Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, May 31, 2010

Barry Wine sangat BANGSAT!

Baru-baru ini telah berlangsung satu forum yang pada asalnya bertujuan untuk membincangkan buku karya Barry Wain, tetapi kemudiannya telah dijadikan medan untuk menghentam Dr.Mahathir, Umno dan orang Melayu.

Bagi aku, perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku di salah sebuah institusi pengajian antara yang terunggul di negara ini kerana ia bukan sahaja mencerminkan sikap biadap, malah mampu mengguris hati dan sensitiviti orang Melayu.

Sewajarnya pihak berkaitan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang menganjurkan forum sebegini yang jelas merupakan sikap bangsat dan kurang ajar pihak penganjur. Siasatan perlu dilakukan segera bagi menghukum pihak yang bertanggungjawab menganjur termasuk Naib Canselor UM kerana membenarkan dan merestui forum sebegini.

Perkara ini tidak lagi boleh dianggap perkara remeh memandangkan ianya berlaku dalam sebuah universiti milik kerajaan yang memaparkan seolah ramai di kalangan warga universiti tersebut tidak menyokong dasar-dasar kerajaan dan secara tidak langsung mempersoalkan hak istimewa orang Melayu.

Kalau dah rasa hebat sangat, lebih baik behenti saja belajar di universiti milik kerajaan kerana masih ramai lagi penyokong dasar-dasar kerajaan di luar sana yang telah dinafikan hak mreka oleh pengurusan universiti yang bangsat ini.

Lu fikirlah sendiri...

10 comments:

  1. Tak payah ambil tindakanlah. sikit2 ambil tindakan2 sikit2 ambil tindakan. Jangan ambil tindakan yg membelakangkan hasrat murni kebenaranan. Ini UM universiti tertua dimsia. Jika ada manusia seotak ekau paneh, nescaya hasrat kerajaan utk menobatkan UM sebagai u yg tersohor atau terhebat setidaknya di Asia tidak akan tercapai. Sesungguhnya buku tersebut membongkar kebenaran bagaimana Mantan Kutty pencapaian dan penyelewengannya. Kita mesti kaji intipati dan soal pokok yg utama iaitu penyelewengan 100 B RM waktu zaman PM Kutty dah jika Mantan PM Kuttylah jugak yg menuduh mantan PM Paklah Lena serah Blok L dan M kepada Berunai. Den cadangkan dibuat siasatan DiRaja terhadap kedua2 kes tersebut supaya rakyat rasa aman dihati jika tidakpun siasatan diRaja hanya menjadi siasatan DIRaja Linggam. Rakyat pd hari ini lebih bijak dari jaman kapal layour dan akan menghukum UMNO pada PRU ke13. Jgn disebut ketuanan Melayu atau Msia sbb dah terang2 perjanjian Tanah KTMB dan Kg. Melayu serta penyertaan Melayu dlm MEB tergadai atau sengaja terlepas pandang akibat dari APCO di tingkat 4.

    ReplyDelete
  2. salam,
    mmg barry wain ni bangsat,sesiapa yg menyokong isi kandungan bukunya ternyata yg cetek pemikiran dan perwatakannya adalah pro PR,isu 100 bilion dan pemerintahan lebih kurang 20 tahun.cuba hayati dan amati dengan teliti berapa yang digunakan setahun utk membangunkan dan memajukan negara?itupun kalau benar seperti yg didakwa barry wain.Jika di Singapura dah ke dalam mahkamah si barry ni..jadi berfikirlah secara positif.bila nak baca sesuatu buku tu,ketepikan unsur,agenda dan kefanatikan politik dalam jiwa.Lapangkan dada dan bacalah,baru tahu apa motif yang sebenar..(ANwarnya kes liwat asyik2 tangguh2,penyokong dia tak tanyake?atau takut nak tanya Anwar?karpal pun lain macam berpeluh je?peguam terhebat ni:))

    ReplyDelete
  3. Barry wine sangat bangsat dan sebangsat dengan Naib Canselor yang bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  4. Salam

    Apo sobab montori yg jago um
    khaled nordin sonyap yo

    ini bukan pokaro main 2

    buang yo VC tu ganti dgn org yg ado somangat melayu

    hampeh punyo VC

    ReplyDelete
  5. Anon May 31, 2010 4:40 PM salah seorang dari golongan dan keturunan bangsat dan pencacai. Tak sedar diri diuntung kerana mengagongkan bekas-bekas suku sakat penjajah.

    ReplyDelete
  6. Kata Dr Mahathir itu bangsat. Mahathir belasah wang ringgit rakyat tidak bangsat. Sebenarnya orang yang menyokong tindakkan Mahathirlah yg bangsat.

    ReplyDelete
  7. selama ini rakyat diperbodohkan oleh PEMIMPIN2,apa yang mereka lakukan dan katakan 100% MESTI setuju.itulah dasar yang di didik kepada kita.LANGSUNG tak boleh nak ambil tahu atau dibincangkan. pencaci2 tupulak sebab tak guna OTAK kerana NAK cari makan untuk bagi anak bini.kesedaran dah mula ada....teruskan reform.

    ReplyDelete
  8. Entah lah sapa yg bangsat. Mahathir bangsat sebab 100 B. Memang bangsat mahathir ni sebab maju kan negara kot. memang kau bangsat la mahathir. Kenapa la kau majukan melayu ni kan kau dah kena bangsat.

    Hidup anwar ibrahim. Patut org mcm anwar lah yg paling layak jadi PM (Pemusnah Melayu). TPM nak bagi kat cina. Berusaha keras untuk membantu (menggadai) Malaysia dengan meminjam kat IMF. Macam ni baru hero dan pemimpin sejati. Tak macam pemimpin umno yg bangsat tu dok memuja apco. Cuba tengok DSAI tak main la apco. Jadi pencacai yahudi terus. Baru ada kelas.

    Cuba tengok negara contoh singapura. Org cina perintah baru adil dan saksama. Org melayu kot masuk askar jaga pintu masuk je. kot jadi polis prebet pun dah sombong gila. Nak azan pun payah. Menteri melayu..... jgn nak mimpi. Kot ada 3 org kira baik la tu. mungkin ini yg org melayu msia nak agak nya.

    kalau dah terantuk tak payah nak tengadah. Jgn la main cakap jer sebab KACIWA bro.

    So jgn nak bangsat kan mahathir sebab negara ni agak maju skrg. So bangsatkan la anwar yg nak ambil imf tu. kot tak tegadai la msia kat yahudi.

    Apa yg penting......... kerjasama. Sapa yg bangsat Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  9. Aku rasa Anon kek ateh ni lebih bangsat dr Cino Bangsat. Jonih Melayu Subsidi, Jonih Melayu Tongkat. Kalau kau tak caya, tanya mokzani Kencana Petrolium. Aku tahu le sbb aku sama batch dgn dio MRSM KB (dio pintu belakang sbb Allah mahakaya, anak 2 Dr.pun lomah). Sbb itu le bapok dio tak mahu lopeh Petronas. Jika kita ambil IMF dulu nescaya negara kita tak diambang bangkrap 2020. Ekau tgk Thailand, dah dapek bayar hutang IMF. Itu yg kito mahu , ekau Bingai! Kito mesti punyai jati diri yg kuat. Simahakutty auta tak mahu ambil IMF sbb nak bela Melayu kayo cendawan pagi spt Halim saad, wan azmi juga Tajuddin Ramli. Ekau tak ingat kes Tajuddin Ramli, saman, yg dia hanya proksi Daim dan Mahafiraun! Ekau tak banyak membaca kottt! Ekau tulis ikut perasaan Bebal dan putus aso kottt! Kalau ekau nak harap golongan UMNO dan pengikut katak puru spt Pak Brahem, apo dio kato tentang ekuiti maju Kg Baru " Mungkin ekuiti 40% utk bukan melayu terlalu tinggi, tetapi memang wajar dibuka utk bukan Melayu" Inikah suara Presiden Perkasam". Ingatkan ultra Malay rupanya ultra Fulus. Ekau patut baco ulasan penduduk Kg Baru pd Kosmo tanggal 31 Mei, katanya "Bermula dgn 40%, lopeh itu bangso dio yg jadi majoriti. Ekau Bingai takdo perasaan yakin sikit pun ateh keupayaan Melayu. Kita kena percaya pd diri kito dan tidak sama sekali Tanah Melayu di Bandar terutama bandar besar KL diberi pado Cino. Kg. Melayulah benteng terakhir umat melayu bertapak dan pertahankan diri spt yg telah menjadi sejarah. Ekau budak2 mentah kena banyak belajar sejarah dan pendedahan. Waktu aku ke Singapura dulu perjumpaan dgn Syarikat Perumahan Singapura, pegawai Singapura kata, setiap perumahan rumah pangsa atau apartment, Syarikat Perumahan Singapura akan memastikan Melayu hanya punyai kurang dari 30 peratus memiliki rumah dgn alasan komposisi rakyat Singapura melayu tak lebih 30%. Bila kami buat perjumpaan dgn Syarikat Perumahan Negara Msia, pegawai itu cakap tiada dasar seperti Singapura. Patutnya kita punyai dasar sebegitu. Sobab itulah bukan Melayu ramai dibandar besar dimsia sbb pemimpin Melayu tiada minda untuk berfikir kehadapan. Ekau budak Bingai renungkanlah atau ekau masuk kesekolah semula.

    ReplyDelete
  10. anon ateh ni satu batch dgn mokhzani? tp tak berjaya mcm mokhzani? tu sobab meroyan tak habih2. ko tu yg den raso kono banyak membaco. thailand mampu bayar hutang imf, tp kaji skit syarikat2 tempatan thailand skrg dah jadi milik sapo? ado kuaso laie ko kerajaan thailand dlm pemilikan ekuiti syarikat tempatan. tulah len kali mengkaji, bukan membaco yo tanpo bepikir. dasar perumahan negaro takdo kuota melayu ko? ko tanyo pegawai mano? ko kau tanyo guard kek mrsm...mmg la dio tak tau. heheheh. komersil dan perumahan mesti sekurang2nya atau maksud mudah eh minimum 30% pemilikan utk org melayu. kalo kwsn itu dibangunkan oleh pemaju melayu, mako ia kebiasaannya menjadi 70%. dasar itu ada yg diwartakan secara jelas dan ado yg tak. tp mmg keutamaan itu dah wujud sojak dulu. mengkaji bai, jgn membaco pakai kepalo lutut yo. ko dulu botul ko bdk mrsm ni? ko kau takat sekolah jonih tamil ulu bertam melako? huhuhuuu..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive