Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, February 22, 2013

Wajah ayam & lembu...

Masa Sharifah Zohra "listen, listen listen" cakap sebelum ni yang haiwan pun ada masalah, korang tak percaya. Sekarang saksikanlah di bawah antara wajah-wajah 'haiwan' bersandarkan fatwa terbaru Nik Ajis...






KOTA BHARU 20 Feb. - Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Is lam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

“Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah, mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang, jadi kalau kita beri barang kepada orang, beri RM10, RM50 (orang akan datang ambil).

“Ini bukan cara Islam, (cara) Islam ialah beri ilmu kepada manusia," katanya ketika berucap di hadapan lebih 1,000 rakyat Kelantan yang menyambut kepulangannya dari Mekah di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, di sini hari ini.

Kerajaan Pusat melalui Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 2.0) tahun ini memperuntukkan kira-kira RM3 bilion untuk mengagihkan sebanyak RM500 kepada kira-kira 4.3 juta isi rumah manakala kira-kira 2.7 juta individu bujang berumur 21 tahun ke atas menerima sebanyak RM250.

Sementara itu, Nik Abdul Aziz berkata, pilihan raya umum kali ini penting kepada Pas kerana bukan sekadar mahu membentuk kerajaan tetapi menukar kerajaan sekular kepada kerajaan Islam. - Utusan.
Nyanyuk dah demo nih...

16 comments:

  1. Org bagi dongan kito mendermo kan lain caronyo...ekau tu yg nyayuk koba org plak..nak membongak yo kojo

    ReplyDelete
  2. derma pada paspispus tu kira pemberian wang ringgit dalam istilah pok nik la tu. so manusia bagi wang pada haiwan pas. hehe.

    ReplyDelete
  3. lembu punye ulamak nik ajis puiiiii

    ReplyDelete
  4. Anon 2.46,
    Poorah dermo konon,kalau tiap ceramah tu bukan dermo ikhlas tu,tapi kono dermo jugo sobab malu dgn ahli lain.Kalau kau kojo bak lah den duit yg majikan bagi kek kau tu sobab dio tak kato dermo,dio kato den bori gaji kau.Kalau dah Lalat Hijau tu sampai bilo pun macam tu nak monogakkan bonang basah.Hontikan selalu ditipu olih Ularmak kau orang tu.Bersubahat namonyo tu.

    ReplyDelete
  5. nasib baik laa dia cakap ayam dan lembu je ... kalau disebutnya BABI, mau habis keluar parti orang orang PAS sampai Pok NA tu tinggal sorang sorang dalam parti tu...

    ReplyDelete
  6. Yg beri derma rasa malu dgn orang sebelah tu umno. Org islam dlm pas tak diajar malu dekat manusia tapi derma kerana Allah. Nak harap ahli umno derma dlm program mcm dlm gambar gambar kat atas tu berapa org sgt. Yg banyak meminta ialah geng2 umno. tak kasi duit kerja parti pun tak jln. semua mau gantung dgn kerajaan. sebab tu keajaan terpaksa rasuah sana sini nak beri makan pelesit2 dlm umno ni. Menyusahkan org je.

    ReplyDelete
  7. Ayam, ayam, lombu, lombu..., lamo-lamo se cokikkan kau ni Pork Nick!!

    ReplyDelete
  8. Xpaham aku ngan anon 2.46 n 9.45 ni.xngaku lagi tu.nak spin istilah DERMA n BERI plak.abis tu anak korang dpt duit hari raya tiap tahun ,kira DERMA ke?adoi.pandai xleh nk diikut.bodoh xleh nk diajar.korang ni.

    ReplyDelete
  9. Spin jgn tak spin...


    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XvXcTosgtlo.

    ReplyDelete
  10. Monkotodarah lombu 250 juto, rakyat ekau bagi dedak hampeh, dasar perangai binatang parti peninggalan ponjajah puuiiih.

    ReplyDelete
  11. Apasal la org pas ni marah sangat. Sensitip btul pencacai bila tok guru gelar org pas sendiri ayam dan lembu. Haha.

    ReplyDelete
  12. Mulai hari ini kito tuka golaran "Mursyidul Am" kepado "Bullshitdol Ampeh" untuk Ajis Badigol ni!

    ReplyDelete
  13. Dekat pilihanraya bagi makan hampeh sekam padi, lopas pilihanraya cukai gst, minyak naik yuran sekolah naik toll naik. Betullah kata tok guru, bn jadikan rakyat spt haiwan peliharaan lepas raya sembelih.

    ReplyDelete
  14. Anon 9.36 sebijik spesis haiwan ternak yg kena putaq utusan meloya tv3suku. Ini zaman moden rakyat bukanlah spt binatang subsidi melayu ngok mcm korang puith.

    ReplyDelete
  15. Orang Lalat Hijau ni dah malu dah,dah balun duit BRIM,Lopeh tu Tok Guru kato dio orang macam ayam dan lombu.nampaknyo den kono tukar Lalat Hijau kepado AYAM dan LOMBU hijaulah sekarang.Bertaubatlah jangan bersubahat,dapek doso koring ajo.

    ReplyDelete
  16. Anon ateh 9.16 telingo ekau dah penuh mahashit punya putaq belit ka. Ekau tak dengar ka ucapan tok guru dlm u tube atau ekau jadi syaitan yg dikenali spt kato Mahataik. Itulah sebab orang suruh ekau poei dengar ceramah mudahan otak dan telinga ekau mampu berfungsi dgn baik. Tok guru dah ckp nak dengar ilmu lombu mcm ekau tobat tak dtg. Nanti den jamu ekau jerami baru padan muko ekau. Mudahan ekau tak tergolong dlm kumpulan spt firman dlm quran sesat lebih dari haiwan

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive