Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, May 28, 2012

Dah lupa ke?


The procession passed through the heart of Kuala Lumpur and tied up traffic in almost every major street in the city and provoked Malay bystanders with shouts of 'Malai si' (Death to the Malays).

14,000 - 'Malays si'!


Allahyarham Encik Kassim Omar dibunuh dan disimbah cat oleh Cina chauvinist.

*********

Tok Nenek Moyang Melayu dulu pernah berpesan, peluang biasanya diberi 3 kali saja. Bersih dah 3 kali. Hina Islam dah banyak kali. Perlekehkan Melayu, Raja Melayu dan Hak Istimewa Melayu pun dah berpuluh kali. Permainkan Bahasa Melayu...sampai tak terkira. Kini, DAP tetap berkeras mahukan bukan Melayu untuk mengetuai negara asal Tanah Melayu ini sebagai Perdana Menteri?!

Persoalannya...wujud ke Pahlawan Melayu di kalangan pemimpin Melayu hari ini?   Err...macam mana nak translate 'AMUK' dalam bahasa Inggeris?

8 comments:

  1. "Melayu mudah lupo," tapi bilo diingatkan balik mulolah oghang tuduh paneh macam-macam, rasislah, nak nakut-nakutan oghanglah..

    Pomimpin DAP yang bukak zip soluar dulu masih ado laie dalam DAP aghi ni..

    ReplyDelete
  2. Saya sokong 200% bahawa Melayu mudah lupa. Jangan nasi sudah jadi bubur! Melayu perlu sedar, Melayu perlu bangkit dari tidur lena. Jangan menang sorak kampung tergadai.
    DAP = komunis = anti Melayu/Islam. Siapa yang sokong PAS ertinya sokong DAP kerana PAS dan DAP dari satu Pakatan. Wahai sdr Islamku perlu ingat. Kita bukan menentang Cina mahupun India, kita cuma menentang parti yg cauvanist spt DAP. Jika kita menolak PR kita perlu tolak mengundi calon PAS, PKR dan juga DAP.

    ReplyDelete
  3. Den cadangkan namawee jadi pm

    ReplyDelete
  4. insyallah ... BILA RAJA atau PEMIMPIN TERTINGGI BERDETIK saja ... KAMI akan turun kasi CINA SI balik ke TANAH BESAR atau AMERIKA (itu pon kalo dia mau terima ) KERAS but THIS is WARNING LETTER for KARPAL SINGH dan DAP amnya

    ReplyDelete
  5. Salam Bro,perkara ini kena tanya melayu-melayu yang ada dalam DAP,PAS dan PKR.

    ReplyDelete
  6. den lobih percayo melayu dalam PR dari Melayu dalam UMNO. habih camno.?
    Den lobih percayo cino dlm PR dari cino dalam MCA, habih camno? den lobih percayo koling dalam PR dari koling dalam MIC, habih camno? miang den..!!!panih dah tontu..

    ReplyDelete
  7. Anak Rombau Di RantauMay 28, 2012 at 9:27 PM

    Den nampak, Melayu totap lupo sobab dilalaikan dek terlalu banyak pesta dan hiburan. Nang nganjurnyo UMNO jugak. Tengoklah himpunan Juta belio tu. Lobih banyak melalai dari mengingatkan. Banyak tarian seksi dari majlis ilmu dan fikir. Merancang tak ikut sistem keselamatan. Sampai eksiden 17 jadi mangso. 2 paghah. Sudahlah.. ghontikan asyik mengutuk menghino bangso lain. Itu cerito lamo. Kito ni dah lamo memerintah. Kuaso ditangan kito, patut e kito tumpu pado dakwah. Kok botul2 buek, dah beratus ribu poluk Islam dah. Dek kito ni terlalu asabiyah dan buto agamo, mereko lobih jinak ngan kristian. Salah kito jugak. Fikirkanlah..

    ReplyDelete
  8. hehehe....kidnap gamba ek ...

    melayu selalu jadi mangso...yang dok melalak maso perhimpunan umno sapo yang kepalo eh...tapi yang kek bawah melalak dapek air liur jo...yang kek ateh dapek pitih...

    bukan nak carik gaduh...
    sekadar memberitahu...yg orang bawah ni dah berbulu dah dgn orang ateh ni..
    yolah dah kayo..nak kayo macam mano laie...
    kesianlah kek bawah ni...yg mati pun org bawah yo...orang ateh gunoan orang bawah nak kokal kuaso...so kesianlah kek kito ni haaaa...

    buang yo kerismudin tu...buang karan jo...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive