Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, May 9, 2012

Ulama' Tersohor Dunia Islam?


Assalamualaikum.

Gambar di atas di sebarkan melalui wall Facebook. Gambar menunjukkan senarai Ulama' Tersohor Dunia Islam (kononnya). Empat Ulamak Malaysia tersenarai sebagai Ulama' Tersohor Dunia Islam. TAHNIAH(lah)!!!

1. Nik Abdul Aziz Nik Mat (Mursyidul Am PAS)
2. Haji Abdul Hadi Awang (Presiden PAS)
3. Dr. Hj Haron Din (Timbalan Mursyidul Am PAS)
4. Allahyarham Ustaz Fadhil Noor (Mantan Presiden PAS)

P/S: Hanya ulama' PAS saja yang terpilih?? Ulama' lain takde ke?? Hehehe..semua dalam gambar tu pun orang PAS..dah boleh agak!

14 comments:

  1. yg lain aku x nk komen..tp kalau muka pork nick najis tu ada kt ctu aku bantah...sape punya syrikat cetak tu..dia x kenal ke yg mana 1 ulamak.. kalau pork nick najis tu yg masuk rangking silap la..org tua tu syaitan yg brwajah manusia je..cuba selak serban dgn jubah dia..nmpak tanduk dgn ekor...ha2..pork nick pork nick.. jahanam umat mu buat..

    ReplyDelete
  2. Ini sumo salah UMNO, konapo tak sonaraikan ulamak UMNO, dunio ingat di sini cumo ado ulamak PAS yo..

    ReplyDelete
  3. propa PAS jer ni. Dari msia kita ada byk ulama tulen spt harussani etc. PAS udah2 le nak propa.

    ReplyDelete
  4. Ya betul.... Umno byk ulama...saja depa lupa :

    1. Rahim nor
    2. Rahim thamby chik
    3. Dan ulama paling besar mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelas kau ni sesat..bini Mahathir pun x pkai tudung...nk dikatakan ulama....

      Delete
  5. KEPADA SEMUA PENGIKUT PENGIKUT PAS,PERGI CARI SEORANG GURU YANG BENAR BENAR KAMIL MUKAMIL,ATAU SEORANG SUFI YANG HEBAT DI MALAYA INI DAN TANYA PANDANGAN BELIAU DAN PENDUDUK LANGIT TENTANG NIK AZIZ,HADI AWANG DAN HARUN DIN .PENGIKUT PENGIKUT PAS AKAN MENYESAL SEUMUR HIDUP SELAMAKINI MEREKA TELAH MEMILIH JALAN BETUL ATAU SILAP.CARILAH DUA ORANG AULIYA ALLAH YANG BENAR BENAR HEBAT YANG MASIH HIDUP SATU DARI JOHOR DAN SATU LAGI DARI SELANGOR TAPI MEREKA INI BUKAN ORANG PAS .

    ReplyDelete
  6. Waktu ulama "besar" seperti Nik Aziz dan Hadi sujud mensyukuri nikmat kehidupan dunia ini, mereka sebenarnya melahirkan rasa gembira dengan kesejahteraan kehidupan ummat hasil pemerintahan kerajaan Barisan Nasional sejak merdeka.

    Sebagai orang politik yang licik mereka boleh bertalam dua muka dengan rakyat, tetapi sebagai hamba Allah, mereka tidak boleh bertalam multi-sides dengan Allah maha mengetahui.

    Kalau tidak masakan Hadi masih mahu mengkafirkan orang UMNO sebab bermain dengan MCA dan MIC manakala tidak mengapa pulak untuk PAS berpeluk dan bergesel pipi dengan cina dan singh dalam DAP....

    Bila "ulama" berpolitik era moden ini, mereka sebenarnya sudah tinggalkan title ulama dalam tong sampah.

    ReplyDelete
  7. sepanjang hayat x pernah pun dgr diorang ni berucap dimana2 persidangan atau seminar ulama dunia diluar negara.mcmana pulak boleh digelar antara ulama tersohor dunia.syok sendiri je la korang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis tu da dlam tv x tnjuk mmg la kau x taw...nik aziz da byk bg cramah kt luar negara klau kau nk taw...

      Delete
  8. Apakah kamu cukup sempurna manusia yang memanggil TGNA macam tue? Apakah kalian ingin memanggil orang yang kamu puja ulama' sedangkan mereka dayus membiarkan anak bini berpelukkan? Betapa hitamnya dan gelapnya hati kalian Allah dah tutup kerana kesombongan kalian dengan Allah SWT.

    ReplyDelete
  9. 'dan manusia itu adalah haiwan yang bijak berkata kata'.....

    ReplyDelete
  10. tu la.dgr ceramah agama xnk.berlagak tau agama.hina org yg pgetahuan luas psl agama dr diri tu.PSRA pn bkn dpt mumtaz pn.smyg sunat pnh wt ke x.yg wajib blm tau lg.kata x pernah tgk ceramah buat.bkk you tube bkn cr crmah agama.tgk video ape ntah.dah tau knowledge agama ckit, nk blagak pndai,tp nmpk sgt bodoh ye.

    ReplyDelete
  11. Y manusia sibuk libatkan UMNO atau PAS ni apasal?? Kita sepatutnya bangga kerana mereka diiktiraf sebagai ulama, bangga kerana mereka dri Malaysia. Mereka dah naikkan nama negara dri aspek agama. Lagipun ada ka org y bodoh lagi sombong nak mengiktiraf mereka sesuka hati??? Mereka dah diiktiraf sbgi ulama dunia dsebabkn ilmu agama y dorg miliki. mereka diiktiraf disebabkan ilmu agama y mereka miliki. Lgpn DUNIA dah iktiraf, engkau y cuma manusia y belum pasti ke syurga, sibuk persoalkan dan judge itu ini apasal¿ lebih baik sibukkan hal diri sndiri. Lgpun tu haaa, bumi y engkau duduki tu dah nazak, tinggal tunggu masanya utk muntahkan isi-isinya. Lebih baik sedar diri dan perbetulkan mana y xbetulnya dlm diri tu. Diri sendiri ntah khatam ka x tntang agama tetiba judge itu ini. Terserlah kebodohannya dan kejelekan adabnya di situ. Kasihan... sedarlah manusia... mereka diiktiraf sbgi ulama dunia, kita ni spatutnya rasa rndah, ilmu belum cukup mana,iman y xtetap, lebih baik sesalkan diri sendiri, prbaiki diri. fikir la, mampukah DIRI engkau berdiri setanding mereka y digelar ulama dunia?? Lihat apa y xbetulnya dlm diri sendiri tu..jangan EGO. Pergi belajar agama. Kita dah diberi akal. Maaf jika kasar. Wassalam

    ReplyDelete

Blog Archive