Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 22, 2012

Peguam Pelawok


Apabila mereka meLANGGAR UNDANG-UNDANG, mereka mengatakan itu sebagai keBEBASan berSUARA.

Apabila mereka meLANGGAR ETIKA PROFESIONALISME GUAMan, mereka KATAkan itu sebagai HAK mereka sebagai pengAMAL UNDANG-UNDANG.

Apabila mereka masuk POLITIK, mereka menDABIK DADA KONONnya status mereka sebagai PEGUAM meLAYAKkan mereka berbuat demikian.

Baca selanjutnya oleh Tukang Dok Peghati sini.

9 comments:

  1. Sekurang-kurangnya mereka itu peguam. Para 'ahabat' di Paneh Miang' tu apa kelulusannya. Cuma pekerja kontrek BTN saja. Bekas askarlah, graduan yang tak layak berkhidmat dengan JPA melalui jalan telus dan terbuka. Cuma harap belas ihsan ada kursus baru dapat elaun. Itupun menjerit bila terlambat bayar. Kah, kah, kah

    ReplyDelete
  2. suka hati dialah dah pencen pun bro miang, hehehehe, dia nak defend aljubs ke, mak siapa-siapa ke? suka hatilah, hak dia, salah ke? apa-apa pun UMNO kena cermin diri sendiri, cuba tengok betul-betul dalam cermin tu, mesti nampak wajah si babi aljubs, itulah dia UMNO, sama je ngan si albontoti !!! corrupt=UMNO=ANWAR=BABI !!!

    ReplyDelete
  3. Salam semua,

    Anon May 22, 2012 6:04 PM ni mesti serkap jarang tersalah orang akhirnya jadi fitnah. Yelah dah itu yang diajar pak aljuburi (kata mat sabu) memfitnah dah jadi makanan ruji dan darah daging. Mungkin juga sang anon baru masuk ke blog ini. Maka sudi-sudilah jenguk label kami yang banyak di bahagian bawah tu untuk faham asal usul kami.

    "Warga Paneh Miang terdiri daripada sekumpulan sahabat dengan latar belakang berbeza seperti Kaunselor, Peguam, Pensyarah, Guru, Akauntan, Consultant, Peladang, Wartawan, Ahli Perniagaan, International Trainer, Pegawai Kerajaan, Executive, Banker serta Mahasiswa. Walaupun adakalanya wujud percanggahan pendapat serta fikiran, namun kami tetap berkongsi idea perjuangan yang sama." - http://paneh.blogspot.com/2009/04/call-spade-spade.html.

    Kalo nak tau lagi dari universiti mana kami pernah hadiri, bolehlah layari facebook Paneh Miang. Ada infonya di situ. Anda pula apa taraf kelulusannya? Darjah 7 remove class ke? Heh..

    Anon May 22, 2012 8:32 PM, jika kamu menyamakan UMNO dengan babi, bagaimana pula perihalnya datuk nenek moyang kamu yang dulunya menyokong UMNO sebelum kewujudan Pas yang asalnya pun ahli UMNO? Adakah anda secara tersiratnya mengakui keturunan anda penggemar babi? Cakap fikir pakai kepala lutut macam Mat Sabu inilah jadinya.

    ReplyDelete
  4. lahai bro2 miang kau kenal nenek aku ke? bodossss .....

    ReplyDelete
  5. asal usul kera ni .... adukai bodoh melantun lantun kau miang !!!

    ReplyDelete
  6. persatuan gay dinamik baratMay 22, 2012 at 9:55 PM

    hahaha. tak payah layan kera2 ni islah. bukan taraf paneh miang layan spesis 3 suku macam ni. mereka ni spesis berani bagi komen je. bila jumpa berdepan kecut. terutama anon atas sekali tu. agaknya bila nampak je bro-bro paneh miang ni, suma pakat-pakat lari menyorok belakang babi sebab malu. babi pun malu dengan depa sebab jalan menunduk. kakaka.

    ReplyDelete
  7. salam bro

    aku rasa yusof ni dah kena beli sejak perbicaraan liwat 2 lagilah. sebab tu kalah. ada konspirasi dan pakatan sejak mula antara anwar dan yusof. memang spesis peguam tak boleh percaya. hang all the lawyers, selamat malaysia.

    ReplyDelete
  8. Anonymous:
    beli atau tidak itu bukan persoalan atau jawapan.yang menjadi persoalan kenapa tiba-tiba yusof bertukar arah.

    ReplyDelete
  9. cuba taip (CHE"GUBARD:BONGKAR ROSMAH dan FAKTA .kau tgk dlu YOUTUBE tu.kalu fakta salah tlg bgtau aku.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive