Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 3, 2012

Apo komen orang Pilah?


Sobab den pun tak tau...nak riang ko...nak nangih...

11 comments:

  1. paneh..aku ada gambar orang pilah yang mungkin paneh seronok nak tengok..nanti PM tunjuk yor..hehe

    ReplyDelete
  2. bawah isa, pilah di pinggirkan. Bawah hassan ni adalah pembangunan sikit. Yang ponting eh dah ado LEKAS dan bukit putus tu dah lurus.. Sonang tiap minggu nak balik kampung jengok omak ngan abah sambil makan cendol kat bas stand, malam pekena kuey teow

    Pilah di Hati

    ReplyDelete
  3. den pun oghang pilah. hahaha den sonang yo.. tak ghoti den nak ngoba eh.. den nengok tak ghaso papo pun..samo yooo.. tapi satu yo, boto la koba dek anon tu, bukit putus ghaso kojap yo lah lalu.. dah ado highway..yang lain no komen

    hidup pilah

    ReplyDelete
  4. Salam semua,

    Putera Merdeka, kok ado gambar menarik tu share2 la yo. Boleh je sent kat email PM. Tq.

    ReplyDelete
  5. den orang Pilah.. dah nak pencen tongah sibuk nak balik kampung..

    den tengok orang Pilah kayo kayo.. tiap-tiap bulan ado ajo kenduri...

    ReplyDelete
  6. den nampak ada banner tergantung kat pasar.. wan azizah nak datang sempena hari ibu ni. teringin nak tanyo...sebagai ibu apa khabar eh anak tiri dia tu..afifa. sebagai ibu kono lah didik jadi anak yng sholeh
    ha ha

    ReplyDelete
  7. Ke LOPER kau lah,,, kah!!!kah!!!kah!!!

    ReplyDelete
  8. Membangun sesuai dengan kepadatan penduduk dan sosioekonominya....raso ea kalu nak buek kondo, pencakar langit tak payah doh....sok kok isi dek burung walit yo plak

    ReplyDelete
  9. Kalau dapat ahli parlimen BN yang baru, insyaallah lagi maju, sobab yg ado ni dah berumur, tak kreatif & inovatif.. asyik buek banner & ikut PM yo...

    ReplyDelete
  10. den hari2 beulang dari pilah seremban
    dah 25 tahun dah,pilah selalu jem pada setiap hujung mingu kalau musim
    perayaan lagi parah.kalau denlah jadi
    montori den buek flyover dari ampang
    tingi sampai simpang boting.barang mahal pulak tu dan den kategorikan pilah ni harga barang mahal daripada bahau,tampin,jelebu,seremban,gemas danport dickson.kito ada montori biar dia fikir macam saya fikir

    ReplyDelete
  11. den setuju.bahaman

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive