Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, February 23, 2013

700 anjing PAS

Md Azmi Ismail, Taman Sultan Abdul Halim, Jalan Tanjung Bendahara membela 700 ekor anjing dan 100 ekor kucing.

Nak bela kucing 1 juta ekor pun takpa, itu sunnah yang digalak.

Tapi bila memelihara anjing 700 ekor, ini perlu penjelasan fatwa, kaedah dan bagaimana dibolehkan?!

Melihat dengan teknik peliharaan Md Azmi ini, Majlis Agama Islam Kedah perlu turun melawat dan menasihat...sebelum Md Azmi makin keliru dan diragui oleh komuniti.

Alangkah sedihnya bila Md Azmi sanggup menjadi Bapa Tumpang 700 ekor anjing? Apakah ini fenomena baru dakwah Pas di Kedah...hingga Nik Aziz turun saja di airport, terus buat press statement tentang BR1M yang ada kaitan dengan ayam dan lembu?!

Pasti DAP makin riang bila Md Azmi Ismail jadi Pak Sanggup bela 700 ekor anjing.

Esok-lusa bilangan anjing pasti meningkat kepada 1,400 ekor pula.

Komunisme menular melalui ANJING!!

20 comments:

  1. Dia belaanjing kau sibuk satu dunia... Wanita umno ternak lembu dalam kondo, kau diam membisu... Kau sebenarnya yang anjing, dok menyalak tak tentu hal...

    ReplyDelete
  2. anon February 23, 2013 at 2:42 PM..
    kehkehkeh ada gak hanjing pakatan dok komen kat sini kehkehkeh..sian ye kat ko ni, ye la ko kan hanjing berdaftar pakatan rakyat jadik ko kena la menyalak kuat2 supaya bos ko bg tulang2 supaya ko melantak kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. February 23, 2013 at 2:42 PM

    Memang betul la kata2 orang sebelum ni..orang2 pakatan ni terdiri daripada orang2 yang BODOH SEMULAJADI

    ReplyDelete
  4. Bagi sesiapa yang termakan dgn sogokan BRIM RM500, memang teruk dari haiwan kerana jadi buta dgn mungkar UMNO yang bergunung2 kpd Allah SWT.Harga lembu pun RM3000, daging lembu boleh dimakan, daging manusia fasik tak boleh makan dan binatang pun melaknat!! Firman Allah SWT, "Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai." Al-A'raf 179

    ReplyDelete
  5. ustaz apo kau ni haq,ustaz paling bangang den ponah donga.omak kau tak dapet brim ko?

    ReplyDelete
  6. Omok den jenis cerdik Alhamdulillah!!
    Dia faham ekonomi!! Dia kato, 10% belanja harian (cth. RM3 sehari jika belanja RM30)akan masuk dlm akaun kerajaan sebagai cukai barangan dll. Kalau 5 tahun = RM3x365harix5thn=RM5,475.BRIM dapet RM500x2=Rm1000 untuk 55 thn sjk merdeka!! Kalau kata bodoh mcm lembu marah pulak!!Omak den tahu BN parti penipu@penyamun!!

    ReplyDelete
  7. Yeyeh BN hanjing penyamun anjing british

    ReplyDelete
  8. Sonang yo kiro2 haq. Yg dio dok lantaq nasi, gulo, topung, susu dan segalo mcm subsidi temasuk yuran ekau blaja hari2 selamo ekau idup tu tak temasuk belanjo cukai yg omak kau bayar? Kiro brim yo ko? Cerodik ekonomi la omak kau sgt yo? Ekau tau tak kos sorg rakyat malaysia utk hidup kalo tidak disubsidi kerajaan selamo dio hidup 30thn berapo? Kok dah dapek jwpn kau bgtau den kek sini. Baru den iktiraf omak kau pandai ekonomi. Hahaha.

    ReplyDelete
  9. den sokong kau anon 9:33pm memang boto
    uztaz haq memang pakar ekonomi omak dio.umno bagi subsidi kau tak ingat ko.
    kau ni melayu mudah lupo.

    ReplyDelete
  10. Makna subsidi pun tak reti!! Kerajaan minimumkan cukai aje, gula(sbg cth) tetap rakyat beli dgn harga lebih tinggi dari kilang. Kalau ada pun yg murah, kerajaan bayar dgn duit kerajaan yg terkumpul dari cukai rakyat jgk. Penyangak UMNO kau ingat ada sumbang duit kpd dana kerajaan ke?? Menyamun adalah!! Peruntukan dikeluarkan berbilion atas nama bumiputera, tapi penyamun UMNO yang rembat!! Besok merangkak mintak maaf dengan rakyat sorg-sorg!!

    ReplyDelete
  11. Nak kato omak kau bangang ekonomi kang kau maghah plak haq. Mmg la duit cukai mak kau tu dikembalikan pado rakyat semulo dlm bentuk subsidi. Bukan takat brim yo mcm pemahaman ko. Ko kato hg gula lobih tggi dari hq kilang, mmg la ekau bangang. Ado ko oghang jual barang lbh rendah dari hg kos. Logik ko? Ekau cubo boli gulo kat indon, thailand atau singapore, ekau ingat murah ko dari malaysia? Kompom kau tak ponah pi oversea duk bawah tempurung sobab tu bungko ekonomi. Ekau tau yang banyak mkn gulo ni org kelate, hok niky ajis jadi mb nun.

    Den nak tanyo, betul ko omak kau bayar cukai? Kok botul dio bayar, banyak manolah jumlah eh agaknyo. Cukup ko dongan kutipan cukai omak kau sorg dapek tampung kos sara hidup ekau sekeluarga termasuk saudara mara? Ekau tau tak hanya 10% rakyat malaysia yg bayar cukai pendapatan. Agak ko dongan duit cukai yang tak seberapo 10% tu dapek tak kerajaan tanggung segalo subsidi yang kau makan selamo ni? Abih yg kerajaan tanggung subsidi bebanyak utk rakyat malaysia tu ko agak kerajaan amik duit dari mana?

    Sobab kerajaan bn bijaklah, dapek jana pendapatan tambahan melalui pelaburan, perniagaan, meningkatkan ekonomi dsb supayo dapek tanggung orang macam kau supayo bulih makan nasi bersubsidi.

    Silap2 orang yg kau tuduh penyangak tu lagi banyak bayar cukai sobab mereko kayo dan cukai mereka dapek tanggung bayar subsidi letrik ekau supayo bulih tulih komen dalam blog ni.

    Memang sah la ekau samo omak kau memang bungko ekonomi.

    ReplyDelete
  12. Tuduhan UBN rasuah dan seleweng adalah persepsi yg ditanamkan pembangkang pd penyokong penyokongnya sejak dahulu. Jika punya bukti seharusnya dilaporkan dan bukti disertakan utk proses pendakwaan. Tuduhan tanpa bukti boleh menjadi fitnah, yg lebih besar dari membunuh dan membunuh itu dosa kedua terbesar selepas syirik.
    Isu BR1M sudah dijelaskan oleh DSN, pengurangan subsidi tepung dan gula,serta pendapatan tambahan lain k'jaan membolehkan subsidi terus secara khusus diberi kpd golongan sasar. Jika subsidi massa spt subsidi minyak, minyak masak, tepung gula dsb dinikmati oleh semua golongan kaya dan miskin, BR1M hanya tertumpu kpd golongan berpendapatan rendah. Tambahan lagi, pemberian wang kpd rakyat, yg mana wang itu kemudian dibelanjakan dan setiap kali wang itu bertukar tgn, ada cukai yg boleh dipungut. Jika RM 1 seratus kali bertukar tgn dlm setahun nilainya dlm tahun itu adalah RM 100, dan jika dlm setiap transaksi ada 10% cukai, RM 10 dpt dipungut dlm tahun itu dari pemberian cuma RM 1. Mk jelas BR1M mampu menggerakkan ekonomi dlmn seterusnya mampu meningkatkan pendapatan negara. Lihatlah dari sudut positifnya, jgnlah krn kita dipihak lwn semua yg pihak satu lg lakukan dikatakan salah semuanya yg sebenarnya memperlihatkan kejahilan kita.

    ReplyDelete
  13. Tu xkira lg kerajaan belanja utk sekolah kau dari kecik,sapo byr upah cikgu ngajar kau kt sekolah?stkt cukai berape la sgt kite berbanding ape kerajaan bg,skrg byk sekolah2,ipta2...sampai yg bodoh pn dpt smbg blaja skrg tu kau xkiro..mcm la pembangkang xkan mkn duit rakyat kalo dpt perintah malaysia nanti,stkt cakap je aku pn bleh..puiiiiiii...

    ReplyDelete
  14. Semua kerajaan(kakitangan kerajaan/swasta ya! bukan penyangak UMNO),bertanggungjawab kpd kebajikan kpd rakyat. Masalahnya penyangak UMNO yg kuasai kerajaan. Rakyat bukan bising tentang urusan kerajaan, tapi tentang penyamun UMNO!! Geng2 penyangak aje yang buat tak reti nak beza kerajaan dgn penyangak!!Aku intak berlindung dgn Allah SWT dari bersubahat penyamun UMNO/BN!! Lepas ni dia kutuk PAS lagi utk buat alasan kepada Allah SWT bahawa bukan mereka aje yg jahat!!! Jgn tipu diri sendiri bang!!!

    ReplyDelete
  15. budak haq ni dah takdo point. balas komen pun dah makin mengarut. kau bayar cukai pendapatan tak haq? kalau tak bayar gi main jejauh. syuh..syuh. hehe.

    ReplyDelete
  16. orang bela anjing pun nak salahkan PAS????

    ReplyDelete
  17. Puak2 nih Den tak upaya nak dakwah dah, patutlah tok guru Den kato puok ni ibarat Lombu tak akan datang jika nak bagi ilmu. Puak ni lebih teruk jahil dari lombu kakijat yg tinggal kat kondo.

    ReplyDelete
  18. anon 11.08 dan che gu pencen, ana sokong 100%.Puak2 penyangak memang tak suka majlis ilmu (Nabi SAW kata "taman syurga") Mereka sangat suka majlis beri rasuah yg menumbuhkan daging haram. (Nabi SAW pesan ia lebih afdal untuk neraka!!!)...nau'zubillah!!

    ReplyDelete
  19. Cikgu pencen tu bela anak dan jadi cikgu selama ni sebab umno tapi bila dah pencen dan anak dah besar tetiba salahkan umno? Haha. Lg teruk.

    Pas buat majlis ilmu ke haq? Atau majlis fitnah dan umpat sesama muslim. Niky Ajis pun bukan bg ilmu tapi dok ceramah politik utk pecah belah masyarakat. Tp hati pencacai pas yg hati dah hitam mcm kau nak buat camna. Tak guno dakwah dgn puak2 paspispus ni. Tok guru mereka dah kompom pencacai mrk masyuk syurga. Bukan atas rahmat Allah, tapi rahmat tok guru yg keluar surat pekeliling lepas jd mb utk suruh rakyat panggil dia tok guru. Hahaha. Lawak.

    ReplyDelete
  20. Belalang oh belalang Bala dah sampai dah belalang oooiii!!!??! kata P Ramlee dlm filem Nujum pak belalang.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive