Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 31, 2012

Maki hamun & seks makanan ruji HarakahDaily

Bagaimanalah bahasa yang begitu kasar seperti panggilan 'Hei Mufti', 'penchachai', 'celaka' boleh disiarkan dalam akhbar rasmi Pas iaitu HarakahDaily. Jika ditakdirkan Pas perintah Malaysia, adakah media-media rasmi di Malaysia selepas itu akan ikut jejak langkah bahasa kasar media rasmi Pas? Saya copy artikel tanpa disunting dari HarakahDaily di bawah. Walaupun artikel itu diambil daripada blog, tapi apabila HarakahDaily bertindak menyiarkannya, bermakna pengurusan Pas turut merestui penggunaan bahasa kasar tersebut.

*********

Hei Mufti! Bila aku kata undi PAS masuk surga - TG Nik Aziz

Nampak sangat la media penchachai Umno dah habis modal. Tak habis-habis depa dok ulang isu lama. Kalau isu lama tapi relevan takpa la jugak ni depa dok guna isu lapok yang langsung tak relevan. Dua tiga hari lepas depa spin balik isu orang bukan melayu boleh jadi PM. Isu yang dah lama Pakatan Rakyat jawab.

Kali ni depa ulang pulak pasai isu 'Undi PAS masuk syurga'. Tah mana depa dapat tiba-tiba Utusan boleh siarkan wawancara dengan Ahli Majlis Fatwa Masjidi Haram Sheikh Dr Sulaiman Saloomi yang kata "fatwa propaganda yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan." Isu ni pun isu lapok yang langsung tak relevan pasai dah lama PAS jawab isu ni.

Tepat sekali macam kata Salahuddin Ayub, PAS takmau layan isu ni, lebih baik PAS memberi fokus kepada persiapan menghadapi PRU13.

"Saya rasa itu langkah terdesak UMNO yang sudah tidak mempunyai modal dan isu untuk berhadapan dengan PAS. UMNO mainkan semula lagu lama untuk dapatkan simpati rakyat menjelang pilihan raya umum."

"PAS tidak akan menoleh lagi ke belakang untuk layan perkara ini, kita akan tetap dengan perjuangan dan pendirian kita bersama Pakatan Rakyat (PR)."

"Kita tidak akan layan perkara macam ini, kita mempunyai agenda dan perancangan yang harus dilakukan segera."

"PAS ada strategi yang harus dilaksanakan, dan semua ini perlu kepada fokus untuk memastikan kejayaan kita," katanya. - KLPos.

Yang celakanya, akhbar KLPos yang laporkan kenyataan Salahuddin tu pilih tajuk "Fatwa Masuk Syurga: Tiada Keperluan Tarik Kembali - PAS" langsung tak sesuai dengan isi artikel tu. Isu ni sepatutnya dah lama selesai dengan jawapan yang TG Nik Aziz bagi lama dulu. Tapi main dengan penchachai Umno ni depa bukan kira, selagi boleh spin depa akan spin, jenis tak peduli hal syurga neraka ni bukan peduli betui ka salah, selagi depa rasa boleh untungkan depa, depa akan spin.

Selanjutnya di HarakahDaily.

p/s: Iklan ubat kuat batin masih banyak di HarakahDaily...bermaksud orang agama Pas ni kuat seks ke?

11 comments:

  1. Itu makin hamun datangnya dari penulis / rakyat biasa...apa pula kata-kata haram jadah dari pemimpin..apakah ia adalah zikir ratib namanya..bukan lagi maki hamun..

    Pakya

    ReplyDelete
  2. Standard la tu. Kalo Anwar zikir dia haram jadah + pandilkutti + anak haram. Kalu Pok Nik maki hamunnya mudah saja "mu celako, celako, celako." Hahaha. Tak pernah pulak media rasmi Umno guna perkataan2 buruk mcm HarakahDaily. Inilah gambaran masa depan jika Pas perintah negara. Semua paper akan guna perkataan "CELAKO" Pok Nik.

    ReplyDelete
  3. pakya, anwar dok ratib ulang sebut 'celako' 'anak haram' 'haram jadah' 'pandikutti' dan maki hamun org dlm byk ceramahnya guano pulak? bagus ka itu mcm?

    ReplyDelete
  4. baru sekali PM tunjuk marah... dah kecut.... yg puak2 depa tu maki hamun hari2 tu boleh la pulak?halal la pulak.... hak tuihhhhhh

    ReplyDelete
  5. Bab isu 'rasuah' syurga ni harakah atau pencacai PAS tak yah nak nafi-nafilah. Andapun tahu Nik Aziz ni bilo bocakap main ikut sodap mulut yo..main lopeh yo, terutamo bilo kono provok..

    habih sumo bondo dio sobut, colako. setan, malaikat. Sok dio akan lupo apo yg dio cakap.. biasolah tu..

    Di PRK Permatang Pasir 2009 dulupun dio sobut. Baco sini.

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0819&pub=utusan_malaysia&sec=Politik&pg=po_09.htm&arc=hive

    ReplyDelete
  6. Ala..kat Berita Harian online pun banyak gak iklan produk seks..hehehe..biasa aa pengiklanan..

    Sepatutnya petikan blog xyah la nak papar, cukup ulas je..pastu beri link..sapa nak baca lebih, cari sendiri..

    ReplyDelete
  7. sopan santun bonar la UMPORNO tu kunun??? kah!!! kah!!! kah!!!! Kokok berdogar2,,Ekor Bergelumang TAIK!!!! Chitt POODAH!!!!!

    ReplyDelete
  8. terasa ke anon, sampai meroyan komen. kakaka.

    ReplyDelete
  9. Yang paling sayu bilo geng umpornoapco cerca sultan Melayu Terangganu dgn perkataan Natang.

    ReplyDelete
  10. Anak Rombau Di RantauJune 3, 2012 at 7:59 AM

    sey setuju bonar2 UMNO ni berjuang dengan ponuh sopan budi bahaso.. Nang bunuh Dato Taha kek Monceh, bukan tokoh UMNO, nang hancurkan Bank Bumiputra bukan UMNO, nang tangkap ISA operasi lalang bukan UMNO, nang sebar fitnah liwat & seks dlam blog, akhbar radio tv tu bukan UMNO punyo, nang bunuh ulamak diperistiwa Memali tu, bukan UMNO, nang urus pesta belio kpop seksi meksi tu bukan monteri UMNO.. Nang ngamuk morayan baling batu tolur kek ceramah2 pakatan tu bukan UMNO..Isteri PM paling boros, bukan isteri UMNO..

    Kono akui, UMNO parti budi bahaso.. Sesuai perintah nogaro salamo-lamo e.. Parti paling lamo berkuaso dlm dunio, kan ko UMNO.

    ReplyDelete
  11. anak pilah di senantiJune 3, 2012 at 5:20 PM

    anak ghombau di rantau buek reverse psychology tak jadi la. ateh pagar cam den ni tau bonar sapo dap dan pkr. usaho lobih skit bro kok nak convince ateh pagar mcm den..kengkawan dan family den.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive