Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, November 9, 2011

Woi LEMBU!!!

WOI NFC...kenapa kau tak bentangkan saja laporan kewangan syarikat dan tataurus projek lembu Gemas kepada umum. Jangan kau main lawyer untuk sorok kegiatan keparat kau. Rakyat berhak tahu sebab korang guna duit rakyat! Itu projek lembu untuk rakyat...bukan untuk KEPARAT!

WOI SHAHRIZAT...kenapa kerabat kau tak bagi wartawan, media dan orang ramai masuk ke ladang lembu keluarga kau? Apa yang kau takut? Tunjukkan kepada rakyat bahawa projek yang kau kata (atau Noh yang kata) kononnya berjaya. Kasi BUKTI la jika benar tiada unsur KONSPIRASI (liwat lembu)!!

WOI PERDANA MENTERI (Paklah sebenarnya) DAN MENTERI PERTANIAN...macamana projek besar kerajaan boleh bagi pada kaum kerabat MENTERI KABINET in the first place?? Bukankah ini yang dinamakan conflict of interest??? Bukankah ini yang dipanggil Kronisme & Nepotisme tahap tertinggi (pinjam ayat Al-Juburi)????

WOI BARISAN NASIONAL...KORANG SEMUA NAK MENANG PILIHANRAYA KA ATAU MEMANG DAH NIAT NAK JADI PEMBANGKANG LEPAS PRU-13???

WOI PEMIMPIN MALAYSIA...ADAKAH KORANG MEMANG SPESIS BUTA, TULI, KAYU, BAHLOL?

KASI JAWAB LA...

8 comments:

  1. Now, I remember. When I was waiting in the guest lobby to hand a memorandum concerning rice to the Minister of Agriculture (Muhyidin) I met Sharizat's husband looking happy only. My memo didn't get through. Bastard Personal Sec.

    The husband left TPM (CEO) and become Chairman of IJN BOD. When I was interviewed for TPM post during his time, he asked me how was MARDI. Point blank I told him that the top management was bad. That was a mistake because he must have thought that I was a trouble maker. For the second round interview he said something about 'gadoh'. I was perplexed even today. I didn't get the job of course. Ada hikmahnya. I am very happen where I am. Allah u akbar.

    Muhyiddin not Noh got to answer for the debacle.

    "Woi LEMBU!!!"

    http://sustainablelivinginstitute.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Assalam Pak Sedaro.
    Diaorang ini tak faham bahaso ko?.Lain kita tanyo lain pulak dia jawap.Bagi angko blah blah blah..nak suroh kito percayo.

    Kito nak tau apo ke jadah bagi projek ni kat keluargo montori..tu joi?

    P/S : Den orang Kelumpo,tapi nak cubo gak cakap nogori.Maaf yo kalau tata bahaso nyo tak berapon nak masuk.Assalam

    ReplyDelete
  3. SAVE...memang patut Paklah dan Muhyiddin yang jawab. Strategi orang Najib untuk alih fokus serangan pada Muhyiddin mungkin?!

    APA...tak kesah la tata bahaso tu. Asal ado bunyi kiro masyuk la tu. Hahaha...

    ReplyDelete
  4. apo dah jadi-
    cabinet haji najib ponoh dongan
    mat lombu dan minah lombu

    kat kuala pilah pula-

    kita takdo lombu -ada korbau

    mat korbau banyak le kat nogori , ye

    kkk

    ReplyDelete
  5. Inilah yang dikatakan yang kaya bertambah kaya, yang miskin terus kedana.

    -pakteh

    ReplyDelete
  6. Itu baru syarizat Jalil, belum lagi lain-lain menteri, timbalan menteri, ketua menteri, menteri besar, pemimpin-pemimpin UMNO dan lain-lain ....... Memang patut UMNO & BN dinyahkan dalam PRU13 nanti. Selama ini kisah-kisah rembat duit rakyat tidak pernah keluar. Memang bangang kalau rakyat rela dilembukan oleh UMNO.

    ReplyDelete
  7. eleh anon atas ni nak pukul rata pulak. sorg saja umno yg salah, semua yg lain pun nak dilabel salah. haha kalu begitu jika sorg pemimpin pas suka main bini orang maka seluruh kepimpinan pas pun memang kaki bini orang? kalu sorang ketua pas gila seks maka anak buah pun gila seks jugak ke? haha sbb tu harakah tiap keluaran banyak iklan ubat kuat. haha. kalo parti tu ada kaki liwat maka pemimpin keliling dia pun gay ke? kalo nik aziz sendiri bagi anak keluarga menantu saham & projek syt kerajaan negeri, dah tentulah pemimpin lain pakatan pun ikut sekali spesis mcm tu ya tak? haha labeling n perception boleh hampir pada fitnah. haha. apa neraka fitnah?

    ReplyDelete
  8. Anon ateh ni pun dah jd emosi sebab jonih lombu patutlah di panggil lembu bersatu.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive