Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 4, 2010

Ezam Boneka Elitis


3 Mei 2010, Dewan Negara disaksikan oleh orang lamo Abu Zahar, UMNO Pilah sobagai Speaker Dewan Negara. Hari yang samo, Pak Sedaro fikir ramai Rakyat Rajo polik dan makin kecamuk bilomano Ezam Mat Nor diangkat sebagai Senator atas "kerusi apo"? Kerusi APCO? Kerusi UMNO? Kerusi Dasar Pecah-Belah PKR? Kerusi simpati Mr. Nori? Kerusi Terompah Buruk RM? Kerusi Budak Suruhan dan Balaci? Atau Kerusi Persatuan @ Perkumpulan Insan Teringin?

Kenapakah UMNO begitu BUTA dalam menilai manusia untuk diangkat sebagai SENATOR? Ezam ini dulu UMNO, ikut Anwar bina PKR, keluar PKR buat team sendiri [bukan siasah], kemudian jilat NANAH dan TAIK sendiri masuk UMNO, lantas diusung ke hulu-hilir sebagai Pemidato Politik mirip Anwar. Mungkin sudah ada back-door agreement kot? Atau blanket-approval? Atau taktik ala Mossad, Gestapo, CIA, Yakuza, KGB yang cuba dicerap oleh mereka?

Lokman Noor Adam dah diberi tempat dalam Pemuda UMNO, kononnya pemidato yang boleh "attack" isu-isu politik, Ezam di junjung ke Dewan Negara?

Sedarkah kalian UMNO Malaysia, khasnya Presiden, Timbalan Presiden dan Naib-Naib Presiden, bahawa kalian telah melanggar KESETIAAN Rakyat Raja kepada UMNO. Sumpah taat setia ini akan tercabut dari akarnya. PRU-13 pasti BN kalah teruk kerana hampanya Rakyat Raja kepada kalian.

Ingatlah, ramai kalangan insan setia dalam UMNO yang tidak pernah terpencong walau dilanggar garuda dan gelek gerudi. Ramai wakallah UMNO di Negeri Johor yang begitu setia seperti Haji Adam, UMNO Negeri Sembilan seperti Haji Mohd Isa, UMNO Pulau Pinang seperti Haji Othman Desa; atau pun bukan dikalangan ahli UMNO tetapi sanggup berkorban sebagai Pejuang Melayu yang bertarung nyawa, khidmat dan sebagainya.

Ezam Mat Noor masih belum layak dijemput sebagai Senator. Ternyata hari ini pertimbangan analitikal dan kritikal tidak diperkaya dalam Kerajaan dan Rakyat Raja. Apakah sebegitu ramai manusia yang banyak ilmu dan boleh memberi faedah BERGANDA dan BERGUNUNG hanya kekal di celah dapur dan dibawa ke liang lahat?

Selamat Datang Boneka Elitis Negara.

5 comments:

  1. Daripada nada pak sedaro nampak mcm frust bonar bunyinyo...saya rasa ada hikmahnyo bila mat ezam tu dilantik jd senator. Tugas pertamo, dia kena pastikan bogelkan anwar cukup2. Jika nampak tak jalan...bagi sepenggal ajo..lopaih tu kito lupokanlah namo mamat tu

    ReplyDelete
  2. aku cucu mamak kutty yg ori punyaMay 5, 2010 at 12:54 AM

    kahkahkah...aku memang suka najib buat benda bodoh mcm tu..... biar org umno sedar yg mereka ....mempunyai presidin parti yg banggang.....dan aku suka ezam di lantik ke pelbagai jawatan......buar ramai org2 umno yg sememang nya banggang dulu,kini dan selamanya itu rasa kecewa....dan umno akan berpecah dan umno akan hancur....aku memang suka umno melingkup ....sebab umno parti sesat yg menyesatkan org melayu islam.....dan umno le yg telah mengadai negara kepada org asing.....amacam singapura,pulau batu putih,haaaa pulau pisang agak2 nanti mcm mane.....blok L dan M......dah melingkup pun.......wilayah iskandar nanti agak2 mcm mane.......empangan lingui......bekalan air murah kepada singapura......yg paling geram aku alami....bila kereta2 mewah singapura menguasai highway plus.....dari kl ke jb....kereta plat singapore buat highway plus tu mcm mak bapak dia punya....tu belum lagi geng2 motor besar singapura ....mereka menunggang lebih dari 180km/jam....kesian tengok kereta malaysia mcm terpinggir ....kahkahah....kereta malaysia kebanyakan kereta cabuk aje.....malaysia oh malaysia yg dipimipn oleh dato seri najib presidin parti umno yg di jilat2 oleh pak sedaro dan org yg se spisis dgn nya.....dah le pak sedaro woi....ni aku nak ajak kau....tinggalkan aje umno tu....jom masok pakatan....gunakan otak kau tu pak sedaro woi.....umno dah tak berguna lagi....tak lama lagi umno akan melingkup ....kahkahkah

    ReplyDelete
  3. kepada aku cucu mamak kutty...

    bukan mamak silap tu...tapi keling...kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Hayat UMNO sudah dipenghujung.

    ReplyDelete
  5. koman btl komen kamu tu.Bila nak menulis pendapat kena bersifat sederhana,kawal akal,bersyukur..baru ler taip bagi pendapat atau pandangan,Bila tak pueh hati jer terus tukar baju.Jgnlh merapu2 bg idea dan pendapat,utk penyelesaian.Kamu ingat, bila tukar baju ,otomatik boleh bertukar dgn baik dan mereka boleh dengar cakap kamu.Jgn emosi bila berbicara

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive