Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, August 16, 2011

Skim Telo Izzah Anwar

Luar lingkungan Nurul Izzah Anwar memberi fenomena pemikiran songsang yang jelas, bahawa Nurul Izzah ini sudah menjadi boneka mainan papanya, Saudara Anwar Ibrahim. Pak Sedaro terpanggil untuk memayung pemikiran plural Izzah ini kerana Jabatan Penerangan UMNO masih sibuk bersidang dalam bilik dan kamar 7 kotak mereka. Ternyata, Jabatan Penerangan UMNO hanyalah media baru dalam sebuah media baru UMNO.

Nasib baik Nurul Izzah ini bukan anak seorang Perdana Menteri atau menantu kepada Perdana Menteri. Namun dia ialah anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1997 sewaktu Anwar Ibrahim dipesan oleh Dr. Mahathir untuk undur diri secara terhormat.

Skim Telo Izzah Anwar menulis bahawa skim-skim Kerajaan Malaysia pimpinan Barisan Nasional semuanya bersifat impian dan rembesan penuh angan-angan. Tiada barang satu pun yang dirasai dan dinikmati oleh rakyat. Apo kau ni bungko ko Izzah! Yang apak kau menentekedarah sepanjang masa hingga hari ini, diberi masa untuk dolak-dalik, tangguh-tangguh, keluar-masuk sempadan negara, pi mai-pi mai jumpa China Doll, itu semua adalah SKIM EHSAN BARISAN NASIONAL dan KERAJAAN MELAYU ISLAM UMNO.

Kau diberi tempat di UTP, Tronoh sebelum escort apak kau jemput tergesa-gesa di waktu malam untuk keluar daripada UTP pun sobab Skim Kerajaan UMNO. Kononnya kata Izzah Dana Negara perlu dibelanjakan untuk memboleh manusia dan persis manusia seperti PKR, DAP, PAS, PSM, Plural, Liberal, GERAKAN boleh berpayung di Malaysia. Apo kau gilo, abih selama ni Dana Negara tak dibelanjakan ke? Kok Dana Negara tak dibelanjakan mana datangnya Elaun Ahli Parlimen tu.

Boleh ke kau kongsi dengan rakyat Elaun Ahli Parlimen RM750,000.00 setahun? Duit BONUS misalnya ialah Wang Ehsan Negara kepada Pekerja Kerajaan. Bukan ada dalam mana-mana peruntukan, bahawa Kerajaan Malaysia mesti beri BONUS kepada pekerja. Masa, apak kau tunggu kerusi Menteri Kewangan, bukan saja "hangus" pemberian BONUS melampau, malah ditaja suku-sakat yang hari ini bersekongkol dengan PKR pelbagai "pink-form" dan cetakan duit. Sebab tu bila Gobalakrisna memekak kepada Anwar Ibrahim, sonyap sunyi Anwar Ibrahim. Ingat, Gobalakrisna dulu ialah Setiausaha Agong MIC.

Pak Sedaro nak posan kepada Skim Telo Izzah Anwar, kalau nak berhujah dan berdayung dalam Tsunami Politik Massa, jadilah lebih bijaksana. Kok iyo nak berjuang isu-isu besar, fikirkan bagaimana "isu-isu Perbandaran Melayu boleh dilaksana", "isu-isu Mengurangkan Kos Sara Hidup Kota Metropolis untuk pekerja di bawah RM3,000 sebulan", "bagaimana Jawatankuasa Khas Pilihanraya di Parlimen boleh berperanan, dalam padang 1 Malaysia yang kau sibuk berpolitik di Lembah Pantai, hari ini?"

Berapa banyak duit skim-skim yang kau sebut dalam Sinar Harian Selasa 16 Ogos 2011, telah dimakan kenyang oleh kalangan DAP, PKR, PAS, PSM selama bernyawa di Malaysia?!

4 comments:

  1. Inilah tulisan yang paling bangang. Duit yang ko cakap kerajaan pakai dan bagi pada rakyat itu duit RAKYAT lah bodoh, bukan duit orang Barisan Nasional, atau duit mak bapak orang UMNO. Itulah, bila dah lama memerintah, AMANAH pun tak tahu, pergi le belajar.

    ReplyDelete
  2. mana lu tau duit rakyat....hahahaha

    ReplyDelete
  3. Allo Imazli,,, Kau ni mmg spesies DUNGU kot,, Orang2 Bani UMPORNO@Melayu SUBSIDI ni mmg berfikiran mcm kau ni la.Kau ni PATI baru dapat MyKad ke?????

    ReplyDelete
  4. byk sgt ke duit rakyat ko bro spai buley bina klcc??hahah, pk guna otak la bukan lutut. ko baya cukai setaun pn tah bape ratus je pastu nk sebok2 gune duit ko baya subsidi haha.ko ni dulu blaja takat darjah 6 je kot.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive