Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, November 17, 2011

APEK DARI HAWAii

East-West Center menjadi saksi perakuan bahawa Yayasan Gerakan Kesederhaan Global atau bahasa Jawinya Yayasan Halaqah Wasotiyyah Adijagat akan berpangkalan di Kuala Lumpur atau lebih cantik di Putrajaya. Namun, jika dikaji daripada aspek keselamatan Negara, amat cantik dijamak Yayasan ini di Pusat Perdagangan Dunia Asia Baru di Bandaraya Kuala Lumpur.

Persoalan paling ironinya, mengapa Alumni UIAM? Apakah Akademi Kepemimpinan Perdana di Salak Tinggi, tiada tokoh "world-class" yang boleh diangkat!

Apakah insan yang dinobat sebagai Profesor Ulung, Profesor Di Raja. Profesor Agung, Tokoh Melayu Ulung tidak berswadaya menerus tsunami Halaqah Wasotiyyah Dunia?

Dulu, ISTAC yang dipandu oleh Tan Sri Prof. Dr. Syed Muhammad Naquib bin Ali Al-Attas, pencanai panji-panji PEKEMBAR ialah insan pilihan dan harapan, hinggalah Gerakan Songsang Anwar Ibrahim berjaya menerajang insan ilmuan ini. Begitu juga, sepupu Naquib, Prof. Di Raja Ungku Aziz Ungku Ismail, begitu sohor dengan Universiti Malaya, hari ini, tidak terlibat dalam "Sidang The Eldest and Elderly Malaysia".

Apakah Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global ini, ialah acuan dan mercu pra-persediaan pengunduran Haji Mohd Najib Haji Abdul Razak Haji Hussein?

Apakah East-West Center meneropong, kaedah berbeza untuk menembusi perisai dan tembok kebal Islamisasi di Malaysia? Apakah East-West Center akan menjadi pusat ilmu Tamadun Tinggi, seperti yang dibahas dan dirungkai oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad pada 10 November 2012 di The Mines, Serdang?

Apakah Yayasan ini akan ditaja sebanyak RM 10 billion oleh "tauke-tauke besar Arab" dan "cartel-cartel Yahudi"? Apakah Yayasan ini akan ditaja oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu dengan melantik seorang pemimpin ulung seperti Tun Dr. Mahathir sebagai Presiden berstatus sama taraf dengan seorang Setiausaha Agung PBB, iaitu Diplomat Antarabangsa dan punya imuniti Kuasa-kuasa khas PBB?

Apakah Yayasan Wasotiyyah ini boleh memberi faedah besar kepada Negara, khususnya kepada 3000 orang mahasof iswa Pengajian Antarabangsa, baik dalam bidang Perniagaan, Politik sebagainya? Atau Foundation of Global Movement of Moderates ini merupakan "tapak kepada Penjajahan Baru" secara Min Chong Yuen Thong oleh Freemasonary dan Orientalis Zion.

APEC atau APEK yang dibawa balik? Justeru secara mikronya, ramai akan terlibat dalam menjaya inisiatif mulia YAB Perdana Menteri.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive