Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, August 31, 2012

Ini semua sebab Menteri KDN Pengecut & Peguam Negara Bacul


1. Undang-undang berkaitan Bendera Kebangsaan yang dimiliki Malaysia hanyalah... Seksyen 3 Akta Lambang dan Nama (Mencegah Penggunaan Tidak Wajar) 1963 iaitu "Kesalahan mempamerkan Jalur Gemilang dengan cara yang dianggap menghina boleh dikenakan tindakan iaitu..."Penalty - 5. Any person who contravenes section 3 shall be guilty of an offence and shall be liable on conviction to a fine not exceeding one thousand ringgit."


2. Padahal banyak je lagi bentuk penghinaan yang sering berlaku terhadap Jalur Gemilang selama ini seperti pamer bendera lusuh, uzur atau rosak; menggantung bendera dengan cara yang salah hingga ada yang mencecah lantai, bendera Malaysia dibuat berkemban/baju, ada yang buat alas meja kedai tomyam, dan wujud jugak spesis yang suka bakar bendera kebangsaan Malaysia etc.

3. Kemuncaknya tengah malam tadi, ada kumpulan yang lebih bangsat aka devil (malaikat bak kata orang Pas) yang sengaja menghasut rakyat untuk menukar bendera kebangsaan Malaysia. Tidakkah itu sudah ke tahap penghinaan melampau? Apa KDN akan buat? Apa AG nak buat? Dan soalan paling utama, APA TINDAKAN PERDANA MENTERI MALAYSIA??? 

4. USA, India etc. dan negara jiran kita Singapore pun ada akta lengkap dengan seksyen dan sub seksyen yang khusus untuk menjaga MARUAH Bendera Kebangsaan mereka agar tidak mudah dihina oleh sesiapa pun, hatta rakyat mereka sendiri. Tapi kita....?

5. Dah sampai masanya kita gubal Akta Bendera Kebangsaan yang baru supaya provokasi hina seperti yang dilakukan bangsat Bersih tajaan Komplot Pembangkang pada sambutan Kemerdekaan ke-55 tengah malam tadi tidak berulang.

6. Andai kerajaan yang ditunjangi UMNO masih lagi nak bagi muka, play safe, nak jadi sochai bacul...kami rasa elok buang jer lambang keris pada bendera UMNO tu dan gantikan dengan gambar "chicken".

7. Jangan sampai majoriti rakyat anggap kepimpinan BN yang menunjangi Kerajaan Malaysia hari ini rupanya spesis Devil yang Bacul!!

28 comments:

  1. Aku sgt2 setuju dgn artikel ini..selagi si Mudin bacul tu jd Menteri Dalam Negeri pembangkang akan terus naik minyak kerana diorang tau Menteri pondan ni langsung tsk boleh buat apa2 hanya tunggu dan amaran saja..HAMPEH punya menteri..

    ReplyDelete
  2. lu nak bangsat2 kan org lu dah habis bagus ke???????????
    bendera2 nie xde pon tertulis dalam alquran! lu punye penulisan mcm org x pergi skolah arr! jaga laa sensitiviti org!
    lu nak naek kan nama blog lu xpayah laa nak tulis mcm nie! adooiii mcm anjing jerk lu ni kan!

    ReplyDelete
  3. Hishamudin bapok ni takkan disisihkan oleh najib sebab mereka berdua tu sepupu. sial punya menteri
    Ada ISA dihapuskan, Tun Mahathir pun sebenarnya tak setuju, tetapi melaon dua ekor ni pekakkan telinga sebab takut hilang kuasa. DI ZAMAN TUN MAHATHIR perkara2 seperti ini tak pula menjadi2 seperti sekarang. Sekarang semua rakyat didalam ketakutan

    ReplyDelete
  4. Den pun marah jo niii...Bila bukak NST, baca pulak iklan Merdeka PETRONAS Colakoooo...Cammano PETRONAS boleh sokong UBAH??? Kau baco teks iklan Petronas tuuu...Dia suruh kita "start afresh". Perjuangan 55 tahun Merdeka dah gagal kalau ikut PETRONAS...kito kono mula yang baru!!!
    DSNajib bueklah CHANGE kek Petronas tuuuu!!

