Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, November 12, 2009

Ingatan untuk Najib

Allahyarham Tun Abdul Razak dalam ucapannya pada 17 Februari 1971 di Seminar Perikatan Pertama, menyatakan;

"Saya ingin berterus-terang di sini bahawa perpaduan negara tidak akan wujud sekiranya kedudukan ekonomi yang tidak seimbang dikalangan rakyat berbagai kaum tidak diatasi dan kemajuan serta kemakmuran negara tidak dinikmati dengan adil dan saksama."

6 comments:

  1. Macamano nak saksamo dan adil dlm pembahagian kek ekonomi, selagi golongan lintah darat dan naga2 besar byk melakukan penyelewenagn atas kepentingan peribadi...selagi itulah byk rakyat akan merempat...org yg diamanahkan memegang kuasa, dgn kuasa yg ada pd mereka, mereka menyalahgunakan kuasa itu : demi kepentingan peribadi...akhirnya seruan Allahyrhm Tun Abd Razak hya tiggal dlm lipatan sejarah....malang sungguh rakyat yg selalu kono perdayo....olh org bernafsu besar, bukan berjiwa besar!!! he..heh..

    ReplyDelete
  2. kami rakyat malaysia bersemangat utk melihat perubahan dasar kerajaan yang menguntungkan rakyat.. terutama melayu.

    bila dsn kata kakitangan awam x malu nak minta bonos..
    lemah semangat coz..
    ayah dah x kesah anak..
    kami dah x diutamakan..
    dah dikemudiankan..

    biarkan siluncai terjun dengan labu labunya..
    biarkannnnnnnnnn

    ReplyDelete
  3. tapi k/tgn awam malaysia mmg byk yg lembab. tak boleh salahkan ahli politik je. prestasi kerja sejak dulu hampeh. kerja malas, tapi bonus nak tiap2 tahun. kalo banding kpi ktgn awam jepun dgn malaysia, boleh gi nyorok sbb segan nak tunjuk.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  4. TOM TEM BAK,

    Tak semua kakitangan awam tu hampeh!! ada ramai juga yang berkualiti.. Sebagai satu organisasi yang besar dan luas tentunya banyak ruang kelemahan yang masih ada.. Mungkin dgn keutamaan & ketegasan PM untuk melihat KPI ini akan boleh mengubah sedikit demi sedikit cara bekerja penjawat awam ke arah yang lebih maju spt di Jepun.. Apa pun perubahan akan mengambil masa..

    ReplyDelete
  5. kalaulah tun masih ader.....

    tentu dia pun kuar ameno...

    wakakakakaka.....

    ReplyDelete
  6. walaubagaimananpn menantu pemimpin jgk yg champion

    ReplyDelete

Blog Archive