Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 25, 2010

BRAVO KJ...

Walaupun sekarang ni banyak bonar kempen agar kau tak dilantik oleh Najib dalam barisan kabinet barunya, namun kami tetap nak ucap Bravo kat KJ sobab banyak lak maso kau untuk join Wataniah ni, sodangkan Pemuda Umno Malaysia masih caca marba dan bolum laie nampak bersatu. Cayalah KJ!


Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini menamatkan latihan sebagai askar Wataniah selepas menjalani latihan ketenteraan selama sebulan di sekitar Negeri Sembilan dan Johor.

Menurut Khairy, penyertaannya dalam pasukan simpanan tentera darat itu semata-mata untuk berkhidmat kepada negara dan bukan disebabkan dorongan politik.

Bercakap kepada pemberita selepas lulus sebagai askar Wataniah dalam majlis perbarisan Tamat Kursus Asas Perajurit Muda Siri 1/2010 Rejimen 508 Askar Wataniah, Khairy berkata beliau mempelajari banyak perkara semasa dalam latihan itu dan berharap dapat menarik golongan muda tanpa mengira fahaman politik untuk menyertai askar Wataniah.

Turut hadir menyaksikan Khairy dan seramai 87 orang dalam skuadnya berbaris ialah mentuanya Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Jeanne Abdullah.

Khairy berkata walaupun sebelum ini beliau ditawarkan untuk mendapat pangkat Mejar Kehormat (tanpa proses latihan) tetapi berpendapat sebagai orang muda dan mempunyai sedikit stamina, beliau mahu menyertai Wataniah dan turut menjalani latihan tentera. - BERNAMA

Khairy menerima anugerah pelatih terbaik dan akademik terbaik daripada Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan dalam majlis perbarisan Tamat Kursus Asas Perajurit Muda Siri 1/2010 Rejimen 508 Askar Wataniah di Kem Rasah, semalam. - Foto THE STAR Oleh NG BOON TAT

17 comments:

  1. Bravo
    Kita cukup merasa bangga dgn kj

    ReplyDelete
  2. I see hat he is quite adventurous and I should think that the brief military training he went through can beef up his resilient against the notorious pressure against him in UMNO and in particular the youth wing.

    ReplyDelete
  3. aku rasa ni salah satu strategi kj utk meraih kepercayaan pemuda umno dan masyarakat umumnya yg selama ini menganggap dia ni manja dan berjaya dlm politik hanya sebab bantuan pak mertua. maka kj pun cuba buktikan bahawa dia juga boleh lakukan dr bawah. jika ini jalan yg kj pilih utk menyatukan pemuda umno, all d best for him. kalo niat ikhlas, maka ganjaran yg dtg pun ikhlas.

    ketua amk, ketua pemuda pas dan dap tak rasa tercabar ke?

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  4. Apo kato kito ganti PM Najib dgn anak Rombau sbb Den tgk Najib sanggup menurut kato Singapura, tapi Den katonyo Ahli Lombaga Pengarah Temasik. Den poning memikirkan Pejuang Melayu tulin. Harap Pak Brahim pun dah terpalit dgn Berjaya.

    ReplyDelete
  5. apo2 pun " I know what u did last summer". x payah baco artikel pun x po...tgk gambar pun dah tau apo game dio. hua hua hua

    ReplyDelete
  6. Betulka KJ ahli Temasik Holdings minta Paneh ulas.

    ReplyDelete
  7. Apo2 pun, kito kono bagi kredit kat KJ ni. Mosti sepanjang latihan tu dio dah meraso minum air kumur2 kengkawan, share berus gigi, sabunkan rakan pelatih maso mandi, pikul balak, pumping tongah malam, kawad tongah paneh, side roll waktu subuh dan bermacam2 lagilah.

    Sekurang2nya dlm latihan tu dio dapek belajar merendah diri dan prihatin ngan org sekitarnya. Harap2 jgn dalam latihan saja ko humble, tapi bilo kek luar...semuo orang nak dicantas.

    Congrats KJ. Skrg maso utk buktikan.

    ReplyDelete
  8. Salam Sdr Paneh,

    Satu usaha yg baik bagi KJ untuk mencari pengalaman dan pendedahan kepada dunia ketenteraan agar memperolehi pengajaran dan sesuatu yg bak darinya.

    Dengan semangat waja yg baru diterapkan dalam jiwanya itu kita berharap beliau lebih kental dan lebih bersedia mengapalai Pemuda mengempur lawan dengan cemerlang dan jayanya didalam PRU 13 nanti.Sebagai permulaan beliau bolehlah mulakan dengan mengayang anak Samy Vellu yg biadap dan kurang ajar terhadap UMNO itu.Ayuh, tunggu apa lagi.Inilah masanya untuk membuktikan semangat wira telah tertanam dalam jiwa anda.

    Askar Tua

    ReplyDelete
  9. KJ masuk wataniah?Hoi bahaya tu,silap haribulan direkrutnya penyokong2nya semua,dikerjakan puak2 yg cuba menghalang dia dari jadi menteri kabinet ....jaga,jaga, diacukan mucung senapang kearah Najib....amok!!he,he,

    ReplyDelete
  10. Bravo KJ,
    Well done.
    Moga2 ramai lagi ada sikap adventure mcm kj.
    Klu KJ bertanding dikawasan saya, sure pangkah dia. Yes!

    ReplyDelete
  11. Sat lai dia mengamuk habis dia pi tembak Anwar Al Juburi.

    Tools of the Illuminati in Malaysia.

    ReplyDelete
  12. Setelah sebulan berhempas pulas menjalani latihan rekrut, maka segal dosa masa lalu luruh bagai daun kering pada mata sesetengah orang, namun bagi mereka yang tahu dan kenal dgn kj dari dekat serta tahu cita-cita politik beliau, maka mari kita fikir sejenak....apakah langkah beliau ini untuk mengalih pandangan terhadap beberapa isu sensitif terbaru dan terlama? Apakah langkah ini adalah strategi beliau untuk melontar dua ekor burung dengan seketul batu? Isu negatif daapt di tutup kemas dan imej suci murni daapt di lonjak...fikir!!!!

    ReplyDelete
  13. Walaupun KJ tu AP den. Tapi den bolom buleh banggo. Bagi den dio masih lagi hampeh. Masih donga cakap langau2 dio. Turun ke akar umbi, buek kojo. Baru boto. Jgn harapkan orang jago kwsn. Nanti kok org ramai "TAK HARAP KAN KAU".

    Pa po pun Tahniah la YB Tn Hj KJ dapek selosai kan latihan. Moga latihan tersebut mendidik kau menjadi " Manusia".

    P.S ; Teringat kat kassim selamat Dgn Nyonya mansur.

    ReplyDelete
  14. Ini pun strategi dia nak lembutkan hati (tipu lagilah tu) org melayu... ada can jadi menteri kot? Memang melayu mudah lupa. Dosa bertan-tan yg dibuat terhadap org melayu akan dilupakan bila dia buat pahala derma 10 sen.

    ReplyDelete
  15. apo-apo pun tahniah dn congrat buek Kj, cayala skot, w'pun sobolum ni nengok muko kau hampeh bona raso eh roman muko kau tu..yo la den tahu la camano raso eh sojuk kono rondam dalam kolam dewa totongah malam, lopeh tu buek assault pakai spendo yo dikotit eh nyamuk bobagai waktu subuh..tapi hasil eh hati kito setio kek m'yu dan negaro ni...raso eh kalu suruh shamsul akincing AMK masuk wataniah kek pagar kem laie dah tokoncing, boto tak hehe..skali laie cayala kj tabik hormat den buek kau (lopeh ni kempen pemudo umno masuk wataniah)

    ReplyDelete
  16. biso bonar kj ni den nengok udah macam koling dah! mulo den ingatkan muligan @ anak sami belu..ikan pari rupo nyo pondekar mudo dari rombau..

    ReplyDelete
  17. DALAM TA (AW) PANGKAT PREBET
    KOK BOTO2 SOJA SIKIT ATAS PREBET CABOK. TAK ADO MAKNOEH SHEH......

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive