Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Saturday, May 15, 2010

P 94 & P 212

Persamaan misi P 94 dan P 212 ialah berikan RM3 juta untuk SRJKC di Hulu Selangor dan RM18 juta SRJKC di Sibu. Apokah yang hondak dibuktikan oleh BN? Apokah selamo ini BN tidak bokojo di Kementerian Pelajaran? Apokah Kerajaan Melayu terhutang budi dengan sahabat keturunan Cina? Siapakah yang sepatutnya terhutang budi bakti, anak Cina di Bumi Melayu atau anak Melayu di kelangkang Cina?

Apokah yang cuba dihidu oleh Rakyat Raja? Apokah yang sedang disembunyi oleh anak-anak Cina? Sibu dipenuhi oleh suku FuChow yang mewah dan kaya raya. Mereka ini amat tidak wajar dibantu sedemikian rupa, kecuali bantu Rumah Anak-anak Yatim Sibu, Rumah Kebajikan Orang Tua Sibu, Tadika 1 Malaysia ke? Pusat Riadah 1 Malaysia Sibu ke? Sekolah-sekolah yang paling layak terima ke? Elaun khas kepada guru-guru di Sibu yang sanggup bekerja lebih masa ke? Atau pun semua Guru Agama Islam, Guru Agama Bukan Islam diberikan hadiah khas?

Sedarkah Kerajaan BN kerana bila saudara beriya dan bersungguh "promo" Geran RM3 juta dan RM18 juta untuk SRJKC, maka, SRJKT pun celik mata. Mereka ini anak tiri ke? Maka, Madrasah persendirian di Hulu Selangor dan Sibu juga akan CELIK? Apokah madrasah dipencilkan, bukankah P.12(2), P.153 juga terpakai? Apakah mustahaknya jago hati orang-orang kayo lebih baik daripada jago perpaduan Rakyat Teramai dan Susah.

Doa siapo lebih makbul? Orang susah, rajin solat, teraniaya dan terancam? Apokah BN sudah menempah LIANG HALAT PRU-13? Gamaknya banyak langkah yang diambil tidak bistari dan lestari...Siapa sebenarnya Penasihat Najib dan Muhyiddin ini?

Gagasan 1 Malaysia masih GAGAL diperturun ke akar umbi. Gagasan Malaysia 1 sedang menjadi bahan jajaan jalanan. Apokah Najib sedar, bulan Jun 2010 makin hampir. Apokah Najib sedar, integriti pegawai awam di Cameron Highlands sedang digadai di kaki lima dan batas-batas kebun sayur? Apokah Najib sedar bahawa kedudukan Rakyat Raja yang makin resah, gelisah, gusar dengan teknik Geran RM18 juta? Nampak sikit, tapi diomong dalam pilihanraya, amat tidak sesuai...

Kalau pun RM150 juta habis untuk pembangunan syiar Islam, ia masih tidak mencukupi. Rundinglah dengan I'DA World Group Sdn Bhd supaya buat program dan projek bernilai USD3 trillion untuk pembelaan Syiar Islam seluruh Bumi Melayu ini. Banyak yang boleh dilaksana dengan RM11,500,000,000,000,000.00 selama 15 tahun. Belakang kalu duit Cukai nak diberi kepada kaum-kaum lain, bolehlah.

3 comments:

  1. Bantuan kepada Cina yang sudah kaya memang tidak patut.

    Patutnya parti MCA, Gerakan dan DAP lah yang bantu sekolah Cina.


    reject politicians using religion

    ReplyDelete
  2. Den setuju bonar jang ! Org melayu banyak laie yang terbiar dan tak terbela . Sekolah agama dan sek keb kek kampong-kampong melayu pun banyak kekurangan dari segi banyak perkaro . Sampai bilo lah kerjaan BN yang tunggaknya orang melayu nak bantu dan perihatin pado orang-orang sebangso dan seagama ?

    ReplyDelete
  3. Apo laa nak jadi. Saksi utama yg diletak permulaan episode Drama Sodomy 2 pun, cakap merapu macam saksi utama Drebar yg dijadikan saksi terakhir dalam episode Sodomy 1. Inilah jika dua2 suntut jubo, otak pun dah penuh BN (Barang Najis). Yang dahsyatnya, walau Arifin Jaka menegur Drebar yg banyak kali tersasul atau tersasau, akhirnya Drebar ini di sifatkan "the rock of Gibraltar". Sabar DSAI ini dugaan dunia. Kali ini pertama kali dalam sejarah dunia, kes tiada penetrasi, kenyataan kepada polis menjadi Rahsia, senarai saksi menjadi rahsia, pertuduhan syeksyen menjadi keliru seperti mana tarikh pertuduhan dulu dipinda 3 kali. Inilah Fitnah Kubra oleh SiMahadajjal Kubra akhir zaman. Kepada yg masih tegar kepada dajjal ini, bertaubatlah dan mohon ampun dari Allah dan pkd DSAI supaya kamu bukan termasuk org2 yg melampaui batas dan rugi di YaumilMahsyar.

    ReplyDelete

Blog Archive