Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, February 15, 2013

Tentera Bangladesh sokong Anwar...

1. Anwar yang berucap di Kg Gapis, Padang Rengas seperti dilaporkan KeldaianDaily mengatakan pihak tentera menyokong mereka.

2. Maka disebutlah beberapa nama yang kononya menyokong komplot pembangkang antaranya, Lt Jen (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid (Darat), Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi Al-Khatab (Udara), Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid (Laut) dan Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad (Kagat).

3. Kata Anwar, "Penampilan mereka bertujuan menarik sokongan tentera dan bekas tentera bersama-sama menyokong (komplot pembangkang) demi memastikan nasib dan masa depan lebih cerah untuk semua anggota."

4. Kemudian Anwar membandingkan kononnya kebajikan Tentera Malaysia jauh lebih buruk daripada Tentera Bangladesh berikutan kerajaan Umno BN tidak bersungguh-sungguh menjaga kebajikan mereka.

5. Walaupun Anwar tidak pula memperincikan bagaimanakah 'nasib dan masa depan cerah' anggota Tentera Malaysia jika Komplot Pembangkang memerintah, namun perbandingan antara Tentera Malaysia dengan Tentera Bangladesh sebenarnya satu PENGHINAAN oleh Anwar.

Female soldiers of Bangladesh army

6. Jika dirujuk dalam laman sesawang rasmi Bangladesh Army, skala gaji tertinggi untuk seorang Leftenan Muda di negara itu ialah BDT11,490 yang bersamaan dengan RM450.90. Malah gaji 'mati' untuk seorang Jeneral di Bangladesh ialah BDT45,000 yang bersamaan RM1,766.16 sahaja. Adakah ini yang dimaksudkan Anwar kononnya kebajikan Tentera Bangladesh lebih baik berbanding Tentera Malaysia?

7. Anwar kalau bab menipu memang spesis tak beragak. Itupun masih ada pencacai yang percaya walau pembohongan demi pembohongan Anwar berjaya dibongkarkan.

8. Takde pula Anwar nak bandingkan tahap korupsi melampau di Bangladesh hingga ada rakyat Bangladesh yang memiliki sarjana (master) pun terpaksa merempat ke Malaysia bekerja sebagai buruh binaan dan operator kilang.

9. Agaknya Tentera Bangladesh yang sokong Anwar, bukannya Tentera Malaysia.

10. Persoalannya kenapa bandingkan dengan Bangladesh? Kenapa tidak negara maju lain? Ontahlah, sapolah yang bulih paham apo yang ado dalam kepalo hotak kotor Anwar tu.

11. Hakikatnya rakyat sudah hilang selera dengan Pakatan kerana rakyat lebih mengenali Barisan Nasional.

18 comments:

  1. Assalamualaikum ,

    Ekau ni buek miang 'abang hompuk' ajo...
    ekau dah dongar bideo utiub bang non lom? Bang non koba TGNA makin tak paham islam dan TGHH hanyalah pak turut..

    - pentaksub anwar -

    ReplyDelete
  2. Sama-sama puak parti yang tidak mahu mendaulatkan daulah islamiah!.... bergaduh bukan kerana Allah SWT... tapi kerana perut dan 'bawah perut'... Firman Allah SWT, “Sesungguhnya Allah hanya menerima (korban) dari mereka yang bertaqwa.” (al-Maidah: 27)

    ReplyDelete
  3. adoko banding ngan bangla? bandingla ngan india trus. kan anwar keturunan india lidah becabang tigo. lagipun military india bleh tahan gak power teknoloji.

    ReplyDelete
  4. Alahai,

    Sekarang nih PAS gaduh ngan UMNO pun bukan pasal nak mendaulahkan Islamiyah.. Gaduh pasal royalti, pasal undi nak menang pilihanraya, bersih, isu FELDA yang tak memihak kepada PAS, pasal dendam kesumat, macam2 lagilah.. tambah lah sendiri...

    nak bukak citer agama tak berani takut abang long karpal berdehem...

    nak laksanakan hudud kat kelantan 'pong pang pong pang aje lebih' buatnya tidak.. ingatkan takut kat Allah tapi rupenya takut dengan perlembagaan Federal.

    - penjilat anwar -

    ReplyDelete
  5. Wow seksi nya askar bangla..apa yg aku tau mat bangla kat negara kita ramai yg dpt mykad biru.boleh mengundi tu..aku yakin depa akan sokong pangkah BN punya...biarla askar bangladesh sokong nuar brahim.askar bangla bukan bleh mengundi pon PRU nanti.jgn risau bang..kita jaga betul2 mat bangla terutama area KL selangor.kasi tukar itu khalid gagap.hati2 ramai bangla yg tak bleh nak pakai walaupun ada ijazah bagai..takpa geng myanmar nepal vietnam bleh backup.cuma agak ramai indon yg sokong PAS pis pus.itu agak merugikan.byk dah kerajaan invest kat mat indon ni.kita tengok nanti..susah2 rampas je balik mykad n terminate je depa tu.macam2 hal la...

    ReplyDelete
  6. Apa?nak banding ngan india keling botol?jgn bang anon..DR M lah yg paling layak bsuara ttg india.zamri mb perak pon sama.darah india keling baikkkk punya...nasib baik masuk islam.kalu masuk melayu sure jahanam parti melayu dan sekutu..hidup Dr M kerala mari byk heppii yenadeyyyy

    ReplyDelete
  7. fobia boto ngan DR. M nampak eh..

    thehehe

    ReplyDelete
  8. Itu gambaq pelacur la...bukan askar bangla la.memandai je admin blog.kalu nak bohong pon agak-agak le dol.cuba tunjuk gambar depa pakai baju celoreng ada tak?

    ReplyDelete
  9. itu gambar askar bangla sebelum pegi outing la. hehe.

    ReplyDelete
  10. Alang alang kasi yg pakai bikini ada tak?baru pemuda kg aku tersembul bijik mata...baru keras

    ReplyDelete
  11. Glamer tui dr m nih.maklum le darah macha kuti.nak buek camno.hakikat dah

    ReplyDelete
  12. Sojak dulu tak abih2 Nuar ni nak libatkan askar dlm politik Malaysia. Dulu 16 Sptember 2008 pun macam tu yo.

    Tapi apo nak kito herankan, namo agong pun dio sanggup jua..

    ReplyDelete
  13. mahathir digeruni sebab mampu ubah keputusan pru. 2008 dulu pengaruh mahathir menghentam paklah banyak beri kemenangan besar pada pembangkang. kali ni mahathir beri sokongan kuat pada najib sebab tu pembangkang takut keputusan pru kali ni bn akan kembali menang besar. sebab tu pencacai macam aspan tak habis2 serang mahathir diikuti pengangkut najis nuar yang komen hentam mahathir dalam blog ni. sekianlah adanya.

    ReplyDelete
  14. Kalau diperatikan boto2 gambar tu, yg baju merah tu nampak sgt macam nik ajis, yg golap kt ujung tu mat sabu. Ni semuo udah dimekap mmg nampak lawa eh. Yolah pondan2 nih kalau dgn orang islam bukan maen lagi menyalak eh tp cubo letak karpal kek dopan, bukan maen sopan dio punyo perangai.

    ReplyDelete
  15. Askar2 ni ngundi dun parlimen mana ya?tak sabo nak amik gambar...nak harap mat bangladesh yg ada kat negara kita ni buat hilang selera makan je.tp kita yakin ramai mat bangla akan mgundi nanti.harapnya askar bangla cun ni pun ngundi juga buat menambah seri PRU nanti.baru ada warna warni

    ReplyDelete
  16. SEJAK BILA ANWAR MANUSIA YANG BOLEH DIPERCAYAI. PERCAYA ANWAR, KITA KENA JADI GILA DAN SASAU TERLEBIH DAHULU..!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kompom ko yg gile..hihikhik.pcaya kat tuhan sudah memadai..pcaya kat kak rosmah,nanti deepak cari.hehehehhh

      Delete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive