Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, November 22, 2011

myKMS1M: Blogger nak jadi calon?!

ANTARA RESOLUSI KONVENSYEN MEDIA SOSIAL 1MALAYSIA 2011 YANG BERLANGSUNG PADA 20 NOVEMBER LALU DI PWTC ADALAH SEPERTI BERIKUT:-

1. Menggesa agar hala tuju dan pelan komunikasi yang tersusun dirangka serta dikoordinasikan dengan baik supaya maklumat dan isu dapat dijelaskan dengan lebih berkesan (CADANGAN YANG BAGUS. CUMA PERLU DIPERINCIKAN KAEDAH & TATACARA)

2. Mencadangkan agar sebuah bank informasi dibangunkan bagi memudahkan penggiat media sosial untuk membuat rujukan dan berkongsi maklumat dengan mudah dan pantas seterusnya membolehkan ia disebarkan kepada masyarakat pelbagai peringkat dan lapisan demi mempertahankan kebenaran (BAB NI PUN BAGUS. TAPI BILA SEBUT "BANK", TAK KIRALAH BANK INFORMASI KA...BANK TRANSFORMASI KA...BLA..BLA..BLA..YANG MENGURUSKAN BANK TU NANTI MESTI UNTUNG BESAR! HAHAHA...)

3. Menubuhkan satu sekretariat bagi menguruskan bank informasi ini secara efisien dan efektif. (KAN DAH CAKAP...SEKRETARIAT BANK JUGAK YANG UNTUNG. HAHAHA!)

4. Menyarankan agar penglibatan golongan muda melalui pelbagai platform dalam program transformasi Kerajaan dipertingkatkan bagi memberikan mereka gambaran yang jelas mengenai komitmen kerajaan terhadap rakyat, seterusnya meningkatkan keyakinan mereka untuk menjelaskan transformasi yang sedang dilaksanakan ini di media sosial (BANYAK DAH PROGRAM GOLONGAN MUDA DILAKUKAN KERAJAAN SEBELUM NI, TAPI END RESULT MACAM TU JUGAK. TIADA PERUBAHAN. BANYAK PROGRAM SYOK SENDIRI)

5. Menyatakan komitmen untuk mengadakan siri jelajah Media Sosial 1Malaysia ke seluruh Negara sebagai satu lagi langkah bagi mendekati penggiat media sosial dari setiap lapisan. (TAK PAYAH SIRI JELAJAH LA. MEMBAZIR DUIT JE. TUMPUKAN UNTUK GEMBLENG KEKUATAN PADA PENGGIAT MEDIA SOSIAL SEDIA ADA PUN DAH CUKUP. SETAKAT NAK DEKATKAN DIRI DENGAN PENGGIAT MEDIA SOSIAL, TAPI BILA DAH HABIS JELAJAH TIADA FOLLOW UP APA GUNA? BANYAK DAH TERJADI SEBELUM NI. PENGGIAT MEDIA SOSIAL JUGAK YANG MELOPONG. LAGIPUN PRU DAH DEKAT DAN MASA TIDAK MENYEBELAHI KITA. KALO NAK BUAT JUGAK, IA PERLU DILAKUKAN BERTERUSAN SUPAYA MOMENTUM SEBELUM PRU TIDAK HILANG. BUKAN BUAT SEMATA-MATA NAK BODEK NAJIB JE)

6. Mendesak agar pemimpin-pemimpin Barisan Nasional segera meningkatkan penglibatan di media sosial, memanfaatkan sepenuhnya media ini untuk merasai denyut nadi rakyat serta memenangi hati mereka dan secara pro aktif menyebarkan maklumat, memperjelas isu dan mempertahankan dasar-dasar kerajaan. (HAAA...BAB NI DEN SOKONG. PEMIMPIN BN MALAS NAK GUNA MEDIA BARU. MAKLUMLAH KEBANYAKANNYA ORANG LAMA YANG BUTA IT. KALO GUNA MEDIA BARU PUN, MEREKA HANYA UPDATE STATUS JADUAL KERJA, BUKANNYA NAK 'BERBUAL' ATAU BERKOMUNIKASI SECARA LANGSUNG DENGAN RAKYAT. BERBEZA PENDEKATAN BERBANDING PEMIMPIN PEMBANGKANG YANG PRO AKTIF)

7. Menyarankan agar Perdana Menteri menjadikan penglibatan aktif dalam media sosial sebagai salah satu kriteria untuk seseorang dinamakan sebagai calon dalam pilihanraya. (KAH..KAH..KAH! NAMPAK SANGAT BLOGGER KINI DAH ADA AGENDA PERIBADI NAK JADI CALON. KAH..KAH..KAH! MEMANG PERASAN SYOK SENDIRI. KAH..KAH..KAH! NAMPAK 'SANGAT IKHLAS' CADANGAN NI. KAH..KAH..KAH!

8. Berikrar akan bersatu hati dan bersungguh-sungguh membantu kerajaan menyebarkan maklumat, memperjelas isu, menegak kebenaran dan menangkis kepalsuan (NO MONEY NO HELP...RIGHT?)

9. Menyeru agar semua penggiat media sosial memberi sepenuh tumpuan kepada agenda bersama dan mengetepikan segala perbezaan serta perbalahan peribadi dan kumpulan. (SELALU BERGADUH PUN PASAL DUIT, KAN...KAN...KAN? KETEPIKAN PERBEZAAN? HAHAHA...CAKAP MEMANG MURAH!)

10. Berjanji untuk menggunakan media sosial secara bertanggungjawab demi memastikan hasrat Gagasan 1Malaysia dan pelan transformasi terlaksana dengan jayanya! (YA..BETUL. JANGAN BERGADUH, JANGAN MEMBURUKKAN SESAMA SENDIRI, JANGAN NAK MEMBODEK 24/7)

APABILA KEIKHLASAN SUDAH HILANG DI HATI, SEGALA PENGORBANAN JADI SIA-SIA...DAN PASTI MENGUNDANG RASA KECEWA. WALLAHUALAM!

3 comments:

  1. Tun Faizal kembang hidung la... Leh jaja dia da confirm jadi calon dari team bloger!!!

    Pas tu dia akan lantik jadi CEO bank Informasi!! hahahaha

    banyak masyukkkkkkkkk tu bai...

    ReplyDelete
  2. mmg masyuk. geng nyamuk kena tipu dengan geng elitis. tun pendek dan geng jugak yang untung. rm tu brader. $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ReplyDelete
  3. hahhaha...
    resolusi yg agak bernas..
    alangkah elok jika RM tu semua bg kat setiap blogger..
    jgn nk kroni sgt...

    ReplyDelete

Blog Archive