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Sebab tu kita kembalilah hidup beragama InsyAllah semua akan selamat ..Allah Maha Kuasa.

    ReplyDelete
  6. Memang dalam alquran xde cerita secara khusus tentang bendera, tapi semasa peperangan yang melibatkan islam terutama zaman rasulullah, bendera sangat dipertahankan sebagai panji2 islam..

    Kena la jaga kehormatan bendera tu gak, walaupun ia tetap lambang..xfaham kenapa nak tukar bendera, walaupun aku sokong sebahagian tuntutan bersih, tapi aku xnampak rasional nak tukar bendera..mungkin aku belum faham kot..

    Sekarang ni, pemimpin kena main peranan sama ada pihak kerajaan n pembangkang..bendera politik lain, bendera negara lain..masing2 kena hormat..ada waktu, sentimen kepartian kena tolak tepi terutama melibatkan negara..

    ReplyDelete
  7. Hisham pondan harus dilucutkan jawatan....isu tukar bendera ini sering dimainkan oleh blogger PR terutamanya Tukar Tiub atau Hishammuddin Rais.....mengapa kerajaan tidak mengambil berat isu ini

    ReplyDelete
  8. Haha paneh dah marah. Lama dah tak tengok paneh marah. Cool bro. Raya lagi ni.

    Anon komen no2 kat atas tu agaknya antara yang pegang bendera bangang hishamuddin rais malam tadi tu kot. Sebab tu marah sangat dipanggil bangsat. Tak pun ada sedara mara dia situ. Haha tapi memang bangsat pun + cilako ya amek.

    Sebut pasal menteri kdn ni kadang2 aku rasa kasihan kat sedara mara dia, arwah tok dan ayah dia. Mesti dorang malu sebab dalam keturunan dia ada spesis manusia bacul yang menerajui sebuah kementerian yang sepatutnya digeruni. Inilah dalam sejarah menteri kdn yang kerap dicemuh rakyat sebagai paling pengect aka bacul aka pondan aka...entahlah tak tau lagi nak gelar apa...yang pernah aku jumpa sejak aku lahir tahun 1957.

    Aku yang bukan kerabat onn pun rasa malu ada menteri macam ni. Bayangkanlah saudara mara dia macam mana pulak malu nak sorok muka? Dan paling kelakar bapukmudin ni boleh buat muka sardin sambil goyang kaki buat pc. Kesian..

    ReplyDelete
  9. anon anjing 1048am. kau panggil orang laen anjing jadi sesedap bahase akulah nak panggil kau anjing gak kan?

    cuba kau pegi arab saudi. kat sane tak perlu kau nak tukar bendera arab saudi atau pijak gambar pemimpin pun, cuma kau cuba cecah sikit bendera arab saudi kat lantai, tak pun kau kutuk raja dan pemimpin arab saudi di public dan kau tengoklah apa bakal terjadi. kalau kau tak kene tangkap tanpe bicara kat sane, kau buatlah. lepas beberapa tahun dalam penjare, baru kau akan ditanya, "kenapa kau cecah bendera di tanah? kenapa kau kutuk pemimpin negara?". lepas berape tahun dok dalam penjare, baru pihak berkuasa arab saudi bicarakan kau. ada paham?

    malaysia ni baik hati sangat penguatkuase nye. kadang-kadang orang gelar lembik. sebab tu ade geng bangsat yang pijak kepala. hilang integriti kdn.

    ReplyDelete
  10. UMNO ni, dah perintah negaro 55 tahun. Rekod dunio. Tapi, bilo dah lamo bonar,camtulah jadi e. Fitrah. Sunnatullah.

    Sifat setiap bondo baru, berubah. Mulo2 pembelo rakyat. Lamo sikit, penjago rakyat. lagi lamo pengawal rakyat. lagi lamo, penyekat rakyat. makin lamo, pembelit rakyat. sekarang ni, penindeh rakyat, penyikso rakyat.

    Semuo pemimpin/pemerintah yang lamo2 kan camtu?

    ReplyDelete
  11. Tak dapat dinafikan lagi apayang berlaku semalam dan sebelum ini nyata menunjukkan betapa bacul nya KDN dibawah cucu Dato Onn.Setuju aku sangat dengan anon 2.22pm belum pernah ada Menteri (KDN) yang terpaksa harungi keadaan seperti ini dari semenjak merdeka 1957 melainkan Hishamudin (nama pun nak sama dengan Hishamudin Rais kepala penyangak yg mat juboq bawa balik malaysia). Memalukan dan Mengaibkan - Patut letak jawatan aje

    ReplyDelete
  12. selamba badak je ko kutuk kerismudin ngan ag kan paneh? tak takut akta 114a ke? penaung ko mesti power kan? hehe.

    simple mudah, straight to the point dan menyakitkan hati. cicit kamat please take note okey! huhu..gurau je.

    ReplyDelete
  13. Boleh cadang bendera UMNO tu ditukar gambar keris kepada gambar Mamakutty ke?

    Lagi hebat. Ayam tu brand Yeo Hiap Seng, ler.

    ReplyDelete
  14. Salam paneh.

    Anon 526. Apa masalah kau dengan keturunan mamak? Kau racist ke? Sama macam hisham rais suka panggil orang mamak kat blog dia. Tuduh orang racist tapi dia sendiri racist nak mampus tak sedar diri. Melabel orang dengan panggilan tertentu macam gelar tdm sebagai mamakutty menunjukkan pencacai pembangkang adalah bapak racist chauvinist. Macam ni nak tarik orang sokong pakatan? Pirah...

    ReplyDelete
  15. kah kah kah. sebab tu la gak eh mamak@india muslim malaysia sampai mati tak sokong pakatan. sobab pencacul mereka suko guno gelaran mahakutty. kah kah kah. padan muko.

    paneh, den ghaso sobab tu la kerismudin ngan ag tak boleh amik tindakan. sobab takdo peruntukan undang2 yg berkait bendera malaysia macam yang kau koba tu. so pembangkang amik kesempatan la dengan kelemahan undang2 kito. penasihat mereko kan majlis peguam. tu la pasal mereka berani. sobab takdo peruntukan undang2 gak eh. kok ado pun akan dibolit di mahkamah dan akhir mereko telopeh macam demo bersih sobolum ni. nampak na ang duduk dalam ag tu jonih pointer law degree bawah 3 gak eh.

    cadangan ekau gubal undang2 baru akta bendera kebangsaan tu adalah idea bernas. elok pihak berkenaan (ahli parlimen la tu) take note copek. polak den kerajaan yang mewakili rakyat asik kono main ngan pembangkang yo.

    ReplyDelete
  16. bro dah baca statement hisham kat paper? dia kata takde insiden buruk sempena sambutan merdeka 55 semalam, siap ucap syabas.

    agaknya provokasi kencing berak pijak gambar pemimpin negara dan kemuncaknya sampai nak tukar jalur gemilang tiru majapahit, bagi hisham semua tu masih bukan insiden buruk. no hal la, kecik punya hal la, agaknya kata hisham.

    kesian la umno ada pemimpin khunsa macam ni.

    ReplyDelete
  17. Anon 1048am, 31 Ogos 2012 yang amat bahalol.Semestinya bendera atau panji-panji tidak tersurat dalam kitabullah yakni AlQuran. Untuk orang yang tidak mengerti makna "bertadabbur" tentang filasat dan pengertian tafsir Quran, maka, Anon akan tumpas kepada Dunia Mason Freemasonary. Blog Paneh Miang tidak peduli pun status quo juga martabat seperti yang diidamkan oleh pengamal blog atau bloggers. Bendera ialah lambang tertinggi sebuah pemerintahan dan pasukan. Simbol inilah yang diangkat dalam Pertempuran Sulung iaitu Badar Al-Kubra, hingga diwahyukan secara Qudsi agar Tentera Islam membawa Lambang Kekuatan dan Kegerunan kepada musuh-musuh Islam. Maka, terbitlah Panji-panji berasaskan Kalimah Tayyibah. Anon 1048am yang Bahalol dan "bagero" andai saudara bercita-cita dan berazam tinggi untuk berada atas bendera pemesongan fiqh Negara, TERUSKAN. Saudara ini tentunya seorang Melayu yang sudah luput pertimbangan Bangsa, Agama dan Tanahairnya. Maka, Pak Sedaro suka berikan nota "siapkan" liang lahat saudara, tanpa nesan dan kain kafan.

    ReplyDelete
  18. .

    (( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



    Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

    Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

    Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

    Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


    (Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

    ReplyDelete
  19. Kump anak muda keluar umno yang bebal. Bila pulak umno janji nak buat hudud? Siapa yg start berjanji dan jdkan hudud ni isu politik? Bukan pas ke? Kau tak baca ke statement terbaru qardawi yg diagong2kn nuar dan pas tu? Yusuf qardawi ckp "byk yg lebih penting dari hudud dalam quran yg perlu diutamakan. Nabi saw pun laksana hudud bila yg lain dah lengkap dan sempurna." Kau anak2 muda ilmu cetek, sbb tu la akal sejengkal. Nak bg hujah pun pastikan ilmu cukup di dada sblm lwn org tua.

    ReplyDelete
  20. ahli umno pasir gudangAugust 31, 2012 at 11:37 PM

    sebenarnya yang pengecut dan bacul ialah perwakilan umno sembrong dan perwakilan pau yg undi pondan ni sampai jadi naib presiden. ubahlah umno sembrong oii. dah kembong perut tu mkn duit pondan demi undi ke?

    ReplyDelete
  21. Apa yang tuan2 telagahkan di atas adalah gambaran UMNO sedang bertarung sesama sendiri. Dari peringat pimpinan atasan hinggalah ke peringkat akar umbi. Semua sudah hilang semangat juang. Nampak hebat dari luar. hakikatnya sudah buruk dan busuk dari dalam (merujuk kata TDM).

    Sudah sampai masanya UMNO direhatkan (sebatikal) untuk proses muhasabah diri dan diremajakan semula. Dont worry, jika sudah gagah semula, bolehlah kembali memerintah negara semula. Negara kita kan negara demokratik?

    Asal e dulu UMNO memang genuine pejuang rakyat. Maso dulu, sumo bergolok bergadai nak belo rakyat. Ditangkap diugut dek penjajah nak bebaskan rakyat. Inijam, terbalik. UMNO pulak jadi penjajah, Rakyat pulak jadi mangso.

    Maso ni, semua pejuang mulut (sorru), poghut dan di bawah poghut (sex). Sobab tu, nang mano dah kayo2 tu, sibuuuuuuk nak kawin artis cantik. Isu-isu dlm kempen pun, tak lobeh dari ceghito sex (liwat, zina dll).

    Jadi, pendek ceghito, UMNO dan BN eloklah berihat dulu lopeh PRU 13 nanti. Belajarlah jadi pembangkang kojap. Baru kito dapek tahu, macamano tinggi ko rondahko langit di ateh tu.

    Apo macam dgn cadangan ni?

    ReplyDelete

  22. BN TOKIH-TOKIH NAK BUNGKUIH DAH...

    BN adolah parti paling lamo memerintah dunio. Lopeh tu, Parti komunis Cino dan Parti Komunis Korea. Rekod dunio.

    Den nampak, sobonar e, BN dah tokih nak kalah PRU 2008 laie.

    BN hanyo dapek 51.4% undi ajo. Pembangkang dapek 48.6% undi. Jumlah pengundi 7.9 juta. Bezo BN vs PR hanyolah 313,509 undi..

    Tapi, camno pulak BN dapek 140 kerusi parlimen, PR dapek 82 kerusi? Jawab e, sonang ajo. Ado parti komponen BN lain menolong. SPR. Cagho e, menipu. Camno dio nipu. 1001 macam. Tak tokobarkan den do.

    ReplyDelete
  23. Masalah eh yang nk jadi alternatif utk ganti bn pun tak senengeh. Pkr dok sokong lgbt, liwat2tan, pondanan, pemilihan parti sendiri pun rasuah, tak sah sampi ahli parti sendiri buek report (tanyo badrul), ketuo umum pun bkn ahli pkr, terang2 sokong israel, tak ponah kutuk israel, baik dlm percakapan, maupun tulisan kat blog eh. Kaki rasuah dlm umno dulu diolah, skrg bwk lak perangai tu dalam pkr. Isu moral belambak. Tak dapek den nak sokong doh.

    Pas plak bukan dominan dlm pakatan. Asik kono main ngan dap. Pendirian berubah2 kojap nak hudud, kojap tak nak. Kono tompik ngan mursyidul pakatan karpal singh, terus menikuh semuo pemimpin pas. Dari 222 kerusi parlimen, pas nak bertanding 80 yo. Abih camno nak dominan? Separuh pun tak smpi. Itupun mosti akn kurang lg la tu dlm pru. Umum tanding byk, tp bilo tanding sikit. Samo yo cam dulu menipu tak habih2. Yg so called ulama dlm pas bingai2 belako sampi idiom pun xleh nak beza. Org cam mat sabu dan mahfuz pun boleh jd pemimpin. Patut la selalu kono pijak mo dap. Suko kawin byk lak tu mcm presiden eh. Yg cerodik erdogan dlm pas bukan main kaw2 ghembat duit. Kelantan, kedah dan selangor adolah bukti camno yg cerodik dlm pas kaki samun duit rakyat. Hahaha. Samo yo perangai. Lum lg pogang negaro, pogang negori pun dah kono tipu mo setan, bongka nafsu. Tu bolun citor kes balun bini org, jilat burit mah, sokong komunis buto, 20 thn dulu ckp lain, skrg ckp lain, hanyo berani mo melayu, tp month cino menikus. Itu niat nak ganti umno? Hahaha. Apo barang pas. Lg la tak dapek nak sokoing doh.

    ReplyDelete
  24. Tambah skit lae. Lupo lak dap. Lg la x bulih pakai. Chauvinist racist melampau. Cito2 nak jdkan negaro ni kritian lak tu. Pi baco blog helen ang. Ish..selisih la. Takan dapek undi den dan keturunan den doh.

    ReplyDelete
  25. Selagi kita tak hina Hisham dan keturunannya selagi itu dia akan jadi menteri pondan
    Aku nak kumpul geng UMNO yang sanggup tunjuk bontot kat gambar hishamudin..
    Ada sapa berani?

    ReplyDelete
  26. KAH KAH KAH... SDRO ATEH PAGAR, NAMPAK BONAR KAU NI MENYAMAR KONON ATEH PAGAR.

    KITO NANG MEMBACO NI, TAKLAH BANGANG BONAR NAK MENILAI ANALISIS ATEH PAGAR TU..

    NAMPAK E, SDRO NI, AGEN BN DUDUK NONGGOK ATEH PAGAR TU..

    ALMAKLUMLAH... SYAITAN YG DIKENALI(MINJAM KATO TDM). ITULAH KOJO E..

    ReplyDelete
  27. Sapo lak kato den ateh pagar? Pagar mano lak? Den ateh tembok rumah den. So apo lak kono mengono ngan ekau? Teraso ko ngan komen tuh? Oghang teraso sobab tau den cakap botul yo yang camtu ghoman teloncek eh.

    ReplyDelete
  28. BERITA HANGAT!!

    PERKASA SERANG ANWAR IBRAHIM DI ALOR STAR..

    Nampak gayo e, dek todasak bonar2,mati kutu takut bincang dan debat intelektual, UMNO ni dah swastakan kojo2 samseng dan ganeh kek Perkasa ni.

    Eloklah tu, konon nak pertahan Islam & Melayu. Tapi, budayo Melayu mano pulak yang mengamuk sakan - main siren, hon, baling kasut, joghit2, padam karan letrik, - kek masjid tompek Anwar Ibrahim tazkirah maghrib tu?

    Memang sah KDN Pongocut dan hampeh!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive