Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, November 5, 2011

Kesian Najib...


Sebelum ni hanya orang bawahan saja yang bertungkus-lumus 'terpaksa' mempertahankan isterinya. Tapi kini dia sebagai Ketua Keluarga pun terpaksa jugak masuk campur mempertahankan keluarga sendiri. Nak tunaikan ibadah haji pun tak tenang di Mekah sana. Jika tidak kerana terlalu percaya 110% dengan laporan punahsihat, dan awal-awal lagi dah suruh bakal Hajjah tu diam sebelum PRU-13; pasti sekarang ni dah tak perlu susah payah nak ber'tweet' sana sini semasa menunaikan rukun Islam ke-5. Sendiri tak mahu dengar...sendiri tanggunglah.

Kepada MT UMNO dan punahsihat sekeliling Najib - BRAVO???

Kepada pencacai pembangkang - Seronok Memfitnah???


An-Nur, Ayat 19
"Orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang keji itu tersiar dikalangan orang-orang beriman, bagi mereka azab yang pedih di dunia dan akhirat. Allah mengetahuinya, sedang kamu tidak mengetahui."

Al-Isra'a, Ayat 36
"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta bertanggungjawab tentangnya."

Al-Baqarah, Ayat 191
"Dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan."

An-Nur, Ayat 23-24
Mereka yang memfitnah perempuan suci, celakalah di dunia dan akhirat; bagi mereka hukuman yang dahsyat dihari pengadilan; lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi di atas perbuatan mereka.

Al-Buruj, Ayat 10
Orang yang memfitnah orang mukmim, kemudian tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar.

13 comments:

  1. Bini sengaja mencari sensasi dan glamour. Dulunya heboh nak jadi first lady.

    Dapat pula RM111.1million untuk program Permata hanya dengan bisiskan atas bantal. Otak budak yang dah cair nak cairkan lagi? Bagilah duit tu kpd yang sangat2 memerlukan diluar bandar.

    Sebenarnya suami-isteri sama jua. ETP untuk elit. Main jolok jari macam budak sekolah. Innovatif?

    ReplyDelete
  2. Ayat2 alquran diatas teringat den akan fitnah terbesar akhir zaman dibumi msia ini. hanya kerana perjuangan belum solosai KUNUN, diujudnya cerita liwat yg tak masuk diakai dan ditertawa seluruh dunia. Mmg patut padan cerita sebegini hanya lombu percayai, bermula dari mahalombu kepada lombu dan mmg sesuai digelar parti lombu bersatu.

    ReplyDelete
  3. haha liwat tu betul la poik. tak cayo tanyo kawan baik nuar. ado 2 orang dok somban ni yang samo macoba dan um ngan dio dulu.

    ReplyDelete
  4. Patutlah melayu sonang dijajah, bila org putih kato tok janggut, tok bahaman, mat kilau, Dr burhanudin pengganas, anon pokak badak 9.32 pm terus percaya. amat malang bila percaya pd sikepala shit kata sastrawan negara..

    ReplyDelete
  5. haha tok janggut, tok bahaman, mat kilau, Dr burhanudin tu kategori pejuang. tapi bukan pejuang kemerdekaan. mereka perjuangkan kumpulan sendiri yang tak setuju dengan dasar kutipan cukai. sebab cukai baru menentang. kalo tak sobab cukai dok ontok. apo kono mengono poik. kau dah jumpa ehsan lum. haha.

    ReplyDelete
  6. Kesian umat islam melayu terus menerus menziarahi pusara askar dan polis british tapi pusara pejuang melayu tok janggut, tok bahaman, mat kilau juga Dr Buharnuddin terus dipinggirkan takut2 British marah pangkat tak dapat. Inilah hasil benih penjajah yg berjaya ditanam oleh latnatullah penjajah juga terus menerus memperlekehkan undang2 hudud islam KUNUN hukum hudud tak adil.

    ReplyDelete
  7. Anon 10.08 pm agaknya bai askar sepoi kut yg sama2 memperjuang kemerdekaan tanah melayu, almaklumlah tanah melayu tiada pernah dijajah kato prof anak keling.

    ReplyDelete
  8. haha hanya mereka yg tak pernah angkat senjata berjuang dan tiada kerabatnya yang pernah dibunuh komunis, jepun dan british saja yang akan cakap macam anon 941 dan 943. haha cakap saja pandey poik. habuk pun tarak. hingusan. haha.

    ReplyDelete
  9. anon 11.35 bekas askar british agaknya ooih. jadilah berkat perjuangan bang mat, terasolah jugak duit raya dari jaman british. Pejuang yg menentang dasar kutipan cukai british pun dikira pejuang kemerdekaan sbbnya british jajah tanah melayu nak makan cukai percuma rakyat. tapi apo nak buat kalau dah jonis sekular tetap dia kato shit org putih wangi.

    ReplyDelete
  10. haha anon 630 kureng2 kerajaang bn tak ponah lak kato british tu bukan penjajah. malah di sekolah pun diajor pada budak2 yang british tu penjajah. tapi puak2 mu kato komunis tu pejuang. bodoh ka apa? haha pejuang cukai dikira pejuang kemerdekaan? abih yang lanun lawan kerajaan melaka yg kutip cukai tu kau nak panggil pejuang kemerdekaan jugak ke? haha tu la bila belajar sejarah tak habih. haha. kesian tok nek hang.

    ReplyDelete
  11. Kera ja ang bn minat sodut jobo penjajah yes sir no sir kilang Carlbers terbesar rantau asia tenggara, tup2 anak ada syer kilang arak san migel. Org ganu jangang jadi natang jadilah insan insan yg kenal robnya bukan toghut org putih illuminati pueek!

    ReplyDelete
  12. haha itulah taktik lapok pembangkang macam anon atas ni. bila tak bulih jawap dok kalih isu ke lain. haha. kesian mak pak hang. k lah kita ikut rentak ekau. haha. bila pas nak tutup itu kilang carlsberg di selangor. ckp masa pru12 hari ini perintah, esok tutup kilang. apa sudah jadi? pasai takut dapig ka? haha. dan bila pulak pusat pelacuran yg jarak 400meter dari pejabat menteri besar kelantan tu nak tutup? 21 tahun dah berlalu. haha. angkat dulang paku serpih...

    ReplyDelete
  13. Kilang arak tu bapak mertua kau yg rasmi jatuh ateh kepalo ba[pok kau la nak tutupnya itu pun tak tahu bahaso.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive