Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, August 9, 2011

PAS for Murtad

Wali Selipar melalui satu lorong kecil semasa hendak pulang ke rumahnya. Entah bagaimana, di tengah perjalanan, dia terjumpa seketul objek yang masih panas. Namun dia keliru sama ada objek yang dijumpai itu adalah najis ataupun tidak. Disebabkan kemusykilan yang teramat sangat, Wali Selipar mengambil keputusan untuk mengkaji objek berkenaan.

Sambil meneliti objek tersebut, Wali Selipar berkata "Bentuk macam tahi."

Selepas itu dia pegang pula objek tersebut lalu berkata, "Lembik macam tahi."

Kemudian Wali Selipar mencolek sedikit objek tersebut dan dihidunya, sambil berkata, "Bau macam tahi."

Oleh kerana Wali Selipar masih ragu-ragu dengan objek itu, dia pun mengambil keputusan untuk mejilat sedikit. Sebaik menjilat, Wali Selipar terjerit...

"BUKAN TAHI...cuma rasa aje sama!"

*********

Begitulah analogi sikap penyokong pakatan pembangkang, khususnya Pas terhadap apa sahaja isu yang melibatkan Komplot Haram. Kenapa digelar Komplot Haram? Kerana Pakatan Pembangkang Haram ini tidak sah daftar pertubuhannya.

Walaupun 'hati kecil' Pas mengakui apa yang dilakukan oleh rakan sekutu mereka adalah sesuatu yang haram dan salah, namun mereka terus menyokong demi nafsu kepada kekuasaan dan kekayaan.

Jelas bahawa Pas kini umpama syaitan bisu dalam beberapa perkara antaranya, isu video seks yang melibatkan manusia ANUgerah tuhan, isu ANUwar sokong Lina Joy murtad dan memperjuangkan Pluralisme (semua agama sama), isu Ambiga sokong umat Islam murtad, isu perletakan jawatan Naib Chanselor Unisel, serta terbaru isu penglibatan beberapa individu Islam yang menyertai aktiviti keagamaan kristian di gereja Methodist Seksyen 13, Petaling Jaya.

Isu gereja yang disiasat Jabatan Agama Islam Selangor itu terus mendapat perhatian umat Islam di negara ini. Dalam hal ini, Pas terperangkap dengan permainan sendiri kerana ada pemimpin Pas sendiri mengkritik serta menghina JAIS dan Hassan Ali. Situasi ini terjadi kerana terdapat desakan kuat daripada rakan sekutu Pas iaitu DAPigs yang menguasai pentadbiran kerajaan Selangor.

Sesama pemimpin Pas sendiri pun ada yang sanggup mengherdik pemimpin dari parti sendiri semata-mata untuk menjilat DAPigs, maka adalah lebih baik PARTI ISLAM SEMALAYSIA DIBUBARKAN dan terus sertai DAPigs.

DAPigs for All, Pas for Murtad!

19 comments:

  1. paneah biang ni syaitan ape...? nak tanya juga.

    ReplyDelete
  2. Apo lak tak nak suruh Umno pisah ngan MCA..cino yo..pakatan gak tu..tak lak HARAM yo tak..Topuk dado la tuan bulan poso ni..

    ReplyDelete
  3. Tadi kek Hentian Pagoh.... ado satu korgo pak haji. Kek keto ado sticker PAS FOR ALL ngan IKUT ISLAM PASTI SELAMAT. Tapi den nengok anak dagho..uuummmaanngg aaaiii... nak tokuar bijik mato den... pakai legging... baju eh sondad.... ateh bawak bulat....camno koba nak Islam an DAPig...anak sendighi pun bulat yo....

    ReplyDelete
  4. tak bangang mcm nik ajisAugust 9, 2011 at 6:04 PM

    mca mic gerakan itu zimmi
    dap itu harbi

    sonang cerita dap saja yang cakap nak buat negara islam langkat mayat dia dulu.

    dlm pemerintahan islam kafir zimmi wajib dilindungi jika mereka akur dgn pemerintahan islam.

    kafir harbi kasi perang saja.

    orang pas saja buat2 tak faham.

    pas for bangang.

    ReplyDelete
  5. umno mca pakatan? magkuk tul la org tak pahem bahase jiwa bangsa ni. hahaha. meka tu dok bwh bn. dap pkr pas komplot haram sebab logo lain2 sendiri sendiri agenda lain2 wlapun rambut sama putih hitam. mamat anon atas sekali tu dr dulu den nengok sengajo tulih perkataan paneah biang tu. samo ado dio jonih tak sekolah sampai tepakso buek provokasi bangang, atau mmg tak tau ngejo sobab kono hompuk ngan bato. hahaha. oh lupo, org pas tau ke ngeja.

    ReplyDelete
  6. he,,hee Gedoyok Pencacai UmPORNO... Sodar2 lah sikit.. Negaro dh nak tergadai kek YAHUDI angkara Umporno kau duk beriyo2 yo lagi dengan sikap tak sodar diri kau,,mengampu2,membodek,,,menyalah2kan orang PAS,, Apo lah BANGANG Bonar Pencacai UMPORNO org N9 ni????? YG terbaru Duit Syiling pun dah ado lambang YAHUDI kau dah tau Bolum???? Ni semuo sobab org mcm kau ni lah,,,menyokong membabi buto UMPORNO@APCO. Pencacai UMPORNO buek2 tak Tahu ko atau memang dah BERMAZHAB APCO@UMPORNO@YAHUDI?????

    ReplyDelete
  7. he,,hee Gedoyok Pencacai UmPORNO... Sodar2 lah sikit.. Negaro dh nak tergadai kek YAHUDI angkara Umporno kau duk beriyo2 yo lagi dengan sikap tak sodar diri kau,,mengampu2,membodek,,,menyalah2kan orang PAS,, Apo lah BANGANG Bonar Pencacai UMPORNO org N9 ni????? YG terbaru Duit Syiling pun dah ado lambang YAHUDI kau dah tau Bolum???? Ni semuo sobab org mcm kau ni lah,,,menyokong membabi buto UMPORNO@APCO. Pencacai UMPORNO buek2 tak Tahu ko atau memang dah BERMAZHAB APCO@UMPORNO@YAHUDI?????

    ReplyDelete
  8. jawab kepada isu yang diutarakan artikel la hompuk. apahat konar tang lain pulak. tak boleh jawab ka? balik2 upco. cari hujah lain la hompuk. basi dah la. yang kawan ngan yahudi dan israel tu si aljub sebab dia sendiri mengaku depa tu sahabat dia.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,

    Jangan la angin bona pak pok... meh den belanjo buka air kathira ha...

    - parti jahat -

    ReplyDelete
  10. Waa,,,Kah,,Kah..Kahh!!!!
    Tom TerTembak dah PANEH JUBOR,,,
    Dasar Pencacai UmPORNO@APCO,,,
    Orang Melayu Murtad nak salahkan PAS pulak ko???
    Kunun-Kunun UmPORNO pejuang melayu,,Apo yg UmPORNO dh Buek selamo ni nk menyelamatkan Melayu Murtad??? Buek BODOH yo Ko????
    UmPORNO PENGKHIANAT NEGARO dan BANGSO,,,,

    ReplyDelete
  11. Kpd Anon 12.24pm,

    Kalau awak tak ada hujah bagi menjelaskan isu 'makan tahi' PAS terhadap arahan DAP, baik awak banyak2 mengucap, merenung dan berfikir setiap contoh yg diberikan. Moga di bulan Ramadhan, Allah bukankan hijab melihat kebenaran....

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum,

    pak pok... apo yang UMNO buek salah & buruk tak semesti eh PAS pun kono ikut... PAS kono botulkan.. kalau macam tu tak guna la orang pangkah PAS, orang pangkah PAS pasal nak pembaharuan, nak monontang korupsi, nak menegakkan negara berkebajikan.. kut camtu PAS samo ajo lah dgn UMNO..

    P/S : Tapi PAS lobih sikit la dari UMNO iaitu kocut ngan puak Kafir Harbi.. Parti Alah Saja & Parti Ambiga Sreevanisan.. hehehe

    - parti jahat -

    ReplyDelete
  13. UMPORNO mano nak dongar teguran dari org lain,,, dh BERMAZHABKAN APCO@YAHUDI,,, Orang2 UMPORNO tak ingat ko PAS pernah nak bentang rang Undang2 ANTI MURTAD dlm Dewan Tapi Di Tentang Bulat2,Di tolak Montah2 dek UMPORNO. Apo ko BANGANG punyo MELAYU UMPORNO????

    ReplyDelete
  14. Pak pok,

    ekau ni salah paham ni pak puk..
    den bukan suruh PAS botulkan UMNO... memang tak buleh dibotulkan.. Den koba an mano nogori yang PAS ambilalih dari UMNO tu konolah botul kan ikut acuan dan prosedurnya sendiri.. UMNO dah takdo kuaso sekarang PAS lak berkuaso.. ekau ingat dengan salah an UMNO, PAS buleh jadi hebat ko..

    Apo bangang eh silap sendiri salahkan orang lain.. tak compatible, takde viability nak jadi pemerintah langsung...

    - parti jahat -

    ReplyDelete
  15. kpd Anon 5.57pm 10/8/11,

    Asyik sebut APCO, yg tagline PAS for All sama dgn Israel for All kau orang ingat kebetulan ke? dgn warna bendera yg sama, kebetulan ke?

    Memang botol cakap kau paneh miang, lembik mcm taik, bau macam taik & rasa macam taik TAPI bukan taik. hehehe......

    ReplyDelete
  16. Apabila penganut Islam sesama sendiri tak bersatu, gerakan kristian mengambil tempat dan gerakan ini semakin berani kerana mereka tahu DAP & PKR dibelakang mereka. PAS mcm biasa lembab dlm membaca strategi rakan sekutu yg akhirnya layak jadi kuda tunggangan sahaja.

    ReplyDelete
  17. berkata ikut sedap je.. x pikir kenapa pusat hiburan masih ada lg kat malaysia.. siapa yg mentadbir malaysia sekarang.. kalau nak ubah rakyat,kena cegah yang mungkar dulu.. esok2 tanggung la sapa yg meluluskan tempat mcm tu dan sapa yg menyokong dr belakang..

    ReplyDelete
  18. news from graveyardAugust 20, 2011 at 4:00 AM

    sibuk sangat pasal pusat hiburan. apasal bila dah perintah selangor penang kedah tak tutup jugak pusat hiburan. makin bertambah lagi ada la wlpn pas yg perintah. tgk selangor dan penang berapa banyak pusat hiburan. zaman umno 1000 lesen. zaman pr dah jadi 4000 lesen. naik 4kali ganda. rumah urut lagi bersepah setiap km ada. nk tutup di kedah, kena jengil dgn dap trus menikus. pas dah 21tahun di kelantan, masih ada lagi pusat hiburan, pusat pelacuran dan pusat judi. apa cer? perjuangan isle sangat la tu.

    ReplyDelete
  19. He he he..
    Betul lah tu.

    Muhasabah kan lebih mudah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive