Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, February 26, 2013

Terima kasih Pas...Pakatan!!


1. Kami malas nak komen banyak pasal ayam(+itik), lembu, hampas kelapa, padi dan jerami etc. sebab falsampah tahap tertinggi tu hanya pencacai Pas saja yang faham. Sebab tu pencacai Pas boleh buat direct translation falsafah Che Det sebelum ni, "better the devil you know than the angel you don't".

2. Orang UMNO dan penyokong BN manalah faham nak tafsir falsampah Pas. Sebab tu setiap falsampah para pemimpin Pas perlu diterjemah dulu oleh pencacai Pas, kemudian baru boleh disiarkan untuk kefahaman umum rakyat Malaysia.

3. Rentetan itulah di minit 7:08 dalam video di atas, Nik Aziz cakap, "Selagi ada syaitan..ada malaikat..selagi ada malaikat ada syaitan..selagi ada Pas ada UMNO", juga merupakan falsampah tahap tertinggi yang mungkin gambaran Nik Aziz bahawa Pas=Malaikat, UMNO=Syaitan?!

4. Cuma dari sudut kronologi, falsampah Nik Aziz konon "selagi ada syaitan...ada malaikat" masih boleh dipertikai kerana tentera syaitan wujud setelah Nabi Adam a.s. dicipta dan terhasilnya syaitan rentetan peristiwa keengganan Azazil aka Abusy-Syaitan (ublisa min Rahmatillah) untuk sujud kepada Nabi Adam a.s. (Abulbasyar) atas perintah Allah SWT; sedangkan malaikat sudah wujud lama sebelum peristiwa itu lagi (rujuk kitab Imam al-Ghazali untuk kefahaman lanjut).

5. Maka jika Nik Aziz ingin mengaitkan analogi syaitan/malaikatnya kepada UMNO/Pas, sepatutnya berdasarkan kronologi sejarah, malaikat itulah UMNO dan syaitan itulah Pas sebab UMNO wujud lebih awal daripada Pas; sebagaimana malaikat wujud dahulu sebelum syaitan. Lagipun Pas (syaitan) wujud hanya sebab pengasasnya kalah kepada Tunku Abdul Rahman dalam pertandingan 3 penjuru merebut jawatan Presiden UMNO bagi menggantikan Onn Jaafar (klik).

6. Jadi sepatutnya UMNO=Malaikat, Pas=Syaitan! Amacam...poning tak mikir?

7. Minit ke 13:18 dalam video di atas pula Nik Aziz berkata, "Kalau UMNO nak bersatu dengan kita..tolak…buang kebangsaan tu…ambil Islam..."

8. Mungkin Nik Aziz terlupa dalam Undang-Undang Tubuh Negeri Kelantan, Artikel 12(2) memperuntukkan klausa khusus berhubung pelantikan Menteri Besar di negeri itu. Peruntukan itu jelas menyebut bahawa setiap Menteri Besar mesti berbangsa Melayu dan beragama Islam.

9. Persoalannya, jika Nik Aziz bukan berbangsa Melayu (kebangsaan) adakah dia layak menjadi Menteri Besar Kelantan? Jika benar Nik Aziz tolak kebangsaan (Melayu), sebaik saja dilantik sebagai Menteri Besar Kelantan pada 1990, mengapa Nik Aziz tidak menggubal Artikel 12(2) Undang-Undang Tubuh Negeri Kelantan bertujuan membolehkan mana-mana kaum selain Melayu untuk dilantik sebagai Menteri Besar Kelantan? Mengapa Nik Aziz masih mengekalkan klausa 12(2) Undang-Undang Tubuh Negeri Kelantan yang memperuntukkan Menteri Besar-nya mestilah Melayu (kebangsaan)? Adakah Nik Aziz cuba menipu pencacainya sendiri?

10. Dan jangan dilupa kenyataan terbaru Presiden Pas, Abdul Hadi Awang di Banggul Paradong baru-baru ini iaitu, "Pas memberi jaminan, kerjasama Pas dengan pakatan rakyat, dengan Dap, dengan Keadilan, selagi dapat mempertahankan Islam, mempertahankan Melayu Islam..." Mengapa Hadi tak sebut Islam saja...mengapa mesti disebut Melayu Islam?

11. Begitu juga dengan kenyataan Ketua Penerangan Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man, "Kenyataan Hadi menunjukkan keyakinan Pas yang tidak akan menggadaikan hak istimewa Islam dan orang Melayu seperti yang telah dipersetujui dalam perjanjian antara semua parti PR."

12. Adakah kenyataan terbaru dua pemimpin utama Pas itu membuktikan Pas sudah berubah menjadi kebangsaan kerana memperjuangkan Melayu? Jadi apa bezanya Pas dengan UMNO? Dan mengapa Nik Aziz masih lagi mahu berpura-pura menolak kebangsaan sedangkan Presiden Pas sendiri berikrar memperjuangkan kebangsaan?

13. Lebih menghairankan DAP yang bukan saja tolak Melayu (kebangsaan), bahkan turut menolak agenda Islam Pas..tapi boleh pulak Pas berpelukan bersatu?! Munafik sungguh la Pas...dengan UMNO letak syarat...dengan DAP tadah jubor bagi jolok.

14. Apa-apa pun, kami ingin mengucapkan 'terima kasih'lah kepada Pas dan Pakatan Haprak kerana selagi wujud orang seperti Nik Aziz, Hadi Awang, Mat Sabu, Mahfuz, Tuan Ibrahim, Husam, Anwar Ibrahim, Azmin, Rafizi, Guan Eng, Karpal, etc. dengan pelbagai retorika sebelum PRU-13, BN akan dapat banyak political milage.

16. Ditambah pula dengan kelesuan konvensyen pakatan ke-4 yang hambar serta menolak Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sekiranya menang PRU-13 (boleh menang ke?).

15. Anggaplah segala penat lelah BN untuk memenangi hati rakyat, turut disertakan bonus serta nilai tambah dek kedunguan dan kebebalan pemimpin Pas bersama Pakatan Haprak.

16. Terima kasih..Pas..Pakatan (errkkk)...rasa loya plak bila taip ayat ni. Hehe..

 Datang konvensyen untuk tidur.

Muko takdok seghi...kkeghut sokmo!

Kereta rasmi Pok Nik yang zuhud.


Lagi gambar lesu peserta konvensyen Komplot Pembangkang di Jinggo Fotopages.

19 comments:

  1. UMNO buat rakyat miskin seperti haiwan. Bila di tabur duit, maka sudah semestinya mereka akan datang.Bagi mereka, walau sebanyak manapun mereka dapat, sudah semestinya mereka bersyukur. Tapi UMNO sepatutnya, memberi mereka pancing dan bukan ikan, kalau betul UMNO ikhlas untuk membantu rakyat miskin. Ini dalam keadaan terdesak UMNO hanya memberi ikan semata semata untuk memancing undi.

    ReplyDelete
  2. PANEH,

    1. Puak pakatan ni asal datang konvensyen yo dulu, kini dan solamo eaaa lolap.. tido..bodongkor..

    2. Boto tu, tq pakatan dan Nik Aziz, sobab sotiap kali Nik Aziz bukak mulut eaa, adolah yang BN akan untung dan dapek bonus.

    3. Puak Pas ni lobih toghuk daghi UMNO dlm somangat kobangsaan ni, sobab dio oghang boghek ko poghut yo.. oghang Pas dan puak dio disanjung, oghang lain dipolekekkan.

    ReplyDelete
  3. Sambung sikit laie aaa..

    Yang mintak pancing tu Hj Hadi, dio tak ondak ikan doh, sobab eaa dio lopeh PRU13 ni dio nak jadi nolayan balik.. Jadi BR1M tu boghilah kek rakyat miskin dan pancing tu boghikan kek Hj Hadi.. No hal.. laie pun Hadi dah cakap, yg dapek pancing coghodik, yang dapek BR1M bodoh.. Laie dio cakap, boghi BR1M ni macam Firaun..

    ReplyDelete
  4. Kasihan gua tengok mentaliti orang UMNO. Memang betul lah kata Mahathir, yang tinggal dalam UMNO hanyalah mereka yang bebal, bodoh dan telah rosak hingga ke usus.

    ReplyDelete
  5. anon ateh skali tu den nak kobar selamo ni umno bagi pancing tapi oghang macam ekau tak ghoti nak guno. ayat pancing ni mahathir dah sobut lamo dah. siap jadi ucapan dasar dio maso jadi presiden umno dulu dok citor pasal pancing. tapi oghang macam ekau yang merengek nak bonar ikan. bilo dah bagi ikan pun merungut jugak. bori salah tak bori salah. kok dah spesis tak ghoti besyukur tu memang payah.

    ReplyDelete
  6. Kesian P.Miang,kau ni org beriman ke?? Adakah menasabah kau dapat pahala dgn kerja2 macam ni?? Bagamana sekali pun hakikat parti PAS itu, kau tgklah bahasa2 blog2 yg terpapar dlm blog kau ni, semuanya kurang akhlak dan perosak minda!! Insaflah P.miang, kita ni akan mati!! Firman Allah SWT,"Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan" Al-Baqorah

    ReplyDelete
  7. Sejak beberapa tahun lalu banyak kata kata TGNA saya rasakan tidak merujuk kpd nas Al Quran , Al Hadis atau pandangan pandangan ulama' muktabar , dan lebih kpd pandangan peribadi beliau semata. Mungkin terlalu sibuk dgn urusan politik dan pentadbiran negeri. Sbg pemimpin politik yg dikatakan berlandaskan agama, beliau seharusnya berhati hati dlm memberikan pandangan kerana pandangan beliau sering menjadi rujukan pengikut pengikutnya. Bagi mrk yg 'ar rasikhuna fil ilmi' tentunya tiada masaalah kerana mrk berpegang pada kata Al Imam AsShafei' , 'jika kamu mengetahui hadis yg sahih, lain dari pandanganku mk tinggalkanlah pandanganku'. Bg golongan awam biasa pandangan pandangan yg silap boleh menimbulkan persengketaan dan ditakuti pula boleh merosakkan aqidah. Pandangan peribadi ana !

    ReplyDelete
  8. Kepada Anon 6:35, tak payah lah nak kobar kobar kat den. Kalau aku kata kau bodoh kau marah. Tapi pendapat kau ni, setakat lulus tingkatan lima atau diploma sahaja, tak payah lah bagi pendapat kerana ia hanya menunjukkan kebodohan dan kebangangan kau. Aku dah kata, hanya mereka yang lulus ijazah pertama sahaja yang layak bagi pendapat. Pergilah belajar lagi, dah dapat ijazah pertama jurutera ke, doktor ke, scientist ke, boleh lah bagi pendapat. Kalau ijazah kelas pertama sastera atau sejarah atau yang tak ada kelas, tak payah lah. Habis kan beras sahaja.

    ReplyDelete
  9. ler takat tu je ekau boleh jawab. suruh pegi blaja je? lagi? ekau sibuk pasal pancing dan bilo den bidas terus ekau suruh den gi blaja? hehehe. nampak na ekau yang kono blaja bhai. den takdo la phd bhai tapi ado double degree engineering ngan high-tech master's degree. ekau ado? hehehe.

    eh ado plak budak haq ni. ingat dah arwah. alhamdulillah. bernapas lagi nampak eh. makno eh Allah bagi peluang taubat la tu haq. ekau ingat bahaso blog pembangkang baik bonar ko? kok pas bulih la baik kot. cubo ekau tengok bahaso blogger pkr. lagi cam hampeh dik oii. insaflah haq. sok2 ekau kan mati. hehehe.

    ReplyDelete
  10. To PR leaders,

    You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can't fool ALL of the people ALL of the time.

    ReplyDelete
  11. haq ni dok pertikai orang beriman ke tak. layak ke nak pertikai? tinggi sangat ke maqam tu?

    ReplyDelete
  12. Kasihan orang UMNO. Bebal, bodoh dan telah rosak hingga ke usus. Memang benar,apa yang kamu katakan,wahai Mahathir.Buktinya boleh di lihat dimana mana. Hidup Mahathir.

    ReplyDelete
  13. pakatan janji kosong..kosong..kosong. janji dulu tak tertunai lagi mau buat janji baru kosong..kosong..kosong (nyanyi ikut irama najwa latif).

    ReplyDelete
  14. Kan Nabi SAW dah beri amaran jika kiat ngaku beriman, Sabda Nabi SAW, "Siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia berkata baik atau diam, siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia menghormati tetangganya dan barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir maka hendaklah dia memuliakan tamunya (Riwayat Bukhori dan Muslim)

    ReplyDelete
  15. jadi kau memuliakan tetamu sangatlah haq? menghormati tetangga la sangat masuk blog orang tuduh fitnah orang macam2? berimanlah sangatkah tu? jangan permain firman Allah dan hadis nabi. nanti makan diri.

    ReplyDelete
  16. Aku tak fitnah!! Kau pun tahu BN banyak anjur maksiat drp PAS!! Kau segaja pilih yg lebih jahat, kamu akan ikut tanggung dosa sepenuhnya!! Besok pemimpin jahat akan dimasukkan ke neraka bersama pengikutnya!! PAS? Itu aje yg lebih kurang jahat yg ada!! InsyaAllah Allah SWT terima!! Firman Allah SWT, "Ketika orang-orang yang diikuti (pemimpin) itu berlepas diri daripada mereka yang mengikutinya dan mereka melihat siksa dan (ketika) segala hubungan antara mereka terputus sama sekali. Dan berkatalah para pengikut : ” Sekiranya kami dapat kembali (ke dunia) sudah pasti kami akan berlepas diri daripada mereka (pemimpin) sebagaimana mereka (pemimpin) berlepas diri daripada kami”. Demikianlah Allah memperlihatkan kepada mereka amal perbuatan mereka yang menjadi kesesalan bagi mereka dan mereka tidak sekali-kali akan dikeluarkan daripada api neraka." Al-baqorah 166-167

    ReplyDelete
  17. hahaha si abdul haq tak masuk lagi blog kickdefella. orang yang dulu husam musa upah rm2 juta utk jatuhkan bn yg skrg dah bocor macam2 rahsia yang rakyat tak tau betapa jahatnya pas. budak haq ni masih duduk bawah tempurung lagi ingat pas tu baik. biarlah. budak2 nak buat camno.

    ReplyDelete
  18. btul..btul. budak2 tak matang macam abdul ni memang hidup dalam fantasi dan khayalan konon terpesona dengan kebaikan pas yang 'baeeekkk laa sangaaattt' tu. dah diindoktrin oleh pas memang suka pengikut membabi buta macam ni. kasihan..kasihan.

    ReplyDelete
  19. Sekarang ni puak Lalat Hijau ni dah ganti nama pada AYAM dan KAMBING hijau sebab dengan muka tak malu ambil BRIM lepas tu masih sokong ularsemak mereka.Pandai pula kata orang lain bodoh konon dia lulus First Class Upper Degree.Poorah,tengok dulu siapa Bos kau Jang,Mat Sabu,Mahpuz dan orang yang tipu kau hidup-hidup Rear Admiral tu apa kelulusannya.Satu aja ayat yang patut bagi dekat kau ni..BANGANG dan LOPONG.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive