Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, August 15, 2011

Nik Aziz berbangsa CINA?

Assalamualaikum,

Semoga semua dalam keadaan sihat dan sejahtera, dikuatkan iman oleh Allah s.w.t untuk menempuh dugaan dalam menunaikan rukun Islam yang ketiga iaitu berpuasa sebulan di bulan Ramadhan.

Dalam kita bermuhasabah diri, mengembalikan kembali jati diri sebagai seorang mukmin sejati yang taat kepada perintah-Nya, maka janganlah kita lupa untuk mengeratkan lagi hubungan kita sesama manusia.

Menyentuh isu hubungan kita sesama manusia, saya terpanggil untuk berkongsi pendapat bersama semua pembaca tentang berita yang saya tonton di tv malam tadi berkenaan ulasan Nik Abdul Aziz mursyidul amPas, tentang tindakan kerajaan Pulau Pinang menghalang umat Islam mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran menggunakan pembesar suara. Pok Nik mempertahankan tindakan kerajaan DAP itu semata-mata kerana bencinya dia terhadap UMNO.

Wahai Nik Aziz...jangan jadi BANGANG! Ini negara Islam! Perlembagaan Persekutuan telah memperakukan bahawa Agama Persekutuan Malaysia adalah Islam. Yang Pok Nik bangang sangat nak menjaga hati budak-budak cina chauvinist tu buat apa?! Mangkuk DAP tu selama ni tak pernah sedikitpun nak jaga hati umat Islam di Malaysia ni. Hampir SEMUA Kaum CINA di MALAYSIA tak kira apa pun partinya SANGAT JARANG menjaga keharmonian hubungan sesama kaum.

Cuba kita fikir sejenak, andaikan Malaysia sekarang adalah negara Cina, agaknya berani tak Nik Aziz nak cakap pada kaum cina, "Wei nak mati pun bising ka? Gendang sana, gendang sini. Kalau mau mati pun dok diam-diam sudahlah. Lepas tu nak berarak pulak usung mayat. Lu tau tak jalan jammed tiap kali ada Cina mampus?"

Agak-agak berani tak Nik Aziz cakap begitu dengan orang Cina?

Tetapi Cina sekarang ni berani pulak nak menegur Melayu dalam mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran. Tu belum lagi dapat mandat memerintah Malaysia, dah berani hina Melayu & Islam, kalau dah bentuk kerajaan tak tau la apa jenis samseng pulak mereka nak tunjuk...

Jadi, kepada sekalian warga CINA yang diberikan kerakyatan oleh bangsa Melayu...ini satu pesanan ikhlas dari saya;

WEI CINO!!! DEN TAK USIK KAU...EKAU JANGAN MENGADO NAK USIK DEN. KAU JANGAN INGAT MELAYU TAKUT! LOBIH BAIK DUDUK DIAM-DIAM HA APEK...

Sekian, terima kasih kerana sudi membaca.

8 comments:

  1. Bangsa Cina dah kurang ajar akibat dapat P.Pinang pastu dapat pegang EXCO Sgor...aku tinggal kat Bkt Tinggi Klang...majoriti Cina..depa nie tak pernah hormat jiran2..main mercun CNY stail "FireWorks" tengah malam.., asap mercun tu kira mencemar alam sekitar..Cina tak peduli..buat tempat sembah tokong 3hari 3 malam..main gendang siang malam..makin kurang ajar..bukan namanya...aku komplain kat Mp Klang depa kata Ronnie Liu, Exco DAP..coverline!!!

    ReplyDelete
  2. kalu cina komunis india apa lak?

    ReplyDelete
  3. Allo AhmadAlbab@BONGAP,,,,
    Jangan suko2 kau putar bolit cerito mengatokan Kerajaan negeri P.Pinanag yg suruh mcm yg kau duk FITNAH yo,,
    Hari ni MUFTI P.Pinang dah beri PENJELASAN yg SEBENAR.
    Hanyo Spesis UMPORNO mcm kau ni yg suko menabur FITNAH.Atau kau memang jenis TULI.

    ReplyDelete
  4. Allo Anon 10.59,,,
    Kalau botul apo yg kau kato ni,,apo lagi kau pogi la buek REPORT kek balai,,,main mercun tu kan salah d sisi undang2 negara,,
    Mcm botul yo kau dh komplen kek MP Klang??? Ntah2 PEMBONGAK kau yo kot???Kau nk busuk2 pulak namo org lain buat pe???
    Lain kali REPORT BALAI la,,,apa la lu!!!! Polis dah tk boleh percaya lg ye??? ha,haa,,haaa,,,,

    ReplyDelete
  5. wahai penulis blog ni,islam ni bukan malaysia tubuh.. tp datang dr Allah.. yang mencipta undang2 islam ni Allah,bukannye malaysia.. kalau x baca hadis2 nabi dan hukum agama sapa habis jgn dok pandai2 buat2 cerita..kan masuk kubur x selamatkan,bila kau mati blog kau ni x ilang,ari2 org dok baca ftnah kau buat,klu yg betul kau selamat,kalau x betul camner,jd byk2 la buat kebajikan

    ReplyDelete
  6. news from graveyardAugust 20, 2011 at 4:03 AM

    kalau editor harakah dan malaysiakini mati pun orang boleh baca fitnah2 yang mereka buat tu jugak kan? dosa kekal sampai akhirat. kau macam tau je orang lain masuk kubur tak selamat. kau ni kashaf ke? kau selamat sangat dlm kubur ke?

    ReplyDelete
  7. Tulislah dengan kebenaran.....Setiap amal perbuatan kita akan dicatat oleh para Malaikat dan pastinya akan dihisab di akhirat kelak.....

    ReplyDelete
  8. owner blog ni bukan takut Allah. takut pas.. hahaha

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive