Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, February 17, 2013

Andai kita terlupa...











MALAYSIA JAUH LEBIH AMAN DAN MAKMUR! BERSYUKURLAH...

10 comments:

  1. Fahamilah Islam spt yg diajar Rasulullah SAW, Sebenarnya di Palestin Allah SAW memberi peluang orang2 beriman SYAHID!, maka bagi mereka ini insyaAllah sedang hidup menikmati Syuga ALLah. Firman Allah SWT, ""Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki;
    (Dan juga) mereka bersukacita dengan kurniaan Allah (balasan mati Syahid) yang telah dilimpahkan kepada mereka, dan mereka bergembira dengan berita baik mengenai (saudara-saudaranya) orang-orang (Islam yang sedang berjuang), yang masih tinggal di belakang, yang belum (mati dan belum) sampai kepada mereka, (iaitu) bahawa tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.

    Mereka bergembira dengan balasan nikmat dari Allah dan limpah kurniaNya; dan (ingatlah), bahawa Allah tidak menghilangkan pahala orang-orang yang beriman. (Surah Ali ‘Imran:169-171)”

    ReplyDelete
  2. Tapi org islam sesat sekular(UMNO arab/melayu dll)Mereka aman melakukakan maksiat sprt negara kafir yang aman mereka ingat Allah SWT kasih kepada mereka, padahal mereka sedang menghadapi penyakit mati rasa terhadap mungkar. Bila masuk kubur, kelak mereka akan tahu, dan tanya Allah SAW kenapa mereka taka dijadikan tanah sahaja agar tidak diazab...na'uzubillah!!

    ReplyDelete
  3. Perasan baguih,aman,nyaman walau buat dosa ingat Tuhan sayang kita...itu istidraj

    ReplyDelete
  4. Abdul haq yg amat dunggu dan baghal,,,,,,pergi mampos la dengan babi dap ko tu

    ReplyDelete
  5. Kamu yg dulu lanyak PAS kelantan bersama kapir MCA dan hindu MIC, sekat subsidi kpd mereka, sanggup naikkan minyak di negara kapir thailand drp kelantan... cis!! dasar perangai munafik tegar!!! Kalau ada hudud Allah SWT, aku yakin akan ramai pemuka2 UMNO akan kena potong tangan kerana merompak royalty dan samun harta rakyat!!!Itu sebab bacul2 ni tolak hudud... Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  6. di negara yang aman pun boleh syahid. ada beberapa jenis syahid, tak semestinya kena mati berperang. syurga neraka milik Allah dan memasukinya atas rahmatNya. bukan milik nik aziz, bukan milik pas, bukan milik abdul haq dan sudah tentunya bukan hak eksklusif pas pis pus. agaknya apa seksa utk mereka yang mempermainkan agama demi dapat kuasa politik dan putrajaya?

    ReplyDelete
  7. Cuba faham agama betul2, Nabi SAW berperang merebut kuasa politik dari
    PM Abu Jahal, Nabi Ibrahim a.s menentang politik Namrud, Nabi Musa a.s menentang politik Firaun dan TG N.A.Aziz dan Hj Ab Hadi menentang politik PM Najib-rosmah adalah untuk meruntuhkan undang toghut(jahiliyah) dan mendaulatkan Syariat Allah SWT di muka bumi sebagai wakil(khalifah) Allah SWT. Kamu ingat semua orang berpolitik kerana habuan perut macam kamu??

    ReplyDelete
  8. Maka kata syaitan " Tak apalah! Teruskan buka tempat2 maksiat tu, tuhan akan akan masukkan kamu ke syurga dgn rahmatnya.". Padahal dia(iblis) dikafirkan dan dihalau dari syurga oleh Allah SWT hanya dgn SATU kes shj iaitu kerana enggan tunduk kpd Adam a.s. Bayangkan kita manusia yg sombong, enggan berhenti lakukan 1001 dosa(lesen2 maksiat)? Moga Allah SWT meinsafkan dan selamat kita dari belitan syaitan!!

    ReplyDelete
  9. To Abdul Haq:
    1)Syahid: sepertimana syahidnya pejuang2 Memali?...atas dasar apa2 pejuang2 memali itu menentang kerajaan??....jgn lupa kata2 Cikgu Non...dlm isu memali, UMNO zalim SATU tetapi PAS zalim DUA....siapa yg menghina as-syahid & balu2 mereka?

    2)UMNO sesat sekular: jika TUDUHAN hanya UMNO yg suka kpd/melakukan maksiat adalah SALAH...maka jawablah kau sendiri di sana nanti

    3)lanyak PAS: SEKAT SUBSIDI??..hahahaha...kau ni membaca/memahami isu atau yak sebenarnya?.....rupa2nya kau sedar MCA & MIC tu kafir sedangkan biaDAPigs tu ISLAM....hahaha...minyak naik kat Thailand....kau tgk fasiliti & perjanjian dua negara la, bukan sekadar persepsi & logik akal ko sorang....fahami hudud dahulu sebelum nak bercakap...kau tanya tok2 guru islamik kau kenapa hudud di Terengganu/Kelantan berbeza??...lepas dpt jawapan baru sembang....sekejap royalti sekejap subsidi....kau ni KELIRU TEGAR

    4)Politik: Hoi....para nabi berjuang utk menyebarkan Islam, bukannya sebab nak jadi pemerintah. arahan terus dr Allah bukannya dr saf kepimpinan parti....apa parti nabi2/rasul2...PAS ke???...jgn buat lawak.

    5)Undang2 taghut: kau ni tak baca buku Jingga yg dipersetujui presiden PAS, PKR & biaDAPigs agaknya....HH dulu bukan main ttg perlembagaan kafir, sekarg ok...dulu hanya Negara Islam, skrg negara kebajikan...dulu kafir tak boleh jd pemerintah, skrg boleh...dulu kawan kafir jd kafir, skrg kawan dgn kafir semakin Islamik.....dulu Hudud wajib, skrg hanya 0.0001% % kalau mampu baru buat.....ini semua sbb apa??...sebab Tahaluf siyasi yg dipermainkan PAS

    6)Politik habuan perut: sbb tu perut pemimpin PAS semuanya maju ke depan....tanah berekar2...rumah juta2...kereta besar2...jgn lupa tgk NA....zuhud??...hahaha....lawak!

    7) Lesen2 maksiat: patutlah Hassan Ali kena pecat...patulah Ust Nasa kena pecat...patut la Tuan Guru Haron Din di maki...rupa2nya kerana menentang hasutan Syaitan...harap kau faham apa yg aku cuba sampaikan

    ReplyDelete
  10. Kepada abdul haq

    Hormatlah sikit kat guru kamu Nik Aziz dan Haji Hadi. Kalau kamu kata Malaysia ini negara dan sistemnya taghut Nik Aziz dan Hadi berpolitik dan bertanding kerusi Adun dan MP atas sistem apa? Sistem yang sama kan untuk semua orang? Maka Nik Aziz jadi MB tu dari sistem taghutlah jugak. Jadi Nik Aziz ialah MB Taghut. Kamu setuju ke kalau saya katakan NIK AIZ IALAH MB TAGHUT SEBAB DIA JADI MB DARI SISTEM YANG TAGHUT?

    Satu lagi jangan nak menambah-nambah lah benda yang tidak ada semata-mata hendak menegakkan hujah kamu. Jangan jadi syaitan penghasut. Sejak bila Rasulullah berjuang untuk merebut kuasa politik. Kamu ini fahamkah apa yang kamu cakap ni? Kamu fahamkah politik ini berasal dari perkataan apa? dari mana sistem apa? Apa nama parti politik Rasulullah s.a.w? PIS ke? Parti Islam Se-Semenanjung Arab?


    Rasanya kamu dengar bab perjuanganan Rasulullah di kiaskan dengan perjuangan politik terkini dari ceramah-ceramah PAS ni.

    Kamu ni ada janggut berapa helai? Belajar lagi dan belajar lagi. Jangan hadkan kat ceramah PAS sebab rasanya mereka tu dunggu. Kalau kamu dah ada ijazah misalnya sebenarnya tak cukup pun. Cakap pasal hudud tapi tak faham apa itu hudud. Hudud Kelantan orang Kafir boleh berzina di hadapan rumah Nik Aziz dalam kereta walau pun Nik Aiziz sendiri tenguk dengan bini dia dengan anak dia serta menantu - Jangan risau tak kena hudud.

    Bahahlul punya undang-undang hudud versi Kelantan. HUDUD dalam bab zina tujuannya untuk jangan bagi orang berzina dalam negara tak kiralah muslim ke tidak. Orang kAfir mencuri pun kena potong tangan. Tapi ada tulis kat dalam HUDUD KELANTAN? Tak ada sebab tak berani. Sebab takut Karpal Singh marah. Siapa muNafik sekarang abdul haq.

    Bila janggut dah lebat esok dan faham semua maka rasanya saudara tidak akan menulis seperti ini lagi. Satu lagi kalau nak guna nama samaran yang baik-baik seperti "abdul haq" gunakanlah dengan penuh tanggungjawab. Segan lah sikit sebab kita membawa nilai yang tertinggi dari nama samaran kita.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive