Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, February 27, 2013

Lawaklah Tun...Hahaha!!

33 comments:

  1. takde plak abdul haq nak komen pasal bideo ni. biasa kalau mursyidul hampas dia kena kutuk cepat je dia komen.

    tapi lawak tun memang best. hahaha.

    ReplyDelete
  2. Memang lawak ada class.

    ReplyDelete
  3. Aku taklah nak bela Tg Nik Aziz!! Tapi akhirat besok bila nak safaat Nabi SAW kita kena dikepalai oleh pemimpin kita. Tak patut kau berani beratur belakang Mahathir yang hina hudud dan anak pun otak liberal(SIS) dan tak tutup aurat.Teruk2 Nik Aziz pun, dia banyak ajar orang kenal agama (Al-Quran & hadis). Mahathir tu dengki!! Rakyat majoriti sayang Nik Aziz dan tak bagi dia bersara, tapi dia tu org UMNO pun menyampah dan halau dia turun!! Orang UMNO Kelantan pun kata, "Selagi Nik Aziz tanding PAS tak akan kalah di Kelantan" Kau pun kata gitu kan?? Ngaku ajelah, Allah SWT tahu perut jahat kamu tu!!Itu yang dok maki hamun dia tu!!

    ReplyDelete
  4. Kau tahu tak mahathir laknatullah kata Nabi SAW tak cukur janggut kerana arab mundur tak reti buat pisau gelette. Padahal pedang Saidina umar pun tajam lebih dari gellete dah potong kepala ramai kafir dan munafik yang tentang agama macam kau!!

    ReplyDelete
  5. Akhirnya Allah mengizinkan Tun M masuk dan bersolat dalam Baitullah. Hanya Allah sahaja yg maha mengetahui lagi maha mengasihi.

    ReplyDelete
  6. Tun M bersara bagi membuktikan beliau bukan Diktator seperti mana yg difitnahkan oleh PAS kepadanya. TGNA pernah berkata akan bersara jika Tun M bersara. Janji ditepati dan kata dikota.

    ReplyDelete
  7. hahahahaha. akhirnya haq tak tahan kena provok komen jugak penyudahnya. dapat syafaat nabi saw disebabkan amalan kita haq. takdak sapa nak kepalai doh. ekau jangan sesatkan orang. nik aziz ajar agama? tang ni aku setuju. tapi bab agama tu sikit je...lepas tu dia dok pusing ke politik..sinikal dan tersirat membantai sesama islam...menggalak perpecahan sesama islam dengan cara memutarbelitkan ayat quran dan hadis, kau tak payah nak spin la haq. aku selalu dengar ceramah nik aziz ni. kau ingat kau sorang je ke blaja islam ni?

    mahathir jeles ngan nik ajis? tang ni aku nak gelak sat. hahahaha. muahahahahaha. majoriti rakyat sokong nik aziz? yang ni lagi aku nak gelak kuat. hahahahaha. hahahahaha.

    kau ni memang naif sungguh la budak. kau tau tak pru 2004 dulu pas perintah kelantan dengan kelebihan 1 kerusi je. itupun kerusi yang pas menang tu umno hanya tewas 2 undi. tapi umno gentlemen. bagi je pas perintah. tak buat huru hara pun kat kelantan. itu yang kau cakap majoriti sayang nik ajis? hahahaha. lawak sungguh la. kalau majoriti rayat sayang nik aziz..dah lama dah pas pegang malaysia ni.

    mahathir laknatullah? ish..ish..ish..apa dah jadi dengan hadis yang kau tulis sebelum ni? "Siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia berkata baik atau diam, siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia menghormati tetangganya dan barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir maka hendaklah dia memuliakan tamunya (Riwayat Bukhori dan Muslim).

    ish..ish..ish..

    ReplyDelete
  8. Msyarakat Islam di seluruh dunia amat menghormati Malaysia kerana usaha yg dilakukan oleh Tun M. Malaysia berada di tahap ini adatak sesiapa daripada PAS, DAP atau PKR yg mengusahakannya. Malah Hudud yg kononnya diperjuangkan PAS sehingga membawa korban di Memali, cerai berai, solat dua Imam, pulau memulau dan sebagainya kini tiada lagi dalam Manifesto Pakatan Rakyat. Dan majoriti rakyat yg punya akal yg sempurna dapat melihat siapakah yang menjadi ulama-ulama bisu bagaikan ular dalam semak.

    ReplyDelete
  9. bagi den nik ajis munafik. janji nak bersara lepas tdm bersara. ni dah 10 tahun tdm bersara nik ajis masih menongkat langit. ciri2 munafik apa haaa? lupo lak den. hehe.

    ReplyDelete
  10. Tolong jawab wahai pendokong kepimpinan Ulama, Penubuhan Negara Islam dan ke arah Perlaksanaan Hudud. Apa sudah jadi ni? Ulama sudah membisu, Ngara Islam kini tinggal kenang-kenangan digantikan Negara Berkebajikan dan Hudud tiada lagi dalam Manifesto PR.

    ReplyDelete
  11. Hanya seorang guru sekolah rendah yang mengajar A B C walaupun beliau pernah bersama Mujahiddin Afghanistan berperang menghadapi Soviet yang perkasa. Tak boleh rupanya membangkitkan isu penyelewengan kepimpinan PAS. Itu rupanya Islam yg dibawa pleh PAS. Macaman nak laksana Hudud ni, org ko menda tak elok... tutup setutup tutupnya. Org lain buat ko nak bagi Hudud. Patutla Hudud dah tak ada dalam Manifesto PR. Bak kata Tun M, sesuatu undang-undang yang nak dilaksanakan mestilah memberi keadilan kepada semua, bukan sekerat-kerat. Kes ADUN Selingsing kantoi dgn isteri org setle bila TGNA melalui solat sunat istikharahnya kata Allah telah mengampunkan si ADUN keparat tu. Bgitu juga video DSAI dgn China Doll... Tuan Presiden kata CCTV hanya besi tiada mata dan telinga. Tapi walaupun tiada bukti dan saksi... DS Najib tetap dituduh punya skandal dgn wanita Mongolia walaupun DS Najib tidak ditangkap seperti ADUN Selingsing dan tiada video seperti video China Doll.

    ReplyDelete
  12. Apa nak jadi, apa nak jadi.... Manifesto PR Hudud dah tak ada lagi..... apa nak jadi........

    ReplyDelete
  13. Dah jadi berkali-kali... hudud rupanya modal nak pengaruh dan undi. Laksanakan belum tentu lagi. BN janji ditepati, PR janji dicapati.

    ReplyDelete
  14. Tanggungjawab menegakkan syariat Islam, negara dan kepimpinan berlandaskan Islam adalah tanggungjawab org beriman dan Islam samada islam dlm pas, umno, pkr atau tak berparti. Kenapa masih menuding jari hanya kepada pas semata2. Tidakkah yg lain juga merasa akan kewajiban tersebut. Allah dah kurniakan umno kekuasaan memerintah sudah 55th. Adakah umat islam terdidik dgn keimanan dan keislaman yg sempurna. Jawapannya ada pada kita semua. Masing2 jawab. Allah bagi dua mata, dua telinga, lidah dan akal. Guna pancaindera tersebut utk kebaikan dan menilai dgn ketaqwaan.

    ReplyDelete
  15. Sekarang Ulama PAS dah jadi Ulama-ulama Bisu. Ular dalam semak rupanya dah membiak dalam PAS. Yang boleh berkata-kata hanya org seperti Mat Sabu, Mahfuz Bean, Ustazah Abby Gila Talak, Hairee artis tak laku, Aishah artis parah, Bob gemuk bekas juri mulut longkang dan yang seumpamanya. Walau apapun depa tak akan berani ulas Hudud yg dah tiada dalam Manifesto PR.

    ReplyDelete
  16. Mana si pisau karat dan musangka.... tak kan nak ikut para ulama bisu yang bagaikan ular dalam semak bersembunyi mematikan diri. Tolonglah ulas knp Hudud tiada dalam Manifesto PR ? Jgn lah malu ataupun segan...

    ReplyDelete
  17. haq hang memang buat lawak yg n.ajis kepalai untuk dpt shafaat Baginda SAW. n.ajis sendiri menghina nabi mcm mamat mamat kg. kg sana ada mamat kg sini ada mamat kan mulut, akal & penampilan puaka nama nya

    ReplyDelete
  18. Hudud tak payah cakap dlm manifesto, nanti puak munafik UMNO guna untuk ugut kafir supaya tak sokong PAS. Bila menang kita buat hudud sekurang2nya di Kelantan Kedah dan Terengganu dulu insyaAllah!! Ya Allah tolonglah kami dalam menentang ahzab kufar dan munafik malaysia untuk menegakkan AgamaMU.... Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  19. Cakap yang baik untuk munafik adalah dengan keras tapi bukan maki!!! Firman Allah SWT,"Wahai Nabi, berjihadlah menentang orang-orang kafir dan orang-orang munafik, dan bertindak keras terhadap mereka dan (sebenarnya) tempat mereka ialah Neraka Jahannam dan itulah seburuk-buruk tempat kembali." At-taubah 73

    ReplyDelete
  20. Best! vintage dr mahathir. Sambil lewa je kena sebiji.
    Lagi best dari dengar lebai2 maki hamun.

    ReplyDelete
  21. Umno elok mampus..janji bukan umno yahuuuuuuuu

    ReplyDelete
  22. Pok Nik itu ulama jadi-jadian sebab guna topeng ulama utk memperdaya manusia lain supaya jahil spt dia juga. Jahilnya Pok Nik sebab oksgen tak kesampaian di kepalanya sebab ikatan serbannya diikat ketat. Oleh itu akalnya lesu utk berfikir terang & waras.

    ReplyDelete
  23. Lama dah tak komen sini. Bz manjang. Alang2 dah terjaga susah nak tido semula ni tertengok plak komen si haq.

    Haq kata, Firman Allah SWT,"Wahai Nabi, berjihadlah menentang orang-orang kafir dan orang-orang munafik, dan bertindak keras terhadap mereka dan (sebenarnya) tempat mereka ialah Neraka Jahannam dan itulah seburuk-buruk tempat kembali." At-taubah 73.

    Jadi betullah tindakan Paneh Miang berkeras dengan Pas kerana Pas munafik buat hudud terengganu draf lain boleh liwat isteri. Buat hudud kelantan plak orang kafir boleh berzina depan rumah nik aziz tanpa tindakan. Baguslah tu. Hudud Allah boleh buat lain2 hukum.

    Dan bagus juga Paneh Miang berkeras dengan Nik Aziz sebab dia munafik. Janji nak letak jawatan lepas TDM letak jawatan tapi dah 10 tahun masih tak letak jawatan.

    Paling munafik janji nak tubuh negara Islam pastu terus tukar negara kebajikan sebab kena sound dengan mursyidul am pakatan @ Karpal Singh.

    Lebih munafik bila Nik Aziz bentang 10 janji dalam manifesto pru di kelantan pada 2008 sampai sekarang belum tunai satu pun. Ciri2 munafik apa haq?

    ReplyDelete
  24. Ade ke ayat Quran atau Hadis menyebut Mahathir laknatullah ? Jgn buat tafsiran sendiri, bahaya pd diri sendiri dan tuduhan yg tak benar akan kembali kpd sipenuduh !

    ReplyDelete
  25. Orang yang hudud sendiri tak pernah buat pun dah 55 hahun perintah, dok kondem hudud orang buat supaya tak jadi, ketua mereka plk hina hudud plk, ini perangai munafik/murtad tulin dan dilaknat Allah SWT. Hudud menetapkan penghina Allah SWT dihukum pancung jika cukuk syaratnya. Kau nak tuduh Nik Aziz munafik tanpa bukti syarie ,kau bertanggungjawablah , aku marah Mahathir laknatullah kerana munafik UMNO dan seluruh malaysia pun tahu memang dia terbukti hina hudud. Aku bertanggungjawab mempertahankan kesucian Hudud Allah SWT... Allahuakbar!!

    ReplyDelete
  26. Kamu nak dedahkan kejahatan dalam PAS aku alu-alukan, kerana kebenaran walau datang drp penyamun2 UMNO pun wajib diterima!! Tapi jika kau ikhlas berjuang kerana Allah SWT mungkar UMNO bergunung2 tu pun kau kena lawan!! Jangan tipu Allah SWT, binasa kita.... nau'zubillah!! Ikhlaslah!!

    ReplyDelete
  27. geng pencacai pas ni cakap kalau nak tuduh nik aziz kena ada bukti syarie. tapi mereka tuduh najib dan mahathir tak perlu pulak bukti syarie. ohh..lupo la plak..bukti besi tak terima. cukup untuk nik aziz solat istikharah saja dah tau Allah ampunkan adun pas selinsing yang main bini orang walaupun ada bukti syarie. sesat..sesat..memang sesuai la hudud untuk pancung ahli pas terutama mursyidul hampas yang hina hukum Allah.

    ReplyDelete
  28. Kalau sapa2 dlm pas buat jahat,repot pihak berkuasa, dan hukum berat2 dan akan dihalau dari pas. Tapi masalahnya, JAKIM senget sebelah tu, tak buat apa2 bila Mahathir laknatullah kata hudud tak ada dalam Al-Quran (samalah kata hudud itu rekaan pas), tgklah dlm utube kl tak caya!! Kalau Nik azis benar hina agama, tangkap je dia!! Kan makhamah UMNO yang jaga!!! Aku bukan bergantung apa-apa dgn pemimpin2 pas. Mereka memikul amanah ke arah menegakkan daulah islamiyah, tiba2 jahat,humban saja ke dlm UMNO, mcm ismail Jerat, mat nor deris dan nakae serta nasaruddin. Semua buat onal bila tak terpilih jadi pembesar pas!!!

    ReplyDelete
  29. Selamat mampus umno bn.itu je la

    ReplyDelete
  30. Ada ke pas amik tindakan kalau pemimpin dia buat jahat? Macam xde jer. Diampunkan adalah pope nik ajis adalah. Yang nak buang arak di selangor, yang cegah maksiat di selangor, yg serbu gereja yg memurtadkan orang islam di selangor, yg serbu pub di selangor semua kena singkir. Yg ajak bersatu padu sesama muslim pun kena singkir gak. Mereka yg baik disingkir dr pas. Baguslah tu. Tinggal penjahat, kaki rasuah (almenantu) kaki zina, kaki sakau bini org, kaki tebang balak haram dan kaki putaq belit quran saja yg tggl dalam pas. Hahaha. Kesian.

    ReplyDelete
  31. Umno bapak rasuah.geng setan

    ReplyDelete
  32. Btl ke TDM dh bersara..
    Kah kah kah...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive