Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 24, 2012

Siapa menang sebenarnya?


Orang UMNO: Teruk Rafizi kena...KO.. KJ berdebat dengan fakta.. Rafizi penuh dengan auta...

Orang PR: Hahaha...KJ berdebat macam budak-budak...tidak ada isi. Lainlah Rafizi...memang hebat..

Siapa menang? KJ ke Rafizi?? 

Yang pasti, dorang yang berdebat ni..bukanlah peminjam PTPTN. Tapi dok sibuk nak cerita pasal PTPTN.

Mahasiswa bukan Melayu..
Buat pinjaman PTPTN, kemudian berlumba-lumba mencapai keputusan cemerlang dalam bidang yang diambil untuk membolehkan mereka menukar status pinjaman mereka kepada biasiswa.

Mahasiswa Melayu..
BERSIH... Demo Hapuskan PTPTN...bercintan-cintun...dadah... motor... games dan macam macam lagi...

"Hari ini, jalan ini pasti semakin berliku
Kerana masa depan belum tentu menjanjikan syurga
Bagi mereka yang lemah dan mudah kecewa

Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabah
Dapat membina mercu tanda
Bangsanya yang berjaya"

8 comments:

  1. Kalau tak PTPTN, dimereka agak nya kemana ....kerana PTPTN dgn keputusan yang lemah pun dapat keIPTA/ipts dsbnya...dapat duit....handphone baru...dan macam macam lagi....pelajaran CGPA..cukup makan...mana nak dapat kerja....lantas macam mana nak bayar hutang.....inilah melayu.....yang dapat kepujiaan kebanyakan bukan melayu dan mereka tak perlu bayar balik...salah siapa...harapan mak bapak hancur....kerajaan kena pula adakan kursus utk pemegang ijazah yang menganggur.....

    ReplyDelete
  2. adalah baik sesiapa yang hutang dgn PTPTN letakan geran tanah...tak bayar lelong tanah....barulah mereka belajar...kalau tidak mak bapak mereka hilang tempat tinggal.....baru padan muka dan PTPTN pun dapat wang balik utk pelajar yang lain....

    ReplyDelete
  3. Bro, nasihatkan sikit budak rembau tu, berenti rentilah melalak tak tentu pasal. Sejak bila ahli UMNO seluruh Malaysia wakilkan dia bercakap bagi pihak UMNO?

    Cukuplah bercakap sebagai ketua mewakili pemuda cabok kerana makin banyak dia bercakap sekadar tambah undi pada anwar, semakin banyak silap sebab jiwanya bukan jiwa melayu 100% - banyak sangat darah temasik mengalir ditubuhnya.

    Ini manusia tak boleh percaya, dalam keadaan kononnya jiwa UMNO dia boleh corner baring masuk sebelah sana. Bukankah dia agen yang membawa anwar jumpa paklah seminggu sebelum paklah serahkan kuasa pada najib?

    Kenapa isu itu dia tidak nafikan atau jawab - kenapa sebok nak tolong suara pembangkang didengari dengan berpura berdebat anjuran sinar?

    Bro, lu lagi hebat, lu tolong siasat dan sebat...

    ReplyDelete
  4. Boto tu keluang. Jgn bg muko si KJ ni
    Hantarlah pulak PM, takan x berani duduk belakang bini.
    Kalo payah bobona suruh si Rosmah jooo

    ReplyDelete
  5. kluangman..apo kau meraban ni...apa fakta yg kau ada tentang pak lah dan anwar !!!!anwar tu yg mungkir janji dengan pak lah...kau dan anwar samalah ...macam sial...diorang berguru agama yg sama kat madrasah di semenyeh...apa yg kau tahu...cuma buat auta kan...elok ekau jadi kuang binatang je...kj ketua pemuda cabuk,ekau apa lak ...pencacai auta cabuk...ambil taik kau sendiri ,lepas tu sapu kat muka kau sendiri...

    ReplyDelete
  6. Botui Kluangman budak ni i know what he did last summer sampai terkeluar sajak perjuangan bolum solosai akibat last minute punya no aacount. Si penyajak pula kena godam terok di Bangkok post oleh soros dan anak bangsawan kita pula, sampai terkenal seluruh dunia tak caya baca akhbar hong kong jgn utusan yg loya.

    ReplyDelete
  7. LABU..UN..
    Lopeh sapu kek muko tu, Kluangman kono lah raso sikit. Hingga menjilat jari.. he..he..he

    ReplyDelete
  8. GedoyakTomjobo Sodap boto karangan baco Maklumbalas Soros kepada Mantan PM sorotan Bangkok Post boleh layari blog Kedah.kini

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive