor semuanya abang serah pada kamu. Tolong jaga baik-baik dan jangan lupa siram setiap hari tanaman tu ya.

Khairil: Pasal tu abang Amen jangan risau. Tapikan, saya ada sedikit musykil.

Al-Amen: Musykil apasal pulak?

Khairil: Saya tak pernah nampak pun tanah abang Amen. Kat mana sebenarnya tanah abang Amen tu?

Al-Amen: Ada...cuba kau tengok FARMVILLE kat Facebook abang tu. Nanti abang bagitau apa passwordnya.

Khairil: @#$%^&*

*********

Begitulah analogi perjuangan Pas kini, daripada hasrat asal menubuhkan negara Islam, kini berubah kepada perjuangan negara berkebajikan. Satu perjuangan yang jelas berundur kebelakang. Satu perjuangan yang hakikatnya lebih dulu dilaksanakan oleh UMNO. Sedangkan Pas yang asalnya bercita-cita meneruskan legasi Rasulullah SAW, para sahabat dan Ulama Muktabar; kini telah berpaling kepada perjuangan yang hanya mengejar fatamorgana semata-mata.

Bayangkan, sesudah lebih 3 tahun sejak pilihanraya umum ke-12 pada 8 Mac 2008, baru kini Pas mendapat idea negara berkebajikan yang direkayasa oleh Hadi Awang pada 9 ogos 2011. Itupun bersempena pelancaran buku politik konsep asas negara berkebajikan yang entah siapa penglipur laranya.

Mengapa Pas memerlukan masa selama 60 tahun sejak penubuhannya pada 1951 hanya untuk merongkah idea mencipta sebuah negara berkebajikan? Jawapannya, sudah tentulah kerana Pas baru saja mendapat 'wahyu' dan 'password' daripada rakan sekutunya DAP.

"Over my dead body!" tentangan Karpal Singh suatu ketika dulu terhadap impian Pas yang mahu menubuhkan negara Islam dan melaksanakan undang-undang Islam. Maka bertempiklah ketika itu para mujahidin Pas menghentam dan memaki hamun Karpal Singh. Malah ada dikalangan Pas yang mengisytiharkan jihad serta sanggup mati syahid untuk menentang Pengerusi DAP itu.

Kini, belum pun mati Karpal Singh, tup-tup Presiden Parti Islam SeMalaysia mengisytiharkan pada hari Ahad 03 Rejab 1432H bersamaan 06 Jun 2011, bahawa Pas tidak lagi memperjuangkan penubuhan negara Islam, sebaliknya mengeluarkan fatwa baru bahawa negara Islam tidak ada dalam Al-Quran.

Karpal Singh kini boleh tidur nyenyak beserta dengkuran kepuasan. Kit Siang sudah boleh tersengeh meleret sebagaimana Bapak Anwar Bin Ibrahim tersengeh melihat China Doll berbogel atas katil.

Sangat menyedihkan apabila fatwa terbaru Hadi itu sebenarnya sangat menghina para syuhada, mujahidin serta para pejuang Pas terdahulu yang bukan saja sanggup berkorban harta benda, malah ada yang sanggup menggadai nyawa demi merealisasikan Amanat Hadi yang kononnya mahu menubuhkan negara Islam.

Begitu ramai yang terpengaruh dengan Amanat Hadi yang dilaungkan di Kg. Benggol, Peradong pada 7 April 1981, sehinggakan ada pemuja Hadi yang tergamak mengkafirkan UMNO serta bangsa Melayu yang didakwa kononnya menolak penubuhan sebuah negara Islam.

Rentetan amanat itulah, maka muncul kes solat jemaah dua imam, diharamkan makan sembelihan sesama Islam, boikot kenduri dikalangan sanak-saudara yang berlainan fahaman politik, putus hubungan ahli keluarga, suami isteri bercerai berai, anak-anak kehilangan ibu bapa dan pelbagai lagi peristiwa yang telah merosakkan banyak hubungan silaturahim. Tapi rupa-rupanya, selepas 60 tahun, pengorbanan mereka semua hanyalah sia-sia kerana perjuangan yang mereka yakini dan sokong selama ini, kerana Hadi kata negara Islam tiada dalam Al-Quran pun.

Kepada ahli Pas yang mewakili majoriti bisu selama ini...Bangkitlah! Janganlah terpedaya dengan omokan pemimpin Pas hingga terpana dengan kilauan palsu Putrajaya.

Kalau dulu UMNO dikafirkan kerana kononnya tidak menerima negara Islam, bagaimana pula dengan dakwaan pemimpin PAS kini yang memfatwakan negara Islam tidak ada dalam Al Quran?

Tepuk dada tanyalah iman.

13 comments:

  1. "Tapi rupa-rupanya, selepas 60 tahun, pengorbanan mereka semua itu hanyalah sia-sia kerana perjuangan yang mereka yakini dan sokong selama ini, rupanya Hadi kata tiada dalam Al-Quran pun."
    Selama 60 tahun juga lah UMNO membisu tentang negara Islam PAS. Tidak ada seorang pun cendikiawan Islam UMNO ynag tampil menyanggah MODAL PAS ini. Ulama/Ustaz UMNO rupanya mengikut fatwa dari PAS. Jika inlah keadaannya, sampai bila pun UMNO tak akan mampu menyaingi PAS menyaingi PAS.

    ReplyDelete
  2. Suman yang dangkal ilmu. Sobab itulah saudara kena baco pengkisahan Natrah & Mansor Adabi yang tulis sepenuhnya dengan baik oleh Fatini. Gerakan Islam UMNO@PEKEMBAR sejak belum merdeka lagi. Tahun 50 di Singapura, Almarhum Prof. Ahmad Ibrahim telah banyak membantu Negara Melayu. Orang PAS yang jiwa UMNO, Dr. Burhanuddin Al-Helmy berkerjasama dengan Sardon Jubir dan Tunku Abdul Rahman. Saudara SUMAN, banyaklah baca bahan SEJARAH 1 Malaysia, maka, terjawablah Negara Berkebajikan, Negara Islam Kerajaan Melayu Islam PEKEMBAR 11 Mei 1946.

    ReplyDelete
  3. mano orang pas ni. sunyi je. hmmm... diam tanda setuju la tu.

    ReplyDelete
  4. Nama baru Pas sekarang ialah PASGEREJA!

    ReplyDelete
  5. NATRAH???? Sapo yg yg berjuang mempertahankan NATRAH dulu??? UMPORNO maso tu menikus,,jangan kau nak membolit cerito pulak Towkey myk Gamat,,jual minyak agak2 la kok nk temberang pun,,, Sodap2mulut kau kato orang PAS berjiwa UMNONGOK?????
    PEKEMBAR???? PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BANGSAT

    ReplyDelete
  6. UMNO???? Hee,,Heee,,,Heee,,,
    UNITED MELAYU NO OTAK=UMNO@UMNONGOK@UMPORNO

    ReplyDelete
  7. PKR? HEHEHE. PARTI KENCING RAKYAT. PARTI KELING RAMAI. PARTI KARIPAP ROSAK. PARTI KELUARGA RASUAH. PGAYR. PARTI KUNYIT RODOK. PARTI KOTE RANJUT (IKUT KETUA UMUM).

    PAS PLAK MEMANG PARTI AJARAN SESAT. PARTI AKU SESAT. PARTI ANAK SYAITAN. PARTI AJIS SU****. PARTI ANAL SEKS (SEBAB WEB/BLOG PAS BANYAK JUAL UBAT KUAT). HEHEHE.

    CAMNA TU?

    ReplyDelete
  8. Kepada tuan punya blogger, kasihanilah diri anda, berhentilah menzalimi diri anda. tak ada sesiapa yang dapt membantu anda kecuali diri anda sendiri.

    ReplyDelete
  9. Tuan Paneh Miang...insaflah kamu...ni bulan yang mulia dan jangan disia-siakan puasa kamu. Berkata benarlah.... jangan main pudat2 jo. Cakap berfakta.Kita akan bertemu diakhirat nanti dengan orang2 yang tuan fitnahkan...insaflah kamu...Sey ngobakan yo...

    ReplyDelete
  10. Cicit Kamat.. atas kedangkalan ilmu itulah saya berkata tiada pejuang/ilmuan UMNO yang dapat menyangah manifesto PAS. 60 tahun lamanya PAS bermain dengan slogan Negara Islam. UMNO terkedu dan hilang punca. Isu UMNO memperjuangkan Islam adalah soal lain. Sebagai parti MELAYU dah sewajibnya UMNO memperjuangkan Islam. Sejarah Natrah & Mansor Adabi tidak ada hubung kait dengan manifesto PAS. Saya ulang persoalan mengapa pejuang/ilmuan UMNO mengambil masa 60 tahun... hanya selepas Hj Hadi berkata Negara Islam tiada dalam Al Quran baru pejuang UMNO berkokok. Mungkin tuan banyak membaca karya dan tulisan dari penulis yang hebat maka tuan tidak dapat memahami penulisan saya yang serba dangkal ini.

    ReplyDelete
  11. Seronok berbahas dengan saudara Suman. Kok dilayan banyak, nampak bonar bertahun mengaji Agama, Suman masih tak faham Kaedah Tamadun Negara Islam. Ibn Taimiyyah menulis panjang lebar bab Negara Islam ini. Kewujudannya dalam Dalil Naqli mahu pun Aqli.Hadi Awang ambil tempias ilmu yang dicedok mentah-mentah daripada Kitab Pegangan Syiah yang dibawanya, hingga terpacul dari mulutnya di Rusila 30 tahun lalu. Negara yang Suman hirup oksigen Allah inilah Negara Islam. Kanun Syariah Siasah Islaminya sedang ditambah baik saban tahun, perjuangan UMNO 65 tahun, atau PAS 60 tahun, merdeka 54 tahun belum cukup selesaikan masalah tamadun Negara Bangsa Melayu Islam ini, saudara. Banyakkanlah membaca, mengaji dan berguru dengan Guru-guru Tamadun yang Mursyid. Ingatlah bahawa kejatuhan empayar Andalusia di Gibraltar dan Empayar Melayu Islam Melaka, ialah SUBJEK MAHA BESAR yang terkesan kepada kita rakyat Raja, beragama Islam.

    ReplyDelete
  12. Kpd Suman,

    Jaganlah melihat Islam hanya pada warna hijau, slogan ada perkataan Islam atau slogan nama Allah. Harap berjubah sampai ke lantai tapi bila tengok perempuan, miang macam tak berjimak sebulan.

    ReplyDelete
  13. Betul tu Anon 6.52 pm,

    Kalau tidak tak kanlah dlm akhbar & blog2 milik pembangkang penuh dgn iklan barang kuat seks .... dia nak ikut ketua umum Bro ABI depan belakang sama rasa.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive