Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 7, 2012

Apa sudah jadi MIC N9?

Menjadikan saya sebagai common enemy terhadap kepentingan pribadi dia untuk mewujudkan pakatan sesama beberapa pemimpin yang turut mengintai peluang untuk menduduki kerusi ADUN Jeram Padang, termasuk beberapa ketua bahagian MIC, Ketua pemuda MIC N.Sembilan Palani, Pengerusi Kelab Bell Belia Tamil Malaysia Murali dan beberapa orang lain termasuk ketua ketua cawangan MIC dan ketua kampung di Jempol.

Brader Mogan hanya menjadikan mereka ini sebagai budak suruhan termasuk membuat laporan polis dan mejadikan seolah olah mereka ini memusuhi saya serta ingin merebut peluang mereka menduduki kerusi ADUN Jeram Padang?

Betapa bodohnya kurang bijak pemikiran Hitler Jeram Padang ini.

Brader Mogan jangan fikir semua orang sama seperti kamu, bekerja untuk duit dan kerusi.

Apa sumbangan brader sebelum menjadi ADUN?

Zero bin Tin Kosong, tak payah nak cerita banyak.

Nak tanya balik apa sumbangan saya?

Jawaban –

Sumbangannya terlalu banyak sehingga brader Mogan sendiri takut kehilangan kerusi ADUN tersebut (walaupun saya tidak pernah berharap kerusi tersebut) serta menjadikan saya sebagi common enemy termasuk membuat laporan polis dan mengugut menggunakan kaki pukul supaya tidak masuk ke kawasan Jeram Padang.

Sumbangan saya adalah ikhlas dan saya mempunyai pendirian tersendiri, dan buat masa sekarang priority saya adalah pendidikan supaya tidak menjadi insan separuh matang a.k.a bodoh kurang bijak macam brader.

Kalau saya pentingkan kedudukan, saya mungkin akan memegang jawatan ketua PUTERA MIC N.Sembilan sehingga sekarang dan menggunakannya untuk mendekatkan diri dengan kerusi ADUN Jeram Padang itu,tapi saya melepaskannya lebih awal melalui peralihan yang lancar.

Saya tak pentingkan kerusi dan jawatan brader.

Memecah-belahkan rakyat supaya selesa duduk dikerusi,salah satu penyebab brader disingkirkan dari kerusi Pengerusi MIC N.Sembilan adalah sebab memecah-belahkan komuniti India melalui politik kasta. Adalah tidak baik jika saya menghuraikannya lebih lanjut disini. Bagi saya kasta hanya dibezakan mengikut sumbangan dan hati yang baik bagi membantu sesama insan secara ikhlas. Kalau mengikut strata tersebut, brader Mogan tak masuk list.

Mengkaitkan sesuatu yang tidak ada hubungan untuk kepentingan sendiri, dan ini mempunyai hubungan yang erat dengan common enemy. Menjadikan saya sebagai common enemy serta memperbodohkan orang disamping dia menggunakan nama saya.

G. Palanivel minta profesional join MIC, S. Murugessan mengatakan MIC akan mendapatkan sokongan professional, kalau macam inilah pemikiran ADUN MIC, professional mana yang nak join MIC?

Kemungkinan besar hanya keluarga sendiri atau crony yang akan bersama MIC dan lainnya akan duduk bersama pembangkang.

Jika Najib Razak membaca artikel ini, mahukah Hitler Jeram Padang dikekalkan?

Kemungkinan besar besok dia akan menyerang UMNO dan menjadikannya common enemy dengan bekerjasama dengan DAP dan Pakatan Rakyat untuk kekal di kerusi ADUN Jeram Padang.

Selanjutnya sini.

6 comments:

  1. http://bacajela.blogspot.com/2012/04/gun-begins-to-smoke-in-malaysian-sub.html

    ReplyDelete
  2. Berapa lama Rajagopalu,Mogan dan Ganesan mau duduk terus di MIC N.Sembilan, perlu perubahan.

    ReplyDelete
  3. Sapa mamat Prince ni? Baguslah B.M dia.Boleh hantar proposal kat Najib mintak tukar DUN Jeram Padang kepada calon UMNO dan DUN Rantau bagi balik kepada MIC. Mat Hasan tengah tunggu akar umbi punya suara desakan supaya beliau boleh pergi ke Parlimen. no big deal bro

    ReplyDelete
  4. Mamat Prince ni orang Pilah, seorang Doktor.

    Prince ni pun tak berani bertanding jawatan dalam MIC KP, harap jawatan lantikan, kojo eih ambik gambar masuk dalam FB dengan blog konon eih buek kojo walhal nompang program orang.

    Kalau buek program Putera MIC, berapo orang yg datang? yang datang budak2 yang belum cukup umur mengundi & muko yang samo setiap kali!!!

    samo yo Prince dengan Mogan ni!!!

    Nak tau lobih pasal Prince ni datang Pilah tanyo orang2 India yang miskin & susah.

    Prince & omak eih samo yo kojo ngampu harap jadi calon, pontingkan kasta.

    Tak berani berhadapan dengan komuniti India sebenar!!!

    ReplyDelete
  5. Bro.. Gua ingat kalau ini UMNO mau minang pru 13 kalu, semua melayu punya area umno taroh, ini may i come punya parti,money company association parti n itu penang parti kalah punya sudah ta da guna lagi bikin semua orang susah.. ini kali UMNO punya leader BOLA MISTI MAU ADA, TA DA KALU UMNO PUN HABIS PRU 13.. 13 punya no byk danger.. itu saja..UMNO sendri mau ingat..

    ReplyDelete
  6. Soo stupid. Kalau berani tulis nama lah.. Kau pun 2*5 jugak. Tulis panjang panjang but no point. I give you an idea. Try create video and post kat this site.. Nampak muka you sikit. Itu pun kalau ada bola. Orang putih kata if you got balls. Please post any address that I can post you a parcel. I feel like sending you a saree and a skirt. .

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive