Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, February 8, 2009

Bila Che Det Ketawa: Tocey Anwar!

1. Che Det dah tergelak.."he he he!"

2. Den pun nak tergelak gak..."keh keh keh!"

3. Tapi adakah gelak Che Det dengan gelak den disebabkan benda yang sama?

4. Apek dan Macha lagi kuat gelak... "MUUUAAAAAAAHAHAHAHA!"

5. Sebab tengok orang Melayu berpecah belah..

6. Serta seronok melihat orang Melayu menghentam Raja sendiri.

7. "Kalo lo belani hantam sama lo punya Raja Melayu.. akan datang kami boleh juga maa!"

8. Mereka akan gunakan itu sebagai alasan.

9. Mungkin Che Det ketawa kerana Anwar dipermainkan Najib.

10. Tapi den ketawa sebab BN akan kekal memerintah di PRU13.

11. Kenapa?

12. Sebab majoriti rakyat yang tidak berparti sedang memerhatikan bagaimana pembangkang mengurus krisis.

13. Apabila keadaan menjadi tidak stabil, huru hara, tidak keruan dan masa depan kelihatan semakin pudar, maka rakyat akan kembali kepada asal.

14. Kembali kepada asal bermakna memberi mandat yang besar kepada BN.

15. Agar keadaan dalam negara kembali pulih seperti dahulu.

16. Tidak kiralah apa jua kutukan, cercaan, makian, tuduhan, hasutan, fitnah dan sebagainya yang ditujukan kepada BN; namun akan tiba di suatu peringkat - RAKYAT SUDAH TIDAK PEDULI LAGI.

17. Mereka hanya akan rindukan kehidupan yang tenteram.

18. Terutamanya kaum Apek dan Ahso yang opportunist.

19. Majoriti rakyat pasti SEDAR walaupun di PRU13 mandat diberikan kepada pembangkang, keadaan kacau bilau seperti sekarang tetap tidak akan berkesudahan.

20. Maka rakyat akan membuat keputusan "ibarat sirih pulang ke gagang".

21. Sebab rakyat dah fedup dan malas nak fikir panjang.

22. Dan undi akan terus diberikan kepada BN.

23. Kerana berdasarkan pengalaman lalu, kehidupan seharian rakyat sentiasa aman dan makmur di bawah teraju BN.

24. TERIMA KASIH kepada Anwar, PKR, PAS dan DAP serta juak-juak yang menyokong mereka, kerana bersusah payah mewujudkan keadaan yang tidak stabil ini.

25. Inilah yang dinamakan "Grand Planning".

26. Strategi politik yang sangat mudah.

27. Serta GAGAL disedari oleh pembangkang.

28. Cuma BN perlu berhati-hati agar tidak berterusan menyerang "poket" rakyat dan menyelesaikan masalah ini, ini, ini dan ini.

29. Maka tampuk pemerintahan negara pasti akan kekal di tangan.

30. Agak-agak siapa yang menjadi mastermind?

31. Yang pastinya bukan Brader Anwar Bin Ibrahim.

32. Dan den pun boleh sambung golak dongan Che Det.. Hi Hi Hi! Ha Ha Ha! Kah Kah Kah! Kes Kes Kes! Hu Hu Hu!

6 comments:

  1. HUA..HUA..HUA...
    HE HE HE HE....
    HA..HA..HA..HA...

    WA PUN GELAK JUGAK LAH..

    JAP...
    SAMBUNG SIKIT LAGI....

    HE............HE.......HE.......

    TAK LAMA LAGI BUNGKUS LAH PAKATAN RAKYAT TU...
    RAKYAT DAH MENGAMOK PASAL ISU DERHAKA PADA SULTAN NI...

    PERJUANGAN PAKATAN RAKYAT HANYALAH PERJUANGAN ANWAR BRAHIM SEMATA-MATA.
    MANAKALA DAP HANYA INGIN MENGHANCURKAN MELAYU..
    YANG BANGANGNYA PAS.
    DOK JADI BALACI......

    SAMBUNG LAGI.....
    HUA...HUA..HUA...........

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Semoga Negara kita kembali tenang, tenteram dan Aman Makmur seperti dulu.

    Rindu pada hari hari sebelum Mac 08. Keluar saja Anwar Ibrahim havoc tak kesudahan sampai sekarang dan entah bila kesudahannya. Hanya Allah swt yang tahu.

    Sedih dan Malu, DAP peralatkan orang Melayu dari PAS pulak tu untuk kurang ajar pada Raja sendiri dan bertempur dengan Polis dan FRU yang juga orang Melayu.

    Mengapa tak satu pun muka DAP nampak dalam demonstrasi tu kan?

    Mengapa penyokong PAS tak sedar mereka diperalatkan? Sekarang minta pula bantuan kewangan nak jamin mereka yang ditahan tu.

    Minta saja dari DAP. Nak buat tabungan minta ihsan orang ramai pulak. Kan dah dua kali malu tu.

    ReplyDelete
  3. Salam PM (Bukan Perdana Menteri tetapi Paneh Miang),
    Satu artikel yg baik untuk ditenungkan. Saya melihat iklim politik negara semakin menarik diikuti.

    Politik itu penuh dgn persepsi,spekulasi,komspirasi,kontroversi dan .......hi hi hi. Politik mampu kelirukan yang bijaksana dan mampu menipu yang bodoh. Jika kita tidak terlibat secara langsung dalam politik sebagai politikus, jangan ambil serius. Boleh anggap sebagai silap mata atau lawak jenaka...hah! hah! hah!

    Jemput baca posting saya: SINOPSIS DRAMA LAWAK 'POLITIK LOMPAT KATAK' di BERANIKAN HATI > http://braveheart-blogger.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. TU LAH GELAK DATUK2 DAN TUN2, YANG CERDIK PANDAI, GELAK ORANG KAYA....

    SKIT JER...HE.HE.HE..

    ReplyDelete
  5. buatlah yg terbaek untuk rakyat...
    harap sirih kan pulang ke gagang....
    Takbir!!

    ReplyDelete
  6. hehe..hahah..huhu..yg ni puas hati den baco..simple, padat, tepat..den pun nak golak gak..hehe..haha..hihi...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive