Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, February 13, 2013

Penasihat Bangang NAJIB



Makin hari makin bangang para penasihat keliling gelanggang Najib. Insiden di Pulau Pinang ialah strategi memusnahkan imej UMNO-BN di Pulau Pinang.

Para penasihat dan punahsihat Najib nampaknya bercita-cita menghancurkan reputasi wasatiyyah BN-UMNO. Dah tahu Psy-Gangnam dari Korea akan berbelanja besar, tak kira lah walau tak pakai satu sen pun duit kerajaan, TETAPI langkah berada dalam fiesta di Pulau Pinang merupakan paling tidak bijak apabila terperangkap dalam rancangan Cina Komunis DAP Pulau Pinang.

Apa lagi langkah-langkah bangang yang disarankan oleh penasihat dan punahsihat Najib...

Entahlah...penasihat Najib tak nampak bersungguh-sungguh nak menang Pilihanraya Umum. PRU ialah memilih pentadbir eksekutif dan kuasa pengurusan pemerintahan rakyat, tapi penasihat Najib sendiri macam nak tikam dia dari belakang.

27 comments:

  1. wasatiyyah diperintah Allah SWT adalah tetap istiqomah diatas jalan lurus(islam) serta bersatu dgnnya dan tidak tergelincir ke jalan sesat spt sekular jahiliyah dll. Firman Allah SWT, " Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai......" Ali'Imran 103
    Wasatiyyah BN-UMNO pula:
    1. Nak solat boleh ( masjid- besar indah tapi kosong, ada), tak solat pun ok, tiada denda, tapi langgar lampu merah RM300!!
    2. Nak bejudi, nak urut, disco, gro..boleh!!!
    3.Nak berzina boleh!, denda boleh bayar dgn kad kredit! Hudud? Mahafiraun persenda je!!Hasilnya bala' Allah SWT dak menimpa (beratus ribu anak luar nikah betina2 ngaku islam), tapi penundi BN dan M.Miang buat daakkk je!!
    3....1001 lagi ada!....penat nak taip!!!Tunggu malaikat baca kat padang mahsyarlah!!

    ReplyDelete
  2. bodo abdul haq, suruhan Islam semua dah ada dlm ajaran Islam tu sendiri tak kira hang PAS ka UMNO dan bukan ajaran PAS atau UMNO., once hang ISLAM hang tak perlukan parti UMNO atau PAS untuk pantau diri hang, jika hang tak solat itu bukan salah UMNO atau salah PAS juga bukan ajaran UMNO atau ajaran PAS itu salah hang sendiri yg tak amal ajaran ISLAM. PAS tu parti politik tapi cuba nak overide ajaran Islam. PAS nak duplicate ISLAM dgn nama baru iaitu "PAS" tapi umum tau PAS itu ciptaan manusia manakala Islam itu dari ALLAH.

    ReplyDelete
  3. Dulu paklah ngantuk,now tok jib kecut..serba tak kena.bye BN

    ReplyDelete
  4. Salah tu.penasihat PM tulen adalah hjh rosmah yg montel.jgn tuduh sebarangan tau

    ReplyDelete
  5. Itulah tahap kemampuan akal manusia tidak akan kemana bila Islam dicampur adukkan dgn kefahaman yg lain (Jahiliah). Yg bersekongkol utk mengadakan konsert pun bersalah juga. Kenapa PM begitu mudah je mengikut nasihat seumpama dgn konsert sebegini. PM dgn kuasa yg ada padanya boleh mengatakan "YES" or "NO" kpd nasihat yg diberikan. Kalau yg itu pun tak mampu maka sewajarnya rakyat bangun memilih seorang PM yg lebih berwibawa dan mempunyai jati diri yg tinggi utk mendepani cabaran yg lebih rumit.

    ReplyDelete
  6. Semua tu bukan penasihat! Malaoon-malaoon ni semua punai yang sihat-sihat. Disuruh jadi pencacai, korang buat malu tauke buat apa!!

    Malunya bukan kepalang anak, dua kali yang memalukan. Sekali oleh penyanyi jemputan yang dibayar, kedua oleh para jemputan yang tak perlu bayar.

    Apa la nasib Najiburrosmah. Aku rasa pasal suwey si Rosmah anak beranak dan menghantu Kazakhstan yang ada iras Mongolia inilah, segala yang dirancang tak menjadi. Lain kali duduk rumah diam2, tengoklah Permata dan Berlian puas-puas

    KOJEK

    ReplyDelete
  7. Aku dah jawab semua komen haq sebelum ni di posting2 yang lain, tapi dia tak terjawab semula. Lepas tu di posting yang baru si haq hingusan ni ulang semula isu yang sama tak habis2. Rajin sungguh dia menulis semula komen atau copy paste komen2 lama. Itulah kelebihan pencacai pas seperti haq, mereka akan mengulang2 isu yang sama, spin sehabis daya isu yang tiada kena mengena pun dengan perbincangan posting dan segalanya nak salahkan umno. Sudahlah haq. Buat jerih layan kau ni. Untung si pemilik blog ni lepas semua komen kau haq. Cuba kalau dia dah mula fedup, nasib kau la yeh. Hehe. Nasihat free aku buat haq, kau jangan selalu sangat perguna ayat2 Allah nak main2 hujah politik kau tu. Sok kena bala. Berdasarkan pengalaman aku, sekali kau tunjuk 1, berpuluh tuju pada kau semula. Selamat berjuanglah haq. Tapi nak berjuang pun ngaji kasi habis dulu k. Sbb sori to say hujah kau nampak sangat dangkal sebelum2 ni yg menunjukkan tahap mentaliti yang tidak mateng. Jgn sok tegak2 kena tipu dengan si munafik pas dah la. Haha..

    ReplyDelete
  8. Aku tak sucikan pas pun, aku cuma bentangkan kerja fasik UMNO BN je...kau pun tahu ianya betul belaka!! Hello kawan!! Kalau jahat UMNO 1000 dan kalau jahat PAS 30, tidakkah wajib sokong PAS?? Begitulah jika satu masa nanti katakan UMNO lebih baik dan lebih kurang mungkar, maka wajib sokong UMNO pulak!!! Kalau dah faham kehendak Allah SWT, jangan buat tak berpenyakit faham pulak!!!, nanti Allah SWT butakan hati plk... na'uzubillah!!! Firman Allah SWT, "Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran)." Al-Baqorah 10

    ReplyDelete
  9. Salam. Waghih, den kesian amek2 ngan Najib & UMNO ni. Lopeh satu, satu balo datang.

    Ini sumo kojo Allah Taala. Setiap kerajaan nang nak jatuh tu, adolah caro e Allah takdirkan. Apo nak buekkan, tarikh luput dah sampai. Setiap nang bersifat baru, totap akan ado maso tamat e. Tak dapek nak nungkek langit do.

    Jadi, waghih den paneh miang dan kaum kerabat nang masih kasih kek UMNO tu, jangan risau. Siap2 ajolah pasang badan. Belajar2lah jadi parti pembangkang. Biar tahu nanti langit tu tinggi ko atau rondah. Selamo ni sombong dan angkuh, membuli mengutuk pembangkang.

    Kito kono sodar, kuaso memerintah ni,amanah milik Allah. Dio Maha Adil. Digilir2kannya. Siapo nang zalim, dijatuhkannya. Tak kiro sapo pun. Kok Pakatan Rakyat buek zalim, dio pun akan tumbang jugak nanti. Janganlah risau.

    Bilo UMNO dah jadi pembangkang nanti, dio buleh pilih pemimpin nang ikhlas, elok bonar2 nak berkhidmat untuk rakyat. Bukan buek kayo melimpah2. Nanti, tak kan kemano, kok PR buek silap, rakyat akan kembalikan kuasa pada UMNO semulo.

    Itulah politik yang matang. Yang menguntungkan rakyat. Rakyatlah yang akan dapek untuk dan manfaat. Inilah realiti politik demokrasi moden hari ini.

    Jadi, waghih den semua. Jangan risau.

    ReplyDelete
  10. Salah tu haq. Cuba kau listkan semua satu persatu kebaikan umno dan semua kesalahan umno, lepas tu buat timbang amal mana lebih berat. Kemudian kau listkan pulak apa kebaikan dan kesalahan pas selama ni. Kemudian kau bandingkan kebaikan umno dan kebaikan pas mana lebih berat. Barulah lebih adil dalam menilai meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    Paste firman berkoyan2 tapi satu pun kau sendiri tak hayati. Apa guna wahai budak. Asas menilai keadilan sesuatu pihak yang Allah suruh pun kau failed. Boleh pulak buat sifir sendiri umno 1000 pas 30. Mana kau belajar jang oii?

    ReplyDelete
  11. Be focus.hancur BN.be end...hantar kak ros ke penjara sg buloh atau rumah pasung british d bukit kepong!baru ada akai penasihat FLOM.kahakkkkkkptuihhhhhh

    ReplyDelete
  12. Penasihat bangang ni bukan je ada diseleliling Najib... Ada merata-rata... Di Terengganu, Perlis, Johor, N9, Melaka ... 1Malaysia lah senang cakap. Dah tahu bangang, Najib masih ikut, dan penyokong2 Umno/BN pun ikut sama bangang... Betul tak Paneh Miang.

    Are you ready for BN?
    Noooooooooooo & no alsi at N9

    ReplyDelete
  13. kalau UMNO kalah pun PAS tak boleh berkuasa dengan 60 lebih kerusi yang ditandingi...itupun kalau menang semua....maknanya PAS akan jadi melukut di tepi gantang....ataupun istilah moden gaji rm500 heboh nak beli BMW...sebab itulah pengundi yang berakal tak undi PAS...

    ReplyDelete
  14. Bukan 1000:30 tapi lebih!!!
    a)1,000,0000+++ berjudi kesino UMNO : 0 (tiada kesino PAS).
    b) 1,000,000++++ kedarah calsberg UMNO :0 (tiada kilang arak PAS)
    a) 1,000,000+++ pelanggan kelab malam UMNO : 0 (tiada kelab malam PAS)... tapi perangai munafik ni mati rasa dosa maksiat, Nabi SAW bersabda, "“orang mukmin memandang dosanya seperti sebuah bukit yang dia bimbang akan menghempapnya, sedangkan orang munafik memandang dosanya seperti seekor lalat yang hinggap di hidungnya lalu dihalaunya hingga terbang”
    (HR Bukhari).

    ReplyDelete
  15. Kebajikan UMNO? Kata Mahathir, rasuah ahli2 umno busuk sampai ke usus,dari beratus juta sampai RM2.50(pemanjat pokok tampal dacing) projek sepatutnya murah, jadi berganda... masakan tidak rasuah berperingkat2 sampai JKK. Jalan tar dan bahan binaan tak ikut spec. semua kontraktor UMNO tahu benda ni!! Kalau nak nafi, nafi depan Allah SWT nanti!! Jgn rasuah, makan bara api tu!! Sabda Nabi SAW, "Penerima dan pemberi rasuah di dalam api neraka" HR Termizi

    ReplyDelete
  16. Lepas a, b lepas tu a semula? Itupun 3 list saja? Hehehe. Rasuah lagi cerita? Rasuah balak kelantan mana? DUit kohilal berjuta mana? Duit tabung memali mana? Duit derma berjuta tiap ceramah sampai nik aziz boleh besarkan rumah belakang mcm istana dan pakai 5 biji kereta mana? Kilang arak yang pas janji nak tutup esok jika hari ni perintah selangor bila nak tutup? Dah 5 tahun dah tak tutup pun? Kedai judi kelantan, kedah, selangor yang pas perintah skrg masih ada bila nak tutup? Rasuah kroni husam dan exco kelantan sampai menantu nik aziz kaya raya pegang mbi kelantan lagu mano haq? Semua kantraktor kroni exco kelantan tu rasuah tak ikut spec gak tu pasai banyak lubang jalan2 di kelantan. Hehehe.

    Haq tulis, "Kebajikan UMNO?" - Aku bg satu contoh cukuplah utk taraf fikir macam kau ni. Bg banyak pun tak guna sbb hati kau dah gelap. Kau dapat tulis fitnah dan permainkan wahyu Allah dalam blog ni pun sebab kebajikan dan jasa kerajaan umno bawa teknologi dan pendidikan bermanfaat ke Malaysia ni. Kalau harap ke pas, touchscreen pun kau tak tau apa dia agaknya.

    Setakat 3 list saja ka haq? Itupun lepas a, b pastu a semula? Hahaha. Kalo huruf pun kau dah failed xpelah haq. Kau meroyan la sorg2. Jangan lupa firman Allah yang kau quote tu jadi ingatan utk diri sendiri sebelum tidur. Kesian budak2 lagi. Koncing pun tak tus agak ey lae ni. Hehe.

    ReplyDelete
  17. Kenapalah kamu ni, cakap kurg cerdik gini sekali, touchscreen pun ngaku UMNO bagi, samsung, apple dll yg jual seluruh dunia!!. Patut lah orang orang cina ramai benci UMNO... dia orang kata "low class minded",hanya makcik felda buta huruf yg telan bulat2 berita bohong TV3, RTM dan utusan dan dirasuah dgn harga murah dari harga lembu sj boleh ditipu UMNO!!

    ReplyDelete
  18. mamat ano tu bukan maksudkan umno bagi touchscreen la budak haq. dia bagi kiasan/bidalan touchscreen tu umpama ilmu teknologi. memang patut la kau malas layan budak haq ni ano. bidalan dan kiasan pun dia gagal tafsir. ada ke dia terjemah ikut akal pendek dia umno bagi touchscreen. patutnya senang kena tipu dengan parti ajaran sesat.

    ReplyDelete
  19. Bangang.....perentah 20 tahun masjid pun 1 je dibuat...xde mantainance....dok sibuk canang islam konon.....masjid sedia ada dirobohkan....haq apo isle demo...lahabau....bangang tak boleh diajar

    ReplyDelete
  20. Bengong aku sokong amno dulu.now insaf dah...sori le umno.go to hell le umno.mampus umno bn...

    ReplyDelete
  21. Wahai sedra melayu se islam ku,,, ingat lah dan renungkanlah,,,, bila PR kenakluk putrajaya bulan april nanti,,, Anwar akan jadi PM selama setahun. TPM ialah lim guan eng dan hj hadi. Selama 1tahun je anwar jadi pm, parlimen akan usul undi tidak percaya kepada PM dan karpal sing akan guna rahsia yang sedang dikumpul sekarang tentang anwar. Maka tahun 2014 jadilah PM lim guan eng. Perkara pertama yang dilakukan oleh lim guan eng ialah bubarkan Rejimen Askar Melayu Diraja. Pada masa itu kuasa YDP Agung dah tak de, sebab askar dah takleh jadi backup raja. Masa tu askar melayu diganti dengan askar dari singapore, polis digantimdengan polis singapore. Pois melayu akan dicari sebanyak mungkin kesalahan untuk dibuang kerja. Dan pada masa itu kita semua tiada lagi kebebasan bersuara melalui laman sosial, malah ada je kelibat secara provokasi akan di lanyak ke penjara. Sedar sedarlah wahai bangsa melayu.

    ReplyDelete
  22. Apa yg lu mengarut ni bro?ingat cite komik pedang setiawan ke?ada gak melayu bengong yg punya pemikiran tahyul mcm lu ni...ayuh rakyat tolak dan jatuhkan umno bn!ubah sekarang!selamatkan malaysia...

    ReplyDelete
  23. Tahyul tqhyul juga bro,,,, bila ni berlaku,,,,pedand setiawan ke, sg manik ke dh tak leh nak buat apa dah,,,, renung kan lah

    ReplyDelete
  24. Makin hari makin bengap puak umno ni.jumud meroyan.ini negara ada hukum.cuba jgn merepek macam budak tak skolah.henti2 la politik rasist takde maruah.Allah penentu segala.tolak unsur khurafat lg tahyul mahyul lg marut.jgn ingat org Mukmin bebal berfikiran cetek dangkal.takyah renung2 benda yg tak ada asas.mainan emosi utk kepentingan pihak tertentu (baca pimpinan Melayu UMNO)sahaja.kamu yg di bwh ni jd gurkha tak bmaruah.najis!

    ReplyDelete
  25. Yeyehhhh gurkha khadam hanjing british durjana!mampus kamu semua yeyehyhhh

    ReplyDelete
  26. cicit kamat..

    ekau taktau apo itu marketing apo itu business apo itu menangguk di air jernih duduk diam2.. xyah cito lobih2 menceritokan kenaifan dan kebangan kao..

    - lobai korea -

    ReplyDelete
  27. Memang best baca komen korang nie,hakikatnya tiada penyatuan umat islam melayu malah asyik bertelagah sesama orang melayu kerana dok taksub dgn pemimpin2 di akhir zaman.Lambang parti dan bendera parti dlm konteks demokrasi tidak melambangkan agama sebab di china penganut agama islam mencecah 25 juta orang tak keriuh2 mcm nie.Elok jer bersatu.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